Skal om ikke lenge gå fra to anlegg ned til et. Dvs at jeg beholder stereoanlegget, som består av CD-spiller og integrert forsterker, 2x100w, fra Talk Electronics og Infinity Kappa 600. Vet ikke helt hva jeg kommer til å gjøre. Er fortsatt interessert i å beholde god lyd i stereo. Kommer trolig til å kjøpe Philips DVP9000S som DVD-spiller. CD-spilleren beholdes, finnes ingen DVD-spillere som er i nærheten til under 40000,- På høyttalerfronten vil jeg trolig kjøpe Infinity Kappa Center, som selges rimelig i Sverige for tiden, samt et par rimelige bakhøyttalere fra Infinity eller Tannoy. Så kommer problemet. Forsterkersiden: Ideelt sett burde jeg bytte forsterkeren til en integrert med prosessorinngang, og kjøpe en receiver, f.eks Yamaha RXV 1500 eller Pioneer 1015. Men siden jeg har tenkt å oppgradere bildesiden også, begynner det økonomiske aspektet å melde seg.

Så til spørsmålet: Ved å bruke en integrert forsterker til å drive frontene, vil det på noen måte ved hjelp av autokalibrering fungere greit med volumkontroll? F.eks ved å stille volumkontrollen til kl 12 hver gang det ses film, og la receiveren styre resten? Sikler jo litt på f.eks Krell KAV 400ix...

Eller det frister jo litt med en Thule IA255 også, selv om da jeg mister muligheten for romkorreksjon