Grundig test av Denon 3805 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 107 av 107
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Einis, jeg vet fordi jeg har prøvd. Du har ikke prøvd noe av dette og bør ikke uttale deg noe særlig.
    Rart du ikke er i stand til å absorbere fakta, synd egentlig og fullstendig unødvendig. Det er jo hele poenget med et forum som dette, å dele informasjon, ikke å krangle.
    Lykke til videre og håper du oppfatter essensen i denne meldingen, det vil gjøre alt mye lettere fremover.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    at 3805 skulle dra kappa 9.2i og ikke 604 kan jeg ikke skjønne etter diverse eiermeldinger "kappa, mindre enn 200watt? glem d".
    Vi er ganske mange nå som har vært hos Dag og hørt på Denon og Kappa. Einis, praktisk erfaring er ganske mye verdt, hva med å teste selv i stedet for å synse?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ikke testet 3805 på kappa 9.2i og er forøvrig enig med einis at det høres rart ut at det skal gå bra, ettersom de nevnte kappaene er beryktet for å kreve virkelig stømsterke og godt kontollerte effekt forsterkere for å våkne til liv, og det er vel ikke uvanlig at det ender med "blårøyk" eller pustevansker selv på andre og gode kvalitets forsterkere.

Hvordan er f.eks 3805 kobblet opp mot Kappaene, og er det noen justerte "hull" i frekvens gangen etter kalibreringen som gjør at dette lar seg gjøre med tanke på kappaens enkelte sygge impedanser...? Kan tenke meg at et man romkorrigeringsmessig kan gøre en kappa 9.2i til en grei last med å unngå de værste frekvensene, men dette er bare spekulasjoner fra min side .

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ofte er det Denon slår Yamaha i tester? Meget sjelden. Det som sies i tester er at Yamaha spiller med mye mer pondus enn Denon. Yamaha er bedre på film og rocke musikk. Denon har sin styrke på mellomtone og diskant som nevnes, og er derfor ofte bedre på litt roligere musikk. Samtidig skal det nevnes at lydprefanser er forskjellige.
    Ta f.eks testen i Lyd&Bilde nr.10 mellom Denon AVC-A11XV og Yamaha RX-V4600. Denonen koster nesten 10000 kr mer, men taper testen.

Er forresten ikke Denon kjent for å slite med bassen? Jeg opplede det da jeg testet noen integrerte forsterkere fra Denon.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir Denon slank i bunnen ved stereo om en tapper front til eff.trinn?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Hvor ofte er det Denon slår Yamaha i tester? Meget sjelden. Det som sies i tester er at Yamaha spiller med mye mer pondus enn Denon.
    Det er vel ofte sånn med forsterkere (selv om det ikke trenger være tilfelle her), at forsterker som mister kontrollen i bass området ofte høres som de spiller mer bass og ikke mindre. Hvor riktig bassen er gjengitt i forhold til musikk signalet eller ser en helt annen sak, og flere % avik i bass område er vel ikke så uvanlig.

Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Yamaha er bedre på film og rocke musikk. Denon har sin styrke på mellomtone og diskant som nevnes, og er derfor ofte bedre på litt roligere musikk. Samtidig skal det nevnes at lydprefanser er forskjellige.
    Ta f.eks testen i Lyd&Bilde nr.10 mellom Denon AVC-A11XV og Yamaha RX-V4600. Denonen koster nesten 10000 kr mer, men taper testen.
    Mange slike tester har prisnivået som en viktig andel av resultatet og de komponentene som kommer best ut er av og til de som gir best lyd pr krone og ikke nødvendigvis den som gir det beste resultatet med det lille ekstra. Det er vel i sånne sammenhenger at smaken er forskjellig også, og ikke minst høytaler valg ved testingen er jo veldig viktig. Tviler på at Denon og Yamaha "liker" å spille på de samme høytalerene. Husker ikke testen som det refereres til, så den kan jeg ikke utale meg om, men at en Denon AVC-A11XV kan gjøre det stort i de fleste hjemmekinoer mathet med de riktige komponentene er jeg ikke så veldig mye i tvil om.

[/QUOTE]
    Er forresten ikke Denon kjent for å slite med bassen? Jeg opplede det da jeg testet noen integrerte forsterkere fra Denon.[/QUOTE]

Jeg har også det intrykket at mange Denon forsterkere er litt lyse i klangen, men det behøver ikke mangle bass av den grunn. Velger man høytalere som også er lys i klangen og har lite å stille opp med i bass område, blir selfølgelig resultatet der etter, og en Yamaha kunne sikkert gjøre bedre jobb i slike tilfeller, men det handler etter min mening ofte mer om å velge riktig matchende utstyr, enn å sette forskjellig klingende utstyr i båser for så å styre unna disse.

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det var så leit når trådstarter forlot tråden, jeg. Han kom jo med så mange verdifulle opplysninger (ironi)

Har lest gjennom diskusjonen her og må bare si at visse individer, nevner ingen navn, har holdt den nede på et sjeldent levt nivå.

Har selv 3805 (som jeg kun bruker til stereo, foreløpig). Vet ikke om det er mest fordi jeg er kåt på kraft, men jeg gikk til anskaffelse av to stk Rotel rb-980bx som jeg biamper. Jeg opplevde en tydelig forbedring i lyden, mye mer kraft, bedre dynamikk og mer definisjon. Jeg tror dette hovedsaklig skyldtes bi-ampingen, forsøkte nemlig først å brokoble, og det låt rett og slett ille, buldrete og fælt, selv med romkorreksjon.

Ellers vil jeg si at jeg er svært fornøyd med min 3805, selv om jeg hittil på langt nær til fulle har fått utnyttet dens potensiale. Romkorreksjonen synes jeg er fantastisk. Er egentlig motstander av å forvrenge lyden m equalisere o.l., men måten romkorreksjonen tilpasser lyden til de øvrige komponentene og rommet, er bare så bra at det hadde vært idioti av meg å la være å bruke den for så å sitte å syte om dårlig lyd.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •