Kjøpe ny 4 kanals bilsteroforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe ny 4 kanals bilsteroforsterker

Hei har tenkt meg en ny 4 kanals bilstereo forsterker i prisklassen 2500, skal bare bruke 2 høytalere i starten så kjekt hvis den kan brokobles også. Vi gjerne ha mest mulig effekt for penga, men lydkvalitet er også viktig. Skal brukes for å drive et par Infinity Kappa Perfect 6.1

Har sett på disse alternativene:

Infinity Reference REF7540A
    JBL CS-50.4

Noen som har noen meninger /erfaringer som de vil dele ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med en dynabel bf8040,-
    er vel en god forsterker til rundt 2.k

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Hei, Vil stert anbefale deg denne http://www.bilradiospesialisten.no/p...er.php?id=1100 Planet Audio forsterkeren. Det er en 5 kanals (1 til sub) i tilfelle du har lust på en sub senere. OG 4x 50W RMS i 4 ohm. Disse kan brokoples og du får 2x 100 W. Har selv denne (Den forige versjonen) og driver ett par JBL decade bra med denne. Vet ikke så mye om de høytalerene du har men tviler på de trenger mer effekt en det. ! ! Denne forsterkeren har vunnet en del tester og slik for du får mye for pengene, Kostet 4 000 for 2 år siden når jeg kjøpte den forige modellen. Så dette er ett bra kjøp nå vil nå jeg si. Har testet end el forsterkere og jeg vil si denne er en god blanding mellom pris og kvalitet. !

::edit:: Viss du planlegger å gå for litt dyrere ting og kjøpe monoblock senere for en eventuell sub og fronthøytalere så ville jeg gått for infinity reference til å starte med.

Det som også går an er å bruke mp3/cd spilleren til å drive eventuelt fronthøytalerene og brokople den PA forsterkeren til å drive de 2 bakhøytalerene. Det funker veldig bra dersom du ikke kjøper for store fronthøytalere som krever masse. Har selv gjort det i min bil og ble meget fornøyd med det. (det er ganske viktig att spilleren din har en "fader" funksjon så du kan stille inn lydforholdene mellom front og bak viss du gjør dette) . De fleste spillerene har dette så det går nok fint !!

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede kjøpt monoblock, Rockford Fosgate T1001BD så trenger nok ikke det og en Pioneer DEH-8600 MP denne spilleren har alt av instillingsfunksjoner. Høytalerene er 100W RMS, 400W peak så en forsterker på 4x100W hadde vært greit. Så ser fortsatt Infinity forsterkeren som det beste alternativet. Men likte Planet Audio forsterkeren veldig godt også. Kommer nok til å bruke den i noen instalasjoner for kompiser som ikke trenger så mye power.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •