Hva er egentlig gain bryteren på ECI-4 til

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er egentlig gain bryteren på ECI-4 til

Hei. Jeg har en Eci-4 som jeg spiller og spiller med. Er meget fornøyd med lyden på denne forsterkeren. Det jeg egentlig lurer på er: Hvilken funksjon har Gain knappen på baksiden av forsterkeren? Er den kun for å auke volumet eller har den noen andre funksjoner?

Jeg har også lagt merke til at min forsterker "knitrer" ved lavt volume er dette noe som jeg skal ta som et varsku på at noe alvorlig er iferd med å skje?

Synes forsterkeren virker litt "stresset" når jeg spiller på kl 12..

Blir glad for vettuge svar! Bør jeg oppgradere denne forsterkeren? Noen som har erfaringer?
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Hei. Jeg har en Eci-4 som jeg spiller og spiller med. Er meget fornøyd med lyden på denne forsterkeren. Det jeg egentlig lurer på er: Hvilken funksjon har Gain knappen på baksiden av forsterkeren? Er den kun for å auke volumet eller har den noen andre funksjoner?

Jeg har også lagt merke til at min forsterker "knitrer" ved lavt volume er dette noe som jeg skal ta som et varsku på at noe alvorlig er iferd med å skje?

Synes forsterkeren virker litt "stresset" når jeg spiller på kl 12..

Blir glad for vettuge svar! Bør jeg oppgradere denne forsterkeren? Noen som har erfaringer?
    Hei,

Gain bryteren er først og fremst for å kompensere hvis du må ha et større utgangssignal for å få tilstrekkelig volum ut av dine ht.
    hadde selv dette på ec.4.7 pre amp men brukte det ikke.
    spiller du høyt nok på kl 1200 så er det ikke noen vits i, er det høyt nok før den blir stresset så er det ikke mer å bry seg om vil jeg si om forsterkeren, det er sikkert ikke stor økning fra kl1200 til fullt uansett i db.

Vedrørende spraking på lavt volum så er dette desverrre gjengs på mange EC produkter, men ikke noe du trenger å være redd for, ligger i volum pot meteret.
    Hos meg var det kun ved økning fra laveste volum og et-to stepp opp at det var hørbart.

Mvh
    Geir

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •