Trenger hjelp ved biamping av 3805!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer CustomH2000 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp ved biamping av 3805!

Har prøvd å biampe 3805 men der kommer ingen lyd fra zone3. Har brukt audioholics.com sin fremgangsmåte men her må være noe som ikke stemmer.

Noen som har vært borti dette som kanskje har en anelse om hva som kan være gale?

Utstyr som er brukt: Denon 3805 og B&W DM604s3 + diverse kabler

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en detaljert beskrivelse under AVnytt. Sjekk ut review'en av 3805, du finner det du leter etter nærmere slutten.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CustomH2000
    Utstyr som er brukt: Denon 3805 og B&W DM604s3 + diverse kabler
    Klarer 3805 å dra DM604 på en overbevisende måte?

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanligste feilen ved bi-amping på 3805 er at man ikke skrur opp lyden nok på valgte sone. Sone2/sone3. Ved Bi-amping må velge sone og skru opp lyden til mellom +2 og +5.

Pass også på at du har valgt rett sone som kilde for bi-ampingen.

Har gjort dette selv med 3805 og 604 S3. Ble en kortvarig afære da det ble for mye "hum" i høytalerne for meg.

Om 3805 er sterk nok for 604? Tja... Er diskutert flere ganger. For meg så var den tilstrekkelig på normal lytte volum. Var også overbevisende til HT, når man dro på litt.

Leste en del om at 3805 skulle være for svak til 604. Ble i tvil og ente til slutt med en RB-1080. Må nok innrømme at det ga litt mer trøkk når man skrudde opp volum en del.

Om oppgraderingen var vært det? Kanskje... Ikke fått testet så mye enda. Men uansett vet jeg nå at jeg bør få utnyttett potensialet i høytalerne bedre.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Tok en grundig gjennomgang av hele oppsettet i kveld, og det viser seg at en nylig innkjøpt signal-kabel fra Clas Ohlson er kilden til problemet. Den ene pluggen var rett og slett ødelagt. Fikk byttet den i en annen type, og alt ordnet seg.

Om 3805 drar 604 på en overbevisende måte? Jeg har ingen sammenligningsgrunnlag, men er svært fornøyd til nå. Synes det fungerer utmerket! Ser at mange mener Rotel er en bedre kombinasjon og det er sikkert mulig. Men som sagt er det glimrende til mitt bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CustomH2000
    Takker for svar!

Tok en grundig gjennomgang av hele oppsettet i kveld, og det viser seg at en nylig innkjøpt signal-kabel fra Clas Ohlson er kilden til problemet. Den ene pluggen var rett og slett ødelagt. Fikk byttet den i en annen type, og alt ordnet seg.

Om 3805 drar 604 på en overbevisende måte? Jeg har ingen sammenligningsgrunnlag, men er svært fornøyd til nå. Synes det fungerer utmerket! Ser at mange mener Rotel er en bedre kombinasjon og det er sikkert mulig. Men som sagt er det glimrende til mitt bruk.

Er det mye støy hos deg? når jeg prøvde dette ble det mye støy så jeg har parkert bi-ampingen i påvente av effekttrinn.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hrezus
    Er det mye støy hos deg? når jeg prøvde dette ble det mye støy så jeg har parkert bi-ampingen i påvente av effekttrinn.
    Det er en viss støy men ikke noe som er hørbart på vanlig lyttevolum. Nå skal jeg ta forbehold om at jeg kanskje endrer oppfatning av dette etter noen flere timers spilling. Men etter 1 times (!) lytting så er støyen en bagatell for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okaj, det var samme oppfatning som jeg hadde. Men jeg hører mye på akkustisk musikk, jazz, ved stille parti hører man susinga. Også ved film, når det ikke skjer for mye.
    For min del ble det veldig irriterende etterhvert. Kjører nå uten bi-ampingen, selv om det er mindre effekt, er det mye mer avslappende å slippe å høre den susinga. Blir jo dårligere lydbilde ettersom ting glir mer sammen, ikke samme kontrollen, men den kontrollen jeg ønsket var der heller ikke ved bi-ampingen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hrezus
    okaj, det var samme oppfatning som jeg hadde. Men jeg hører mye på akkustisk musikk, jazz, ved stille parti hører man susinga. Også ved film, når det ikke skjer for mye.
    For min del ble det veldig irriterende etterhvert. Kjører nå uten bi-ampingen, selv om det er mindre effekt, er det mye mer avslappende å slippe å høre den susinga. Blir jo dårligere lydbilde ettersom ting glir mer sammen, ikke samme kontrollen, men den kontrollen jeg ønsket var der heller ikke ved bi-ampingen.
    Har veldig lyst å prøve et effektledd til frontene for å høre om forskjellen blir dramatisk. Biampingen gir sikkert et lite løft men er neppe noe "giant leap for mankind".

Noen som mener at en investering i et effektledd til 5000-10000 kan forsvares lydmessig? Eller må vi opp flere prisklasser for å høre/føle forskjeller?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •