Problemer med Sony-forsterker - noe røket?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Sony-reciever - noe røket?

La meg si det med en gang; jeg er ingen tekniker når det kommer til musikkanlegg!

Har tv, pc, cd etc. koblet mot en Sony reciever. Pc-lyd er koblet til inngang for "tape/md". Det fungerer, men problemet er at når jeg svitsjer til cd eller aux får jeg fortsatt lyden fra pc'en...

Er det et tegn på at noe har røket? Opplever også veldig kortvarig skurr på lyden innimellom, dette har skjedd nylig sannsynligvis sammen med problemet med lyd i flere kanaler.

Hvor kan jeg evt. få denne reparert, nå som Sonyspesialisten Rolf's på jernbanetorget i Oslo er borte?

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grunnen til at du får samme lyden på cd og aux er vel kanskje fordi at sonyen

din står på "analog" på alle tre input, har du sjekket det ?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Goggen
    Pc-lyd er koblet til inngang for "tape/md".
    Hei Goggen, og velkommen til AVforum ;-)

I og med at "tape/md" gjerne har koblinger både for inn og ut, mistenker jeg at du kankje kan ha byttet om på inn og ut på denne kobblingen, da vil i alle fall pc lyden ikke bli slått av hvis du bytter til annen analog inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Kan ikke se at jeg har noe valg for dette? SKal sies at den er noen år gammel (skrev jeg reciever, så mente jeg forsterker..), det er en slik en http://www.reviewcentre.com/reviews6100.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forrige svar var forøvrig til Ulven.

ask4me2: Takk skal du ha :-) Ser ut som et informativt forum dette, vurderer kjøp av projektor og har funnet mye nyttig her.
    Ang. inngang/utganger, så er den koblet til inngang. Men skal det være noe mulighet for å stille inn analog el. ikke? Er dette evt. på nyere/mer avanserte modeller?

Nå har pc'en stått tilkoblet inngang på tape/md lenge, og jeg har ikke bytta på noen kabler ifm. at dette problemet oppsto.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Goggen
    Nå har pc'en stått tilkoblet inngang på tape/md lenge, og jeg har ikke bytta på noen kabler ifm. at dette problemet oppsto.
    Hvis det har virket greit før, uten at du har kobblet om noe eller slått på noen tape monitor eller lignende som oversyrer så man skulle kunne høre opptaket fra kasett spilleren mens man spilte inn fra en av de andre kildene osv , høres det ut til at det har skjedd noe galt med inngangs velgeren inne i forsterkeren, så den ikke figjør pc inn på tape/md skikkelig. "tape/md" inngangene kan være litt "finurlige" og lett å bli litt lurt av ...;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kobla ut tuneren og heller koblet pc'en til den inngangen - fungerer fint nå, ingen pc-lyd på aux og cd. Så får jeg heller greie meg uten radio, brukte den aldri allikevel..

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kontakt med et firma som heter Service Kompaniet i Bergen for å forhøre deg om noe kan være galt med forsterkeren. De kan sikkert også fortelle deg hvor du kan få den reparert i Oslo området.

http://www.servicekompaniet.no/

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0