Surround og Stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround og Stereo

Sitter å lurer veldig på om jeg skal gå til innkjøp av en skikkelig stereoforsterker og cd spiller for musikk da jeg syns min Denon avr 1905 blir noe spe i lyden.
    Men saken er jo da at jeg fortsatt har bare 1 par med fronthøytalere(B&W DM603 S3) som begge forstekerne skal spille på.
    Hva blir den beste oppkoblingen her?
    Kan jeg i praksis koble surroundreciveren på 1 sett terminaler,og stereofors. på den andre terminalen å bruke "Bindeleddene" imellom terminalene,eller lønner det seg å gå via aux på surroundreciveren.Er redd ved det sistnevnte at det kan bli noe lydtap,men ved å koble det alternativet så kan det vel skje en liten kortslutning er jeg redd for.
    Hva mener dere....

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hmmm, du kan kjøpe en fin brukt effektforsterker å koble den til preout'n i Denon'n, bare å se rundt i bruktmarkeder så finner du vel noe interesting.

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av plumbtek
    Kan jeg i praksis koble surroundreciveren på 1 sett terminaler,og stereofors. på den andre terminalen å bruke "Bindeleddene" imellom terminalene,
    PS: Du kan koble en forsterker på hver terminal, men tar du bindeledd så exploderer hele kåken (litt overdrevet). Og stereoforsterkern vil spille bedre enn recievern mest sansynelig

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva cellv14 mener her(sannsynligvis det samme som meg), men for å svare klart og tydelig:

Du kan IKKE koble begge forsterkerne til høyttalerne samtidig.

Du kan potensielt koble en til hvert terminalsett hvis bindeleddet IKKE er til stede, med andre ord drive bass med en forsterker og mellomtone/diskant til en annen, men du vil da få endel hassle med å få dette justert riktig ift. nivå og slikt. Den beste løsningen er nok å koble en effektforsterker til surroundforsterkeren din.
    --
    Thorbjørn

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes switcher som ordner dette på en enkel måte (slik de har på visse elektronikksjapper, som lar deg velge mellom forskjellige signalkilder og høyttalere), men jeg ser for meg at de gjør mer vondt enn godt.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste er nol å kjøpe en seperat effektforsterker til stereobruk. Blir vel mere krefter i din surround forsterker til film også da mener jeg..
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

stereo og surround

Ok skal holde meg langt unna høytalerterminalene skjønner jeg.Ønsker ikke noe ekspriment a`la petter smart.Tester Pre-out først jeg,og låner en svitsj for å teste det å.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •