Ang CAV Surr Forst

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Ang CAV Surr Forst

Hei!

Ser på AVNytt at det er noen fine CAV integrerte surr. forst. Er prisen på disse rett? Isåfall må da disse være et kupp til prisen? Iallfall den til 14k, oppbygningen inni ser da ut til å holde meget høy standard?

Ser man bort ifra videodel så må da disse være ypperlig "kombi" film og musikk

Masse krefter i dem også......

Noen formeninger?

Mvh

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan oftest ikke lage gull av gråstein, men kan være at CAV har en hemelig og like gjennombrytende metode som NAD hadde i sine første år :P.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

uansett, dette ser jo ut som meget spennende produkter, og med tanke på hvor mye krefter og lyd man får for prisen der så ser de jo unektelig deilig ut!

noen som vet om d er noen som markedsfører disse i norge, eller er d importvare?

Mvh

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde av "hekken" til A8:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo sannsynligvis "kina-forsterkere" (som egentlig de fleste er) som avshop sikkert får importert direkte. Er nok derfor prisen er såpass lav. Man kan jo bare se på hva prisene blir når man importerer selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

hmmm...... likevel, kinaprodukter er kjent for å levere mye godlyd for lite penger. Har lyst å prøve en slik på gøy De ser jo unektelig pen ut og byggekvaliteten er av høy klasse. Sikkert ikke best når det gjelder utstyr da ,men må si jeg ikke har behov for så veldig mye mer mtp at jeg liker å kjøre bilde, lyd etc i seperate komponenter....

er dere ikke enig i at de ser fet ut da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vakker sak

Er fullstendig enig, ser fantastisk bra ut :grin: . Eneste jeg lurer litt på er spesifikasjonene på SNR og forvrengning... De er vel ikke helt på høyde med det beste? En annen ting jeg lurer på er hvordan effekten er oppgitt; er den med alle kanaler i drift?

Fant forøvrikg også denne linken: http://www.nzaudio.co.nz/Index.cfm?s...tDetail&ID=312

Er jo ikke utpreget mye å finne på nett om denne... :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo?

Er det forresten noe sted man kan se/høre en demo av denne? AVshop har vel ikke noen utstilling, men er kun postordre(?)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det skal mere til enn gode forsterkere i en surroundreceiver. Bra bassmanagement er minst like viktig, og her har en god del kinaprodukter gått skikkelig på snørra. Skal en dømme ut i fra bakplaten ligger denne også noen hundre år tilbake i tid når det gjelder kompatiblitet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ikke coax inngang, kun optisk????
    Ikke analog 5.1 inngang, så DVD-Audio og SACD kan en bare glemme. Ikke akkurat fremtidsrettet dette her.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke greit med noen inputs og outputs for bildesignaler, også?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, men det er vel ikke noe poeng å koble via receiveren, for den har jo selvsagt ikke on-screen meny. Tror dette er et produkt for de som helst ikke ville oppgradere fra to kanaler, men som etter press alikevel måtte krype til korset. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...eller for de som har innsett av receivere flest ikke egner seg til videoprosessering/skalering og heller legger pengene i f.eks. en DVDO... Jeg benytter selv en Jungson forsterker, der fokus er på lydkvalitet, ikke antallet innganger. I tillegg benytter jeg en DVDO HD+ + DVI-splitter til videobiten. Totalt sett synes jeg dette fungerer ypperlig, og langt bedre enn selv de mest avanserte receiverne i dag. I mitt oppsett synes jeg bare det er positivt å måtte slippe betale for en masse inn -og utganger jeg ikke har behov for!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være enig i det med videodelen Lygren, men 5.1 inngang utover optisk er noe jeg ikke kunne levd uten. Har du fått kikket nærmere på bassmanagement på CAV receiveren? Hvis dette fungerer har jo selvfølgelig produktet livets rett.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der må jeg si meg enig med lygren. For min del har den det meste. Som sagt liker jeg å kjøre bilde, lyd etc i seperate komponenter, men dette er smakssak, men for min del holder det

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd/hørt den Labbetuss? Hvis ikke syns jeg kanskje du dra konlusjonene litt vel kjapt.
    Hvordan fungerte i tilfellet bassmanagementet. Er det justerbar delefrekvens, eller fast? Kan en sette individuell delefrekvens for de forskjellige høyttalerne i systemet? Det burde være mulig på dette nivået. Hvilke lydformater støtter den? Hvordan fungerer menysystemet, er det enkelt i bruk? Holder D/A konverteringen høy standard? Det bør den gjøre siden det ikke finnes 5:1 inngang.

Håper vi får testet receiveren, og får svar på spørsmålene. Hvis alt dette fungerer, og forsterkerene holder god kvalitet, er jo produktet svært billig. Har den mangler her, er det ikke billig i det hele tatt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør vel ikke være så vanskelig for dere å få testet denne, Gorm?

Det er jo en del slike forsterkere som vurderes rundt omkring, så hadde vært interessant å se en test av denne i D&H.

Cayin DP12EX har jo heller ikke så mange finesser, men mener å huske at den fikk god kritikk når den ble testet for litt siden. Husker ikke om det var L&B eller D&H som stod for denne testen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan gi deg svaret med en gang Gorm; nei, den har ingen fancy funksjoner for delefrekvens eller noen av dine øvrige punkter. Den ligner nok litt på min Jungson, der det er så godt som null funksjoner. Du kan kun stille inn nivå på bak/center.

Fokuset ligger her på selve lydgjengivelsen, og der scorer Jungsonen min og trolig også CAV som på mange måter ligner, etter min mening, svært godt.

En kan jo alltids benytte seg av en ekstern prosessor da, type Rotel eller lignende hvis en ønsker de funksjonene du viser til da, Gorm.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er nok enig med gorm her. disse kina forsterkerne har en annen tilnærming en det vi er vant til fra japan. det er det for så vidt ingenting galt med. de har tatt bort alt de fleste kan greie seg uten(Gorm og undertegnede regnes ikke som de fleste) og lagd en "audiofil" sak som fungerer bra.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei jeg har ikke hørt dem. snakket hovedsaklig om utseende og det innvendige. beklager hvis jeg gav uttrykk for noe annet. jeg snakket også utifra mitt eget behov da, men det er jo kjipt hvis den ikke har bassmgnt. og skikkelig justering av nivå og forsinkelse på ht'ene...... da blie det mer kjedelig

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •