Grundig test av Denon 3805 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 107
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For å fyre opp i en diskusjon som er tatt 1*10^6 ganger her på forumet kan ikke strøm forbruket ha noe å si på 3805 vs 650? Ser at 3805 er oppgitt til 390Watt mens 650er oppgitt til 440Watt denon og Yamaha måler ganske likt gjør de ikke?
    Må innrømme at det ikke er mye mer bass pondus i min AX5ai kontra den RXV650 jeg hadde vel å merke før jeg bi-ampet. RXV650 har mye bass!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    ... Kanskje også Onkyo 603,703,803 ...
    Jeg har Onkyo TX-DS595, og etter min erfaring er ikke den så dyp i bassen som tidligere stereo og surround forsterkere jeg har hatt..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dumt det da at enkelte surround receivere er så slanke i bassen. Får mer og mer sansen for Yamaha igrunn.

Jeg har nå pakket vekk 650'n da den får ny eier. Beholder 3805'en, men kommer definitivt til å teste den opp mot noe annet en gang i fremtiden og muligens bytte den ut

Ellers vet jeg ikke om så mange her inne faktisk har gjort en skikkelig A/B test av receiveren sin ved siden av en receiver av et annet merke. I grunn ikke så givende å kun teste 1 produkt så lenge man ikke direkte sammeligner det med noe annet i samme slengen på eget utstyr.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hk har lite mangler i bassen skulle jeg tro.

evt yamaha rxv1500 er jo billig fra fyndborsen.se.

det jeg også har hørt av denon har vært zzzz.

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yamaha har vel alltid fått god kritikk for og få fram dype toner. så den er nok bedre en denon på det området. ville byttet inn denon jeg eller kjøpt nye høytalere som passer denon bedre. man kan da ikke sitte med utstyr man ikke er fornøyd med.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en grundig test av Parasound Halo A21(effekt 2x250W),sammen med forforsterkeren Halo P3.Halosettet låt til tider meget ubehagelig i øvre mellomtone og var ikke spesielt imponerende i bassgjengivelsen,den var alt for tørr,etter min smak.Hvilke høyttalere jeg brukte,kan jeg ikke gå ut med.De står på gulvet,3-veis og basselementene er runde,er alt jeg kan si.
    Vil ikke opplyse om hvilke høyttalere,som ble brukt under den "grundige testen".Allt blir så innviklet da.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers vet jeg ikke om så mange her inne faktisk har gjort en skikkelig A/B test av receiveren sin ved siden av en receiver av et annet merke. I grunn ikke så givende å kun teste 1 produkt så lenge man ikke direkte sammeligner det med noe annet i samme slengen på eget utstyr.
    Forbanna vrøvl.....

Mye av mitt utstyr er A/B-testet, og det mener jeg å ha lest at flere av brukerne her inne også har gjort. Ikke minst Gorm og jfinneru som nå da faktisk lever at dette her. Ikke at deres ord på noen måte er lov, men det du sier her er jo faktisk å rakke ned på flere av oss her inne.

Dessuten må jeg si du provoserer meg med å si at høytalerne dine ikke har noe i denne sammenhengen å gjøre. Klart de har det! Ikke minst for å få oss til å prøve å forstå litt av din situasjon, og hvorfor du opplever det du gjør.

For n'te gang. Overskriften din er "Grundig test av 3805." Her bør du jo komme med en god del mer informasjon om hvordan testen din ble utført, hvilket materiale det ble koblet opp med, litt om hvilken musikk/film du testet på etc... Kan vel ikke være så vanskelig?

Og igjen; Nei, jeg er ikke Denon-fan, og har selv valgt noe i helt annen retning av deg.

Newcomer -InC- sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Har ingen forstått det enda?
    Sound_sound tester forsterkere _grundig_ med fabrikk innstillinger! Alle skal testes uten kalibrering for da å finne ut hvilken som er best..
    Så fra nå av bør alle teste forsterkere ukalibrert, da de kalibrerte ikke viser kvalitetene til de respektive forsterkerene..
    øøøøøøh :S

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -InC-
    Har ingen forstått det enda?
    Sound_sound tester forsterkere _grundig_ med fabrikk innstillinger! Alle skal testes uten kalibrering for da å finne ut hvilken som er best..
    Så fra nå av bør alle teste forsterkere ukalibrert, da de kalibrerte ikke viser kvalitetene til de respektive forsterkerene..
    øøøøøøh :S
    Har da vel skjønt det jeg...:?

Selv kjører jeg all elektronikk uten noen form for equalizing og dilldall som eks romkallibrering på musikk. Har skjønt at denne "grundige" testen først og fremst gjelder på musikk, så da har jeg fremdeles mine ord i behold.

Personlig må jeg si at Sound_Sound må gjøre akkurat som han vil, og Denon er ikke valget for hverken han eller einis. Men å påstå at ikke mange andre her inne kan/har A/B-teste produkter blir bare for dumt....

Det som hadde vært spennende var å høre om Sound_Sound hadde vært like fornøyd med 650'en sin dersom han hadde koblet opp effekttrinn på frontene sine, og rapportert hva som skjedde med bassen da......

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det hadde vært så ille som Sound_sound beskriver, kunne han vel bare gitt 3805 til kjøperen av den gamle 650'n. Kjøperen hadde sikkert ikke klaget på å få 3805 til samme pris.:razz:
    Da hadde jo alle parter vært fornøyd? Eller.........?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert veldig fornøyd med å bruke 8500 for så å gi den bort i bytte mot noe han allerede hadde

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det måtte da være bedre enn å bruke så mye penger, og også ende opp med noe som er dårligere enn det han tydeligvis hadde. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Men det måtte da være bedre enn å bruke så mye penger, og også ende opp med noe som er dårligere enn det han tydeligvis hadde. :wink:
    Litt OT Gorm, men du har vel vært en del borte i 3805? Kjenner du til "flimmer" ved brukt av prog. NTSC signaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne diskusjonen er ikke særlig konstruktiv. Hadde jeg ikke vist bedre kan jeg jo gjøre som sound-sound å mene helt det samme. Men vet det ikke er tilfellet, det du mener. Der finnes garantert produkter som er bedre og dårligere. Yamaha kjenner jeg ikke, så kan ikke si noe om det produktet. Men en "grundig" test har visse kvalitative krav som bør oppfylles....

denon 3805 spiller ræva....slapp og fraværende bass, en mellomtone og diskant som lider av akutt forkjølelse.... Men kjære sound_sound, er det tilfellet? Njetr min gode mann, hvorfor? dali evidence 870se. Selvsagt ble det noe FULLSTENDIG annet når jeg koblet til skikkelige monoblokker, hvorfor? Jo fordi evidence 870se ikke er egnet til å bli "dratt" av en forsterker som denon 3805. Med følsomhet på 91 db og impedans 4 ohm.... fire 8" som trenger sin dose "havregryn" for å yte hele veien, for ikke å snakke om mellomtone og diskant.

Hvis du ikke er interessert i å gjøre som alle andre som tester utstyr, nemlig oppgi hvilke komponenter som er brukt i testen. Så spar oss for slike tafatte diskusjoner og bli en smule seriøs.

- PLUR

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen håpløse innlegg. Dere får fortsette på egenhånd. Stort sett fulstending idiotiske og usakelige innlegg. Ser ikke noe poeng å fortsette denne diskusjonen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror absolutt ikke de fleste A/B tester recivere grundig ved siden av hverandre nei. De fleste oppgraderer og selger uten å teste ting skikkelig ut på forhånd basert på omtaler i div hifi blader osv.

Og dette handler ikke om kalibrering. Jeg spiller uten tonekontroller og romkorreksjon for å teste hvordan receverne faktisk låter. Har også testet med romkorreksjon på 3805'en men det ble ikke mere eller bedre bass av den grunn.

Farvel!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...............Farvel!
    Bare sånn helt på tampen.................er det kun 1 grunn til at du ikke blir vurdert som seriøs "tester":

Du "glemmer" å opplyse om de elementære små detaljer som er helt avgjørende..........som høytalere, avspillere, lydmateriale, rom, akustikk etc. etc. som vi på forumet er vant til.........fra SERIØSE skribenter og produkt-testere ;-)

Hvorfor klarer du ikke å følge dette enkle, forventede krav fra forumet's medlemmer ???

PS! Det er skremmende hvor lite imøtekommende du har vært.....når du startet med FLAGGET til topps og laget en tråd som heter:

"Grundig test av Denon 3805"

INGEN forventer noe annet enn at du følger opp med SKIKKELIG og DYPTPLØYENDE informasjon ;-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel lyd veldig individuelt da? Tror ikke de hos denon har samme synspunkt på dypbass som f.eks Yamaha. For meg ser det ut som at flesteparten her mener recivere generelt låter dønn likt nede i bånn. Og at ved skikkelig kalibrering låter de 100% likt.

Den som får til det.. han er jaggu meg flink. Selv syns jeg Denon er noe slank i bånn kontra Yamaha, men på mellomtone og topp er bedre enn mange. (Arcam og Onkyo er dog mine "helter" . Arcam kan til tider være litt tamt i film.).

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her satt jeg meg ned med en kopp kaffe, og skulle lese en grundig test av 3805, så er enden på visa dette viss-vasset her? Hvor er den grundige testen?

pfft, takke meg til skikkelige tester!

Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0