NAD C272 og Dali Concept 8?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD C272 og Dali Concept 8?

Etter mange år med Dali 104 og Denon PMA-925 har jeg nettopp kjøpt mitt første surroundanlegg: NAD T753v2, Dali Concept 8/Concept Center/Concept 1. Har en gammel CV 12" sub som får duge inntil videre. Til filmbruk er jeg meget fornøyd med dette oppsettet, men til musikk (stereo, kun frontene i drift) har jeg faktisk en følelse av at det gamle anlegget hadde minst like mye trøkk (jeg bruker ikke suben til musikk lenger, det gjorde jeg før), selv om det nye anlegget nok er litt mer musikalsk enn det gamle.

Nå bruker jeg anlegget mer til musikk enn til film, så jeg har tenkt litt på å kjøpe en effektforsterker til fronthøyttalerne. Spesielt NAD C272 er en het kandidat. Mest på grunn av fornuftig pris, men også fordi jeg er en sånn en som liker at ting ser likt ut når de står stablet i stua.

Jeg er ikke akkurat noen ekspert på disse tingene, så jeg lurer på om noen her har erfaringer med kombinasjonen T753, C272 og Concept 8 eller har noen formeninger om hvordan dette vil fungere. Nærmeste Hifiklubb ligger et stykke unna, så jeg gidder ikke ta turen før jeg vet at dette har noe for seg.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Det vil nok låte bedre med større forsterker

Hei.

Hadde nad 370 før, jeg brukte den til å drive Cerwin vega HP-215, noe som den klarte rimlig godt. Har også testet den på noen slanke høyttalere fra kenwood og den funket veldig bra til det.

Nad 372 og 272 er jo en oppgradert versjon av Nad 370 og 270, så en Nad 272 ville nok gjort susen i systemet ditt. Du får jo litt over dobbelt så mye effekt til front høyttalerene. Pluss at du kan oppgradere systemet ditt til 7.1 surround hvis du vil.

DALI selv anbefaler at det brukes forsterkere som yter fra 40-160 watt. Husk i denne sammenheng på at Concept 8 er en kvalitetshøyttaler, og jo bedre og kraftigere forsterker du bruker – jo bedre låter den! (kopiert fra hi-fi klubben.no)

Og alle forsterkerene til Nad matcher hverandre både på utsende og kvalitet.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •