Rotel RB-993-pris,kvalitet m.m

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel RB-993-pris,kvalitet m.m

Lurer på å kjøpe meg denne brukt, men har ikke mulighet til å høre den først så jeg lurer på om noen har kjennskap til denne?

I tilfelle vil jeg satt stor pris på å få svar på noen spørsmål:

Hva er en fornuftig bruktpris på denne? Selger hevder at han kjøpte den ny i 2002, og at den er fint brukt.

Hvilken lydkarakter har denne? Et litt upresist spørsmål kanskje, men kan den kategoriseres som kald, varm, nøytral, analytisk eller lignende, og hvordan er basstrøkket?

Hvordan tror dere den vil passe til resten av mitt anlegg? Jeg har en Yamaha RX-V1400 som vil bli brukt som forforsterker på frontene, og Paradigm SE 9 mk II som fronthøyttalere (diskant, 2x 8 bass/mellomtone, 4-6 Ohm imp.) Dette fungerer forsåvidt greit, men jeg synes bassen er litt pløsete/slapp i forhold til når jeg brukte en Denon Pma 1500 stereoforsterker.

Hva farger lyden mest? Forforsterkeren (Yamaha) eller effektforsterker( Rotel) eller blir det en blanding?

Og hvor kan jeg finne nærmere informasjon om denne forsterkern på nett ( Sjekket på Rotel.com, men der fant jeng minimalt...)

Og til slutt hvordan er driftsikkerheten og hva er evt. gode alternativer.
    Ble litt langt dette, men ville satt stor pris på litt hjelp.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en del her på forumet som har, eller har hatt, denne forsterkeren. Jeg har hatt den selv, og syns den gjorde en god jobb. Den er nøytral i klangen, og "tilfører" ikke lydbildet noe som helst. Jeg byttet ut min, mot 3 stk Embla Coenia, da ønsket om mer kontroll i bunnen melte seg.

Ser du en for salg er det bare å slå til fort, for disse er svært ettertraktet på bruktmarkedet. Jeg solgte min før jeg rakk å skrive ferdig annonseteksten.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Hvor mye fikk du for din?
    Og vet du hvordan driftsikkerheten er på Rotel-produkter (er de mye feil og repasjoner eller er det et trygt bruktkjøp?)

Flere med erfaringer?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke andre effektforsterkere kan være aktuelle? Jeg tenkte å bruke mellom 3-5000kr på et brukt 2 eller 3 kanalers steg, og det må vel være på en minimum 100W RMS i hver kanal om det skal ha noen hensikt.
    Har tenkt litt på Vincent SP 331. Noen som kjenner til dette? Kanskje vanskelig å finne denne brukt, on ny er den for dyr (ca. 7000kr).

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Rotel effekt og Yamaha pre (surround) og det fungerer veldig bra i mine øyne (ører). Jeg har ikke hørt om så mange tilfeller av feil ved disse, med det hender vel at det går en utgang eller to. Dette kan være brukerfeil like mye som feil ved produktet. Det er ikke bevegelige deler i en effektforsterker så den skal i teorien vare veldig lenge.

Mvh

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en RB-991 for en stund siden, og ikke veldig lenge etterpå røyk den ene kanalen. Blir spennende å se hvor mye det kommer til å koste meg..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •