Rsp-1068/rmb-1095

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Rsp-1068/rmb-1095

For ca et år siden var Rotel RSP-1068 og RMB-1095 en kombinasjon som mange mente gav mye lyd for pengene, men for min del var den fortsatt for dyr. Leker nå med tanken på å skifte ut min 333ES reciever som har drevet mitt JMLab Electra oppsett de siste årene. Det har nok ikke vært den beste kombinasjonen, men med leilighet i blokk ble den stående selv når det kom nye høytalere.

Nå er det nytt hus og eget hjemmekinorom i løpet av vinteren som står på planen, og ønsket om en ny forsterkerløsning har kommet frem igjen. Jeg har tatt en titt rundt og ser at det er dukker opp 1068/1075 og 1068/1095 kombinasjoner på bruktmarkedet, men er dette fortsatt noe å "løpe" etter. Jeg har ikke behov for HDMI gjennom prosessoren, og har vel egentlig inntryk av at 1068 fortsatt er et godt valg. Men er det på tide å lete etter en annen forsterker, eller vil 1095 eller 1075 fortsatt være et godt kjøp.

Det er kanskje vanskelig å komme med noen konkrete anbefalinger, men det ser ut som det skal være mulig å finne et 1068/1075 sett til rundt 15-17K og et 1068/1095 sett til rundt 22K-24K. Det skal brukes sammen med JMLab 915/905 og SVS PB12 Ultra/2.

Alle innspill mottas med takk.

Gøran

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter min mening er vel rotel fortsatt "der oppe" når det kommer til kvalitet i det prissjiktet. Effektdelen ikke blitt noe dårligere i forhold til konkurrentene og så lenge du ikke trenger hdmi switching er 1068 et glimmrende valg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •