4 bakhøyttalere med Denon 3805

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

4 bakhøyttalere med Denon 3805

Hei på dere!

Nettopp kjøpt meg AVR 3805 på hifi klubben da de hadde tilbud på denne. Heftig receiver dette.

Har kobblet opp 4 bakhøyttalere, men det er ikke mye liv i surround back kanalene akkurat. I DTS ES modus høre jeg dem nesten ikke det hele tatt. I DD EX er de med noe mer, men ikke akkurat noe som gjør noe for opplevelsen. Hadde lignende erfaring med en tidligere Yamaha receiver.

Er ikke filmen innspilt med dette sporet blir det ikke liv i de i det hele tatt hvis man ikke velger PII koding i tillegg manuelt, men føler ikke det hjelper så mye på opplevelsen heller egentlig. Mulig PII gjør lyden dårlige bak også. Ikke blitt helt klok på dette

Flere her inne med 7.1 erfaring ? bedre å satse på 2 gode bakhøyttalere og bruke pengene der de betyr noe enn på 7.1 synes nesten jeg nå. Flere med samme erfaring eller noen som er uenig ?

Kan man biampe front høyttalerne med disse kanalene med denne receiveren forresten ?

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan bakhøyttalere har du?

Kjører selv 7.1, og bruker DPLIIx Cinema på både DD5.1 og DTS, og det er ikkeno i veien med lyden bak her..

Har du prøvd å kjøre auto-setup'en, og testet romkorreksjonen?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å øke db på bakhøytalerne manuelt inntil du syntes det er ett nivå du liker.

Autosetupen på min 3805 er verfall ikke helt 100% i mine ører og krever litt justering etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne er nok ikke poenget til at jeg er noe skeptisk til 7.1. Det fungerer bra i 5.1, har ikke brukt PLII noe særlig når innspillingen er i 5.1 men det er jo en mulighet for å få brukt alle høyttalerne. Vil ikke det å bruke PLII til å gjenskape 7.1 degradere lyden noe generelt da det blir ekstra prosessering ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må sette receiveren på PLIIx, da vil den spille DolbyDigital PLIIx ved DD signaler og DTS PLIIx ved DTS signaler. Tror nok du blander sammen PLII og PLIIx.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det gjør jeg nok ikke, mener selvsagt PIIx, men det er jo akkurat det samme bare at x'en betyr at det er 7.1 Hadde vel ikke noe med spørsmålet mitt å gjøre det egentlig. PIIx er jo en dekoding som gjør at man får 7.1 av alle kilder inklusiv tv osv, men skulle tro at det har noen negative bieffekter også da det blir en ekstra prossesering når man bruker det på DTS og DD spor. Noen som har lyttet til et DD 5.1 lydspor i 5.1 kontra det samme lydsporet i 7.1 ved hjelp av PIIx. Jeg får intrykk av at dette ikke altid er like vellykket, men skal teste dette ordentlig etter hvert. Da er jo ikke lydsporet innspilt i 7.1, men PIIx lager en slags 7.1 miks av det hele

Lager nå en ny tråd angående denne forsterkeren for de som er intressert

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •