Grundig test av Denon 3805 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 107
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gorm surfer nok litt på at han er en enkel skribent for et AV tidsskrift. Selv syns jeg Denon 3805 er slapt, men jeg syns de fleste recivere er det, og skal nok ikke uttale meg noe om det. Stereo for alle penga her .

Men folk må da få lov til å mene hva de vil. Yamaha er vel dog kjent for å ha bra bassbånddrag? Og hvis SoundSound syns Denon'en ikke er noe god, så får han finne en som passer han bedre da... han har tydeligvis, som alt for mange andre, kjøpt uten å sjekke med egne sanser.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei!

Kan vel si at jeg har det ja. Stort sett umulig uansett da de ikke har mine høyttalerer på Hifi klubben, men jeg har jo retur rett fortsatt. Grunnen til at jeg kjøpte den var all den positive omtalen de har fått og at de var tilbud på den (8500) på Hifi klubben.

Er nok bare spillestilen til Denon i forhold til Yamaha dette. Yamaha er mere fyldig og basstung, Denon er tynnere i lyde, mere detaljert og på mine høyttalere veldig bass skye. Sjelden det blir noe gøy å høre på musikk med denne lydfilsofien føler jeg.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er 110% sikker på at dette ikke er oppsettfeil, så foreslår at du leverer den tilbake og finner noe som passer høyttalerne dine bedre. Det er jo da tydelig at de ikke matcher hverandre.
    --
    Thorbjørn

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med NAD T763v2, eller Rotel RSX 1056? Begge disse har vel kvalitetene du leter etter?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    ......mine høyttalere er veldig bass skye.
    Kanskje dette skyldes at du bruker stativhøytalere som er bestykket med 1 stk. 4,5" bass og en liten softdome ? Eller hva er det EGENTLIG du bruker som lyttereferanse på høytalersiden ? Det kan jo være at det faktisk kan være mest fornuftig å vurdere nye høytalere, for det kan jo sikkert også bli mye billigere.;-)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter all denne diskusjon om romkorreksjonen til 3805 så slo det meg at jeg har jo for pokker glemt å kjøre den på nytt etter at alle høyttalerene har blitt byttet ut.

Har nettopp kjørt den på ny og den imponerer meg hvordan den løfter lyden til et nytt nivå, nå må jeg se på en haug med filmer igjen nå for å få sjekket surrounden på nytt

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Etter all denne diskusjon om romkorreksjonen til 3805 så slo det meg at jeg har jo for pokker glemt å kjøre den på nytt etter at alle høyttalerene har blitt byttet ut.

Har nettopp kjørt den på ny og den imponerer meg hvordan den løfter lyden til et nytt nivå, nå må jeg se på en haug med filmer igjen nå for å få sjekket surrounden på nytt
    Gærning. Jeg kjører den på nytt bare jeg dulter bort i et av stativene så høyttaleren flytter seg 0.5cm når jeg støvsuger jeg
    --
    Thorbjørn

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ikke skjønner er hvordan trådstarter kommer frem til at 3805 har mindre basskontroll enn 650? Hvordan sjekker du dette?

Jo mer kontroll en har på kreftene, jo mindre vil muligens opplevd bass virke. Skulle jeg bruke din analogi her har jeg altså fått mindre bass etter mitt bytte til A32 enn AVR200. Poenget her er nå at bassen er blitt mer potent, og den "boomete" bassen jeg hadde før (pga manglende kontroll og strømleveranse) ble borte....

Muligens at din smak og foretrukne lydbilde er en helt annen enn Denon 3805 kan levere, og at det teoretisk sett ikke er noe feil med 3805, men mere du som har gjort et dårlig valg.

Etterlyser også litt mere kjøtt på beinet om hvordan den "grundige testen" din ble gjennomført, og hvilket referansemateriale du brukte....

PS! Er ikke ute etter å forsvare Denons forsterkere, da jeg selv ikke er fan av lydbildet i dem....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel legger bare merke til at det er betydelig mindre bass med Denonen kobblet til. Med Yamaha begynner elemetet å bevege på seg hvis jeg drar på litt. Denonen får liksom ikke det samme taket og musikken låter litt tamt. Så en film nå og det låt veldig bra, men ikke ekstremt mye bass uten sub, men her passet det i grunn greit da jeg bor i blokk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers har jeg hatt begge receiverne ved siden av hverandre og byttet bananpluggenen mellom de en 20 ganger eller deromkring på alt mulig av musikk samt filmer

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit det. Men ingen kommentar til det jeg skrev her?

Jo mer kontroll en har på kreftene, jo mindre vil muligens opplevd bass virke. Skulle jeg bruke din analogi her har jeg altså fått mindre bass etter mitt bytte til A32 enn AVR200. Poenget her er nå at bassen er blitt mer potent, og den "boomete" bassen jeg hadde før (pga manglende kontroll og strømleveranse) ble borte....

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    ...Med Yamaha begynner elemetet å bevege på seg hvis jeg drar på litt. ...
    Dette er akkurat dette man ofte ser og merker, når forsterkeren ikke klarer å holde elementene skikkelig, Yamaha forsterkeren klarer å dytte elementet i gang, men klarer ikke holde, bremse og returnere det raskt nokk når musikk signalet egentlig tilsvarer det.
    Er man vandt med en slik booomede bass, og kjøper en forsterker som har kontroll og ikke gir denne forvrengningen, da bør man velge neste forsterker med forsiktighet, så man får den samme bassen man er ute etter.

Hadde vært interesant å få litt info om hvilke høytalere du benytter i oppsettet ditt Sound_sound, fikk intrykket i en annen tråd at du har deltatt i at du kjører 4 bak høytalere, men det hadde vært letter å forstå hvordan 3805 forsterkeren ble testet, hvis man visste mer om de andre komponentene i testen. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke akkurat si meg helt enig det der. Mulig jeg kan si meg enig i at en mere strømsterk forsterker vil kontrollere bass elementet bedre, men ikke det angående å fysisk røre på elementet. Har nå testet disse receiverne mot 2 steroforsterkere. En gammel Tandberg og 1 integrert NAD forsterker og Yamaha ligner mye mere på disse enn det Denon gjør i bassen. Det er rett og lett for lite bass med Denon på mitt system.

Kommer nå til å vurdere alternativer. Yamaha 2500 er en mulighet. Harman Kardon 335 til 635 en annen mulighet. Kanskje også Onkyo 603,703,803. Denoen sin next step-up modell er den nye A11 modellen til 25 000, hadde vært super intressant å teste denne og se om den faktisk låter lignende 3805. Da er nok ikke jeg Denon klang fan for å si det på den måten. Låter den super bra også i bassen på mine høyttalere kan jeg faktisk muligens strekke meg opp til denne modellen for å slippe å bytte receiver flere ganger

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Sound_sound]Kan ikke akkurat si meg helt enig det der. Mulig jeg kan si meg enig i at en mere strømsterk forsterker vil kontrollere bass elementet bedre, men ikke det angående å fysisk røre på elementet.

"mulig jeg kan si meg enig i at en mer strømsterk forsterker vil kontrollere bass elementet bedre" klart en mer strømsterk forsterker har mer kontroll ved høyere volum det er jo bare fakta.

"men ikke det angående å fysisk røre på elemntet" hva mener du? påstår du at du kjenner hva som er bra og ikke bra ved og kjenne fysisk på et element?

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde vært inntresangt og visst hva slag høytalere du bruker?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver å ikke inkludere høyttalerne mine i dette for å ikke komplisere til diskusjonen. Men kan si at de er 2 veis gulvhøyttalere som ikke er vanskelige å drive.

En receiver som er strømsterk og har høy dempningsfaktor vil fysisk ta bedre tak i elementet og ha bedre kontroll enn en receiver som ikke har de samme ressursene. Det er alle enige i så ikke noe poeng å diskutere det. MEN ALTSÅ receiveren til Denon spiller relativt uengasjerende og med en noe svak bass på mine høyttalere i forhold til Yamaha som spiller mye mer engasjerende. Regner derfor med å måtte prøve andre alternativer...

Har hatt betydelig dyrere og mere strømsterke ting enn denne Denonen tidligere og ingen av disse spilte slik Denon gjør i bassen på disse høyttalerne rett og slett.

Ikke alt kan forklares i strømstyrke alle ganger heller. Noen forsterkere misliker man selv om de har store strømforsyninger og ulike forsterkere med like store strømforsyninger kan låte ulikt selv i bassen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men ikke det angående å fysisk røre på elemntet" hva mener du? påstår du at du kjenner hva som er bra og ikke bra ved og kjenne fysisk på et element?

Jeg prater om at Denonen er uengasjerende og lite basskraftig på mine høyttalerer hvis du har lest noen av mine innlegg. Jeg kan fysisk se at Yamahen tar noe mer tak i høyttaler elementet enn det Denonen gjør ved samme lydtrykk

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tragisk å se alle inleggene som mener trådinnhaver ikke har en dritt peiling, bare fordi 3805 koster mer enn 650. og stopper ikke før de klarer å belære han om at han tar feil.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel en gang sånn blandt annet innefor mange forknings miljøer, at når en "oppdagelse" gjøres, tester andre forskere ut det samme forsøket, og ser om de også får samme resultatetet osv og ut i fra disse bredere innsamlede dataene kan man komme til en sikkrere og mer entydig konklusjon.

Det er vel litt sånn det virker her i forumet også, at forskjellige personer gjør mye av de samme innkjøpene og testene og sammenligner erfaringene med hverandre for å se om man får noe av det samme og forventede resultatet.

Litt lite konstruktivt etter min mening dette at f.eks typen høytalere, som er en stor og såpass viktig del av det å spille bass, ikke skal oppgis og spesiellt siden dette er i en tråd som heter "Grundig test av Denon 3805" som konkluderer med at ikke denne forsterkeren kan spille bass, noe som jo går helt på tvers av andres erfaringer og tester.

Et annet stort usikkerhets moment i denne testen som Sound_sound har utført, er om det rett og slett er noe galt med den testede 3805 eksemplaret, det kan jo være en mulig feilkilde.....

Man kan selfølgelig ha mange forskjellige preferangser og spillestiler for et hifi og surround anlegg, og det handler ikke om å omvende eller slå meninger i hodet på hverandre, mer å prøve å finne ut av hvorfor det forventede resultatet ikke kom, og mulige feilkilder.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    tragisk å se alle inleggene som mener trådinnhaver ikke har en dritt peiling, bare fordi 3805 koster mer enn 650. og stopper ikke før de klarer å belære han om at han tar feil.
    Synes det er litt trist at du også einis sitter igjen blandt annet med den konklusjonen at det nermest var prisen på produktet som gjorde at folk reagerte på Denon 3805 vs Yamaha 650 konklusjonen. Jeg tolket det mer som om at mange av de som svarte på innlegget og konklusjonen av testen , prøvde å hjelpe den nye Denon eieren til å få sin nye 3805 til å yte sitt beste i sine nye omgivelser. :roll:

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •