Reciever Til Patos B500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker (surround) Til Patos B500

Hei

Da min gamle Technics stereo forsterker måtte gi tapt i samme lynnedslag som TVen røyk i er jeg også på jakt etter noe å erstatte denne med (kanskje på tide )

Jeg er ute etter en Surround Reciever som kan dra Patos sitt Basic Surround sett, men må også kunne dra mine Patos B500 i stereo så det holder.

Pris: Da jeg er på et ganske stramt budsjett så har jeg satt en maks grense på 4000kr.

Har sett litt på Denon sine minste modeller (men så leste jeg en Denon negativ post her på forumet og ble litt i tvil). Har også et godt øye til Harman Kardon og Yamaha.

Leste engang i Lyd og Bilde om en forsterker som passer meget bra til Patos men kan ikke finne igjen det bladet.

Vel uansett så tror jeg at deres erfaringer å tips vil gjøre valget enklere og forhåpentligvis klokere

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen erfaringer med Patos og surround?

Kan si såpass at Denon er høyaktuelt for øyeblikket.

Tenker da på

Denon AVR-1604

Denon AVR-1705

Eller aller mest denne:

Denon AVR-1905

Tror den sistnevnte er mest aktuell, men er den nok til mitt bruk?

Ser mye på film og hører enda mer på musikk, når det gjelder musikk sjanger så er det alt ifra trance til black metal så den spenner seg vidt.

Om dere har andre forslag så link dem her.

Lurer også på om Harman Kardon eller Yamaha har noe i denne prisklassen som kan drive Patos B500 (i både surround og stereo).

Edit:

Har pratet med Patos nå og han anbefalte en Arcam 230 ettellerannet forsterker, denne er ute av produksjon så jeg må kjøpe brukt. Er det noen som har en sånn de vil selge?

Han sa også at en ny reciever til den prisen jeg har satt meg for ikke fungerer helt optimalt sammen med Patos da de leverer for lite watt. Så han anbefalte meg heller å kjøpe brukt.

Da er saken sånn, Harman Kardon til ca 4000kr eller Denon til ca 4000kr brukt dette må være litt større modeller, de kan gjerne være 3-4 år gamle så lenge de er fint brukt og ser bra ut.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å dra dine B500 så det holder krever ein dyr/kraftig receivar. Eg er godt fornøyd med Yamaha receivarane eg har hatt. Kjøp deg ein RX-V650, og suppler med eit Rotel effektrinn seinare når du har budsjett til det. Billigare og bedre kombo skal du leita lenge etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for svaret.

Ja hadde RX-V650 i tankene lenge.

Men så fikk jeg en deal som jeg ikke kunne si neitakk så jeg er nå en stolt eier av en Pioneer VSX-1015s

Tror denne skal takle Patosene bra nok til jeg som du sier får råd til effekttrinn.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, effekttrinn er helt nødvendig med disse høyttalerne.
    Jeg brukte en Marantz SR 7300 og en H/K citation 7.1, og det fungerte utmerket
    Rotel er nok et godt valg på B500.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •