Problemer med auto-kalibrering på H/K AVR 335

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med auto-kalibrering på H/K AVR 335

Kjører EzSet+ m/mikrofon for å sette opp min nye 335, men får beskjeden "Please check volume level" når den kommer til å sjekke avstanden på høyre front høyttaler.

Den sender ut samme test tone flere ganger, da det virker som den sliter med å registrere dette. Jeg får da feilmeldingen overnform, og den avbryter prosessen.

Noen som vet hva som er galt, og hva jeg skal gjøre??

Regner med det er en fille-feil, som jeg raskt kan rette opp. Håper jeg hvertftall.

Håper på mange gode svar!!! (Litt frustert og "småbekymret" nå...)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøv igjen med høyere volume!

Jeg tror du bare skal sette opp volume nivået! Jeg har en AVR-435 og den klaget over det samme når jeg hadde satt volume for lavt og forsøkte å kjøre kalibrering. Kan muligens virke rart at den bare reagerer på høyre front (den begynner med venstre front hos meg tror jeg!) men det kan være fordi du har volumet akkurat i grenseland for hva AVR'en klarer å registrere.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte butikken, og han sa det samme.

Jeg hadde recieveren på -50 db da, men auto-oppsettet oppjusterte seg selv til -30 db, og problemet kom.

Satte så selv recieveren til -30, og den justerte seg selv til -30 også... Og problemet var der igjen..

Har imidlertid ikke prøvd å sette volumet høyere enn dette, men det er ganske så høyt, på grensen til plagsomt, så skulle jo tro den klarte å registerer det..

Men kan jo prøve å sette volumet enda høyere!!

Takk for raskt svar!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gikk det vel 95% i boks. Var ikke volumet som var problemet, men tydeligvis plasseringen av måle-mikrofonen.

Som bildet viser, måtte den et stykke ut fra bakvegg for å fungere skikkelig, men kan jo korrigere måligene manuelt etterpå selvsagt..

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et par forsøk med aut-oppsettet, har jeg samme problem som tester i dvd og hjemmekino hadde på avr 635.

Auto-oppsettet setter fronter som small, center som large, og delefrekvens på frontene på 150 Hz! Dette er jo vel høyt.

Videre er det (faktisk, og målt av opsettet) 2,7 meter fra frontene til lytteposisjon. GRunnet at det er lik avstand synes jeg det er rart at forsterkeren da setter venstre front til +2db, mens høyre front justeres til -2db.

Det gir jo en forskjell på 4 db mellom fronthøyttalerene, og dette høres godt!

Er det noen god grunn til at dette skal være forskjellig? Lik avstand burde jo indikere likt lydivå...

??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •