Oppgradere, men til hva?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Interessant meningsutveksling og tråd dette.....:-P (for min del ihvertfall...)

Jeg er enig i mye av de innspillene jeg har fått fra dere, og ære være dette forumet for at det er mulig å disputere litt med likesinnede i stedet for å sitte alene og "kukelure" rundt alle spørsmål og svar selv.....

Jeg ser at gevinsten ved å bytte til en annen kinomaskin er mindre enn det jeg eventuelt taper, og velger da derfor å beholde Arcamen min og forsøke å finne effektprodukter som heller gir meg mer glede til både musikk og kino. '

Men hva?

Når jeg beholder AVR200 gir det meg litt mindre å rutte med. Gitt at jeg skulle bruke ca 5k, noen alternativer på mer effekt, kanskje med litt mer bunn? Brukt og nytt.... (andre enn de nevnt over...;-) )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

T+a

Har du vurdert tralltralls forsterker. En kraftig T+A hjemmekinoforsterker!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet forslag er å spare pengene, og heller spare en stund til du får råd til en oppgradering som vil gi deg en større nivåheving fra AVR200-en.

Da kan du leve med oppgraderingsspøkelset tassende i skyggen din i lang tid fremover.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Concertdude
    Har du vurdert tralltralls forsterker. En kraftig T+A hjemmekinoforsterker!
    Smart forslag, en forsterker til 54k i en 5ks tråd......:???:

Ikke for å være frekk, men dette er en god del utenfor det vi snakker om i denne tråden.....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville uten tvil kastet meg på telefonen og sikret meg denne hadde jeg vært deg:

Arcam FMJ A32 Stereoforsterker på bruktbørsen www.audiophile.no

A32 kan konfigureres på "alle" måter. Se brukerveledningen. Top notch.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg ville uten tvil kastet meg på telefonen og sikret meg denne hadde jeg vært deg:

Arcam FMJ A32 Stereoforsterker på bruktbørsen www.audiophile.no

A32 kan konfigureres på "alle" måter. Se brukerveledningen. Top notch.
    Det var en fin pris.. ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo tidligere vært inne på tanken på noe slikt som Arcam FMJ A32, og bruke som effektforsterker. Stemmer det at denne har prosessorinngang?

Kanskje ikke så dum ide dette, da jeg også trenger en platespillerforsterker. Denne har jo MM/MC innebygget etter det jeg kan se......;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En integrert stereo-forsterker, som FMJ A32, er det mulig å bruke som en ren effektforsterker? Bruker en da bare preout på receiver og kobler til stereoforsterkeren?

Plutselig veldig interessant dette, men trenger svar fort......;-)

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan brukes som ren effektforsterker i følge manualen, men du må slå om via en bryter på baksiden ser det ut til, så det er kanskje litt tungvindt om du skal veksle mellom begge deler?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A32 har mulighet for individuelle justeringer av volum på inngangene. Ikke noe problem å benytte den som effektforsterker. Bryteren gjør at du ikke router signalet gjennom A32s forforsterkerdel. Personlig ser jeg imidlergtid ikke problemet å route signalet gjennom A32s forforsterkerdel for enkelthetsskyld.

Jeg var nær ved å kjøpe denne i går kveld. Dersom du ikke kjøper den Anfield, så kanskje jeg slår til selv i kveld... :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, her er det mye som vurderes. Har litt dårlig tid, men valget er tatt og mer info kommer senere i kveld.......;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi venter i spenning.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke for å være frekk, men den beste kinooppgraderingen enkelte ganger er rett og slett dvd-er og cd-er.

mine planer om å kjøpe sub (og bytte pj) gikk til ******* ser jeg. massevis av andre ting (og mennesker) jeg bruker penger på. dvd-er blir det jo likevel.

uansett, lykke til med oppgraderingene og pris deg lykkelig over at du har råd til å oppgradere som du vil. :>

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, flere som venter i spenning her!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster denne her også jeg, som en "løsning" på hvordan denne tråden endte:

Endelig! Oppgraderingsvalget er tatt!

Arcam FMJ A32 Integrert stereoforsterker.

Det lå vel i kortene etter de siste innleggene. Først og fremst vil jeg få takke dere alle på forumet for innspillene i denne tråden, og spesielt Tiger som satte meg på sporet av denne. Alle samtalene på MSN og alle PMer hjalp også en god del....;-)

Dette klargjorde endel rundt alle spørsmålene jeg har stilt meg selv om hva som vil bli den beste oppgraderingen for min hjemmekino på det nåværende tidspunkt. Og det musikalske er såpass viktig at det var hensynet til det som gjorde at allverdens "dibbedutter" som romkorreksjon, tilkoblingsmuligheter, DSPer m.m. ble valgt bort. Jeg var såpass godt fornøyd med kombinasjonen Arcam/Audiovector at det nesten ble for dumt å "ofre" det.....

Arcam FMJ A32 er en utrolig fascinerende maskin. Som integrert stereoforsterker kan den brukes for egen maskin i et rent stereo-oppsett. Men den har også prosessorinngang som gjør at jeg kan sette den som ren effektforsterker og styre alt lydnivå fra fjernkontrollen til receiveren til kinobruk.

En annen delikat funksjon er at den har innebygd phono-forsterker, både MM og MC. Dette ble mer og mer viktig, da min rimelig nyinnkjøpte Rega Planar 2 står klar sammen med alle LP-platene, klar for en tidsreise tilbake til 80- og 90-tallet.....;-)

Ved siden av all fleksibiliteten så er den nesten viktigste grunnen at det er en veldig bra effektdel på denne. Selve effektdelen er identisk med Arcam FMJ P35. P35 har tidligere på dette forumet fått sin andel skryt, bl.a. har den greit dradd "vanskelige" høytalere som Dali Helicon med svært godt resultat. Strømforsyningen er på hele 800 VA, og det lover godt. Selv for mine Audiovector Mi3 som er relativt "lettdradde" med 8 ohm og følsomhet over 91db......

Flere gode grunner for å kjøpe denne er det også, ikke minst prisen, som havnet på godt under halv pris av nytt. At den også utseendemessig vil ta seg godt ut i racket, kommer på toppen som en bonus...;-)

Så nå blir det spennende å se hva mer kraft til frontene betyr for det lydmessige, både til musikk i stereo og til kino-bruk.

Som sagt tidligere; takk for hjelpen i jakten på bedre lyd.....:grin: :grin:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valget! Venter allerede på fortsettelsen. Jeg ser på muligheten for en stereopre til mitt eget oppsett selv, så det skal bli moro å høre hvordan du syns det fungerer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte...ville hatt den selv, men prioriteringen er effekt til flere kanaler enn 2.

Gratulerer, Anfield

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ofret romkorreksjon for en simpel stereo forsterker... Just kidding ;-) Du har sikkert gjort et godt valg som passer deg. gratulerer med ny forsterker ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, Anfield.

Håper du blir inspirert til å skrive litt om forskjellene mellom 200-en og nyerobringen din.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndRightlySo
    Grattis, Anfield.

Håper du blir inspirert til å skrive litt om forskjellene mellom 200-en og nyerobringen din.
    Skal selvfølgelig dele opplevelsen med dere.....

Men jeg får den tidligst på mandag/tirsdag, og så trenger jeg litt tid til å sette meg inn i og teste den før jeg uttaler meg. Så i slutten av uka kanskje??;-)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •