Lydbildet forringes ved bruk av "straight" (yamaha) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Off topic

Litt off topic det her, men vurderer en ny Yamaha reciver og lurte på om dere har merket noe til viftene i Yamaha 1400 eller 2500. I 2500 skal det i hvert fall vist nok være en vifte som slår seg inn når receiveren blir varm. Er allergisk mot støyende vifter i receivere

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Det er da ikke noe nytt....?

Ja jeg merket denne viften støtt og stadig med vår RXV-1400RDS som vi har enda, men da tynte jeg jo den nokså ofte, er en grunn til at jeg har en god del kraft nå hehe Fikk den også til å slå seg av engang, sikkert pga varme eller fordi jeg var litt for kravstor til volum......

Men uansett, tilbake til topic. Ja, dette var det første jeg la merke til når vi fikk forsterkeren da min bror og kjøperen i huset stod og digget musikk (låt forferdelig), skjønner og begriper ikke at yamaha i sin manual sier at straight er en funksjon for å få best mulig stereogjengivelse, direct stereo er definitivt det beste. Vanlig 2 kanals (2ch stereo) stereo på yamaha sine recivere er også utrolig dårlig, men den er vel helst beregnet for dem som skal ha subwoofer til musikk.

En ting til mens jeg er i farta, det som er tragisk er jo at hifibutikkene i bergen er såpass lur at de har denne "straight" funksjonen på når de skal ha demo for folk. Jeg spurte en gang en selger på musik magazinet hvorfor i huleste han hadde på straight 2ch til demo, og hvorfor han ikke brukte pure direct/direct stereo. Reaksjonen var at han ikke visste hva jeg snakket om og at recieveren ikke hadde denne funksjonen, "straight funksjonen er den beste dekodingen for stereo....." sa han. Javel sa jeg, så den har ikke direct stereo? Også fant jeg det for han og han stod og så dumt på meg....... Jeg sa da, skal vi prøve igjen?

....og det var klart en mye bedre demo da (selv med en fornærmet uvitende selger).

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi vil ha en softwareupdate! Hehe, tro om det hadde gått gjennom RS-232 i teorien.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •