Pioneer VSX5i som erstatning for Pioneer 2014i

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX5i som erstatning for Pioneer 2014i

Hadde bestilt en Pioneer 2014 reciever for noen uker siden, og fikk telefon fra forretningen her om dagen med beskjed om at de ikke greide skaffe 2014 siden den er gått ut av produksjon.

Fikk tilbud om å betale 500 ekstra for å få en Pioneer VSX-AX5i i stedet, noe jeg takket ja til. Men jeg finner ikke andre enn VSX-AX5Ai blandt produktene til pioneer, og har forstått at AX5i er modellen som ble avløst av AX5Ai.

Tror dere selgeren tok feil og egentlig mener AX5Ai eller er det mulig at noen fremdeles sitter med AX5i på lager? Forsto det som at de bestilte fra pioneer, men kan jo være ett mellomledd som sitter på en pall utgåtte modeller..

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger har forhåpentligvis tatt feil. Nå skal jo den du nevner også erstattes.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at AX5ai blir erstattet i oktober/november. Siden du betalte kun 500 imellom har du fått AX5ai utrolig billig! AX5ai koster 15k veil. 2014 kostet 10k veil. Hovedforskjellen er at AX5ai har et bedre 3D kalibreringssystem nedskalert fra AX10ai og kraftigere strøm forsyning (600 watt vs 430 Watt)+bedre chassis. Hvis du får AX5 så gikk denne ut ifjor høst når AX5ai kom.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Stemmer at AX5ai blir erstattet i oktober/november. Siden du betalte kun 500 imellom har du fått AX5ai utrolig billig! AX5ai koster 15k veil. 2014 kostet 10k veil. Hovedforskjellen er at AX5ai har et bedre 3D kalibreringssystem nedskalert fra AX10ai og kraftigere strøm forsyning (600 watt vs 430 Watt)+bedre chassis. Hvis du får AX5 så gikk denne ut ifjor høst når AX5ai kom.
    Det jeg må ut med er 9490 totalt siden jeg skulle få 2014i for 8990. Men jeg er fremdeles bekymret for at de har en AX5i liggende på ett støvfullt lager som de sender i stedet for AX5Ai som jeg håper på å motta.

1-2 ukers leveringstid sa selgeren så da tyder det jo kanskje på at de skaffer den fra Pioneer, og da er det jo ett håp om at han tok feil. Skal fortelle hvordan det går når jeg får den.

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da har du gjort et røver kjøp vis du får AX5ai-s til 9450kr.

D er iallefall en kanon receiver.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg nettopp fått recieveren levert på døra. Joda, det var en AX5Ai-s jeg fikk -står i hvert fall så på esken. Skal pakke den opp og kople alt på plass, men får vel sjekke at det står AX5A og ikke AX5i på den.

9490 kroner måtte jeg gi for den, det er vel ikke så ille?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattiz med ny-forsterker! Nå blir det moro noen timer fremover... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9490 er utrolig billig! Den koster som sagt 15k veil og selges for 12-14k til vanlig. Det er bare å koble til å kjøre først Normal setup også kjører du ProSetup da kommer go-lyden:-) Mange muligheter på AX5ai. Har du mulighet for Bi-amping av frontene anbefales dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss.. det var noe annet enn den "gamle" Pioneer VSX-D512 jeg brukte inntil i dag. Høyttalerne mine er av Yamahas NS-serie og fronthøyttalerne er NS-555 med mulighet for bi-amping. Må bare ut og kjøpe kabler, men jeg er usikker på om jeg skal bruke de to utgangene til bakhøyttalere eller bi-ampe fronthøyttalerne. Noen av dere som har testet ut 7.1 oppsett?

Har enda til gode å se en film med 7.1 eller noe annet enn 5.1 for den saks skyld bortsett fra Blade Trinity som har DTS 6.1 lydspor i tillegg til DD5.1

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •