Enda mere forsterkervalg problematikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enda mere forsterkervalg problematikk

Hei, jobber selv som selger ved en Expert Bonus sjappe i Trondheim og har der noen rabatter, spesielt hvis jeg får kjøpt direkte fra leverandør. Greia er den at jeg har tidligere vært veldig glad i denon og vurderte sterkt 3805 men er så irritert over hvor gniene Hifiklubben er på prisene sine.

Gjennom jobben kan jeg f.ex få en Pioneer VSX-AX5Ai-S som har en veiledende pris på ca 15.000 til rundt 10.000. Jeg kan også få Sony forsterkere (s-master serien) til en 25-35% billigere enn vanlig utsalgspris. Spørsmålet er bare hva jeg burde gå for.

Finnes det bedre alternativer om jeg har tenkt å svi av en 9-11.000 på forsterker? Er pioneer/sony såpass rævva at de ikke er verdt å kjøpe selv med slike rabatter?

Det jeg liker på pioneern er automatisk kalibrering samt biamping, driver også nemmelig å vurderer Pioneer HS-810 høytalerserien (nei jeg er ikke no pioneer fan, det bare ble slik). Dette er høytalere som jeg trur jeg klarer å få full pakke til for ca 10-11.000 gjennom jobben. Andre forslag til høytalere i den prisklassen som spiller bedre tas også imot med takk. Jeg er ikke ute etter å kjøpe det som gir meg mest rabatt, jeg vil ha det som gir meg mest for penga og best lyd opplevelse.

Så på forrhånd takk.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Er pioneer/sony såpass rævva at de ikke er verdt å kjøpe selv med slike rabatter?
    Når ble pioneer rævva? Har ikke testet forsterkerne deres selv, men dem lager da andre komponenter som er i toppklasse. DVD spillere feks.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kun et spørsmål

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Når ble pioneer rævva? Har ikke testet forsterkerne deres selv, men dem lager da andre komponenter som er i toppklasse. DVD spillere feks.
    Skal en stole på fagblader som DVD/Hjemmekino og Lyd&BIlde, så har jo Pioneer noen av de fremste "kinomaskinene" innen forbrukerelektronikk i øyeblikket. Da ville jeg heller valgt bort Sony, som jeg personlig ikke har det helt store til overs for.......

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    og vannvittig gode tv'er.... =)=) men masterserien til sony er ikke dårlig altså!! hørte det sammen med klipsch sorround, og det ruvet rommet bra!! kontant bass, og bra meny og sånn.. =)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel lydverdenens svar på se og hør *host* lyd&bilde/dvd&hjemmekino *host* vært de jeg hører mest på Derfor jeg tenkt det var best å høre litt rundt.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å bli ignorert (siden jeg sporadisk skriver for DVD&HK ), så vil jeg hevde at både Pioneer og Sony har noen gode egenskaper. For Sony sin del er det S-master forsterkerne med klasse D-teknologi som er den store fordelen. De har med rette fått mye skryt for denne effektforsterkerteknologien som de er blant de første til å ta i bruk til seriøse surroundforsterkere. I tillegg er det solide produkter som er en drøm å betjene. Det er sjelden man hører om software-feil i Sonys produkter. Det tyder på god kvalitetskontroll.

Pioneer har rett og slett fått et ufortjent dårlig rykte som dusinvare, bare fordi de forhandles på samme steder som vaskemaskiner og kjøleskap. Det er ufortjent. Pioneer som merke viker etter min mening ikke tilbake for merker som Denon, Cambridge Audio, Harman Kardon etc. At de i tillegg behersker bildeteknologi på en slik ypperlig måte gjør at de stiller i fremste rekke i prisklassen nesten uansett hva slags utstyr det dreier seg om. Det er vel bare på høyttalersiden jeg nok ville gått for noe annet, men det gjelder for det meste av elektronikkprodusenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dersom du vurderer produkter fra Sony og Pioneer, og oppnår 35% rabatt på disse, så kan det vel ikke være tvil?
    Denon gir riktignok mye for pengene, men de er vel ikke uforbeholden overlegne andre produsenter. dersom du velger et produkt fra Pioneer, og etter fratrekk av rabatten ender opp med en pris tilsvarende ny Denon 3805, så tror jeg du står igjen med et vestentlig bedre kjøp enn 3805. AX5Ai-s står nok på ingen måte tilbake for 2805.

Godt valg, ikke bare Stortingsvalget, men også recivervalg. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil i en viss utstrekning advare mot Sony. De lager gode TV'er, holdbare forsterkere o.lign., men apparater med bevegelige deler holder derimot bare et par år og er dyre å reparere. Har selv hatt et par camcordere, en CD-spiller, to videospillere og en DVD-spiller - som alle utviklet feil etter et par år og med stort sett moderat bruk.

Etter at jeg skiftet til andre merker, som Canon, Panasonic, JVC, m.fl., er der aldri feil.

Sony er sterke på marketing, og har derfor tilhengere i pressen.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de bevegelige delene i sony, deriblandt cd og dvd spillere sine drivverk er bunnsolide av de jeg har prøvd.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Vil i en viss utstrekning advare mot Sony. De lager gode TV'er, holdbare forsterkere o.lign., men apparater med bevegelige deler holder derimot bare et par år og er dyre å reparere. Har selv hatt et par camcordere, en CD-spiller, to videospillere og en DVD-spiller - som alle utviklet feil etter et par år og med stort sett moderat bruk.

Etter at jeg skiftet til andre merker, som Canon, Panasonic, JVC, m.fl., er der aldri feil.

Sony er sterke på marketing, og har derfor tilhengere i pressen.

Jeg klyper meg selv skikkelig i armen her, Kjell. For her er vi faktisk enige om en ting....:shock: ;-)

Har selv hatt dårlige erfaringer med Sony (som nevnt i tidl. innlegg), samt at jeg mener at Pioneer har svært mye å fare med på de nye utgavene av både receivere og spillere.

Godt valg! ;-)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    de bevegelige delene i sony, deriblandt cd og dvd spillere sine drivverk er bunnsolide av de jeg har prøvd.
    Jeg har de samme erfaringene...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel, jeg har faktisk sett på diverse fora noe av det samme som det jeg erfarer.
    Mht digitale maskiner, så er det særlig laseren (eller styringen av denne) som svikter. Da hjelper det ikke at resten er bunnsolidt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt skikkelig interessert i den nye avx4 eller hva den nå heter (ny sak ifra Pioneer). Noen som har noe å kommentere om ett slik evt valg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Vel, jeg har faktisk sett på diverse fora noe av det samme som det jeg erfarer.
    Mht digitale maskiner, så er det særlig laseren (eller styringen av denne) som svikter. Da hjelper det ikke at resten er bunnsolidt.

Hvis det er PS2 du tenker på, så er det helt korrekt. Makan til søppel skal man lete lenge etter!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hvis det er PS2 du tenker på, så er det helt korrekt. Makan til søppel skal man lete lenge etter!

De fleste vet vel at ps2 kan settes på høykant, og at sony selger stativer til dette. Det er en av grunnene til at laseren i ps2 blir fucka, 3 kamerater ødela flere spill på denne måte, men jeg som alltid har hatt den, den"riktige" veien har ikke hatt noe problem. Bortsett fra at den kanskje ikke er en veldig stabil og god cd/dvd spiller.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme erfaring jeg også.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har endel spillere av god kvalitet, men PS2 (den orginale versjonen) virker da ikke akkurat bunnsolid. Virker som det er brukt plast av billigste sort til hele konstruksjonen. Dyre CD/DVD spillere fra sony derimot, gir et bra kvalitetsinntrykk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •