Forsterker / Receiver / DVD-receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker / Receiver / DVD-receiver

Har bestemt meg for å nedgradere anlegget en god del siden jeg *aldri* får gjort meg ferdig med det jeg begynte på. Det som manglet i oppsettet mitt var en RSP-1068 eller lignende, men utgiften blir for stor GAWD DAMN!

Etter å ha kvittet meg med nåværende forsterkersett (rotel rmb-1075) må jeg ha en erstatning. Jeg har i det siste brukt htpcen koblet opp til tven via scart, noe som ikke gir det bildet jeg higet etter når jeg bygget htpc. Siden utsikten til projektor eller høyoppløst plasma/lcd er langt unna blir det om å gjøre å få det beste ut av FQ70 sonyen min.

Vurderer NAD L70 (+ for design og WAF), men også NAD320BEE eller andre oppsett. Tven støtter RGB via scart og det beste bildet jeg har sett på den til nå var via nettopp rgb-scart (med QED kabelen min). Jeg vil tilbake til dette nå, for jeg er lei svideo kvaliteten fra htpcen.

Budsjettet er 6000. For denne prisen skal jeg minimum ha 2 kanals forsterker og dvd-spiller. Forsterkeren må kunne drive B&W603s2 på en tilfredsstillende måte. Ikke nødvendigvis EIE dem slik rmb-1075 (og NAD218THX før det) gjorde, men... tilfredsstillende (alt er relativt, jeg vet)

Innenfor budjsettet finnes blant annet NAD L70 som med sine 5x45W kanskje klarer å drive b&w høyttalerene mine. NAD L53 er en 2 kanals dvd-receiver som har 2x50W effekt. Begge disse ser pene ut og L53 er til alt overmål utrolig billig med sine 3000,-.

Men, jeg aner at jeg kanskje burde velge noe annet... Noen forslag? Lukter det C320BEE, DVD-1910, Azur 540A/540D/DV79 og andre produkter i prisklassen...

*6000,- (maxgrense)
    *2 kanals forsterker (minimum)
    *dvd-spiller m/rgb scart
    *helst høy WAF faktor (og dermed sølvfarget som tven og racket)

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du med en dvd-spiller når du har htpc? Eller skal du kvitte deg med den også? RGB ordner du jo glatt med en vga-scart overgang.

Dersom du skal ha med dvd-spiller, hva med Denon DVD-1910, som du nevner, kombinert med NAD C352? Kanskje ikke verdens høyeste WAF, men du du får nå begge produktene i sølv. Og jeg vil tippe C352 er i stand til å drive b&w'ene dine mye bedre enn L53.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ching chong kinamann?

http://www.ornec.com/products/100143/0/Korsun/Brand

den er nok en del bedre enn nad bee. og kosta bare rundt 300 levert om du sjekker rundt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •