Dagens receiver utrangert med nytt lydformat på neste generasjons DVD format?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer CFosse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dagens receiver utrangert med nytt lydformat på neste generasjons DVD format?

Hei!

Jeg har tenkt å bruke en del penger på ny receiver nå (H/K 635). Men jeg kom plutselig på at det er et nytt DVD format rundt hjørnet. Hva da med lydformatet på den nye DVD standarden? Vil det være kompatibelt med en receiver man kjøper i dag?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommende høyoppløselige video-formatene vil inneholde nye lydformater ja, som ikke er kompatible med dagens standarder. Dekodere for disse finnes så vidt jeg vet heller ikke på noen av dagens recivere enda. Men i tillegg vil platene inneholde lydformater som er kompatible med dagens standarder, slik at vi skal slippe å måtte kjøpe nye recievere.

Dette etter informasjon på diverse nettsider, så jeg tar forbehold om feil..

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest en del nå på forskjellige sider. Er det dumt å kjøpe en receiver nå? Bør jeg vente?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs jo. Trenger du ny receiver?

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer uansett til å ta lang tid før det nye formatet er blitt relativt utbredt, og til og med da vil du fint kunne holde deg til det gamle en stund til...

Mitt råd til deg er helt klart å kjøpe reciver nå, hvis du trenger det...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en med 6/7/8 passthrough/ pre inn/ input for ekstern dekoder eller hva det nå heter. Da kan du bruke den neste generasjons dvd m/ 6/7/8 kanaler i nye lydformater forutsatt at du kjøper denne med intern dekoding.

Mvh

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man hele tiden vente på det siste av det siste så får man aldrig kjøpt seg noe. Av og til, når teknologiskiftet er meget nærme (innen 6 måneder), skal jeg være enig at man kan sitte på gjerde. Men ellers? Løp og kjøp!
    Kommer jo litt ann på om man har noe man kan leve med i ventetiden også...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger nok ny receiver, har bare en Panasonic SA-HE75 på 5*80 watt peak (med Eltax høytalere, kr 995,- for en surroundpakke).
    Skal kjøpe meg en surround høytalerpakke fra JBL på torsag (de største i Northridge serien). Da trenger jeg nok mer kraft. Da tenkte jeg på H/K AVR635. Har lest litt på nettet om den, det står at programvaren i den kan oppgraderes etter hvert, og at den er framtidssikker.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFosse
    Jeg trenger nok ny receiver, har bare en Panasonic SA-HE75 på 5*80 watt peak (med Eltax høytalere, kr 995,- for en surroundpakke).
    Skal kjøpe meg en surround høytalerpakke fra JBL på torsag (de største i Northridge serien). Da trenger jeg nok mer kraft. Da tenkte jeg på H/K AVR635. Har lest litt på nettet om den, det står at programvaren i den kan oppgraderes etter hvert, og at den er framtidssikker.
    Den kan nok ikke oppgraderes til nye lydsystemer som eventuelt kommer med HD-DVD og Blu-ray. Dette vil nok kreve mer av hardware. Det de mener er nok at den har mulighet for å få firmware oppdateringer gjennom en eller annen for for dataport på baksiden.

Det beste tipset er nok, som nevnt over, muligheten for 7.1(+) bypass... Da er du fremtidskompatibel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •