Elektronikk til bw703

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elektronikk til bw703

Var å hørte på disse høytalerne på en Denon 3805. Fikk ikke testet så mye og vet heller ikke om disse høytalerne låter bedre med en annen forsterker. Vil ikke ende opp med att jeg bare får utnytte 60% av hva høytalerne kan prestere.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk litt på 3805 og B&W, så skjønner du fort at den er alt for liten. Har selv testet 703, og de krever en god del mer enn hva 3805 har å by på, hvertfall om du vil at de skal prestere så bra som mulig.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klangmessig har jeg tro på både Arcam og Marantz i samspill med B&W 703....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har B&W 703 , og jeg synes dette er en suveren høytaler .
    Fra før hadde jeg et effekttrinn fra Parasound på 5 * 220 watt som jeg aldri før hadde fått til å hive etter pusten (tidligere brukt den på ht fra Dali , Canton og Mission).
    På 703 har jeg derimot ved et par anledninger merket at den var like ved å gå ned i knestående på tross av at jeg deler til sub ved 80 hz (det skal sies at jeg ved disse anledningene har hatt rimelig heftig nivå her , f.eks metallica på 115 db).
    Konklusjon : 703 sluker strøm .
    Jeg vil allikevel gi den min varmeste anbefaling , men finn en kraftig effektforsterker til å drive den .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet B&W 703 på min Arcam AVR300. Lyden var god, men jeg merket at høyttaleren hadde hatt godt av mer strøm. Og AVR300 har så vidt jeg vet en kraftigere strømforsyning enn Denon 3805.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talk Electronics

En kompis av meg kjøpte et par 703 i vinter. etter mye søken endte han opp med en Integrert Talk forsterker på 2X100W. Den hadde ingen problemer med å drive 703'ene. Den er også fantastisk musikalsk. Den er ikke alltid antall watt som teller. Men ikke kjøpe en AVR 3805 til de høyttalerene. De fortjener bedre.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ch_select
    En kompis av meg kjøpte et par 703 i vinter. etter mye søken endte han opp med en Integrert Talk forsterker på 2X100W. Den hadde ingen problemer med å drive 703'ene. Den er også fantastisk musikalsk. Den er ikke alltid antall watt som teller. Men ikke kjøpe en AVR 3805 til de høyttalerene. De fortjener bedre.
    Jeg har samme forsterkeren selv, som driver et par Infinity Kappa 600. En meget god forsterker som anbefales på det sterkeste. Heter forøvrig Talk Electronics Cyclone 2.1, ev 2.2 som er den nye modellen.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har electrocompaniet AW100 på 705, og det låter knallbra, men merker at selv 705 trenger effekt ja! Så det lønner seg ikke å kjøpe noe småtteri. Men spiller pent med electrocompanietforsterkere hvertfall
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Jeg har samme forsterkeren selv, som driver et par Infinity Kappa 600. En meget god forsterker som anbefales på det sterkeste. Heter forøvrig Talk Electronics Cyclone 2.1, ev 2.2 som er den nye modellen.

Kjøpte du denne hos Roald Mikkelsen på Audio Design JD?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører med NAD Silverline på 703, 0 problem selv på høyt nivå. Men dette er noen sinnsykt strømkrevende saker som det er sagt før.
    Fikk demo på hifiklubben, med classe 2x100watter eller noe, den knela vi veldig fort.
    Men den Denon 3805 er som å voldta høyttaleren, dette er en høyttaler som krever det ypperste av kvalitet, ellers kan det gå skikkelig dårlig. Tact sin effektforsterker til 10000kr f.eks. Den låt ikke noe bra idet hele tatt på den. Tact sin intregerte til 24000kr (SDA2200) låter derimot strålende.

totalt sett kan du nok regne med at 703 blir en helvettes dyr høyttaler når elektronikk skal matches.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du BW 704, og Arcam AVR300 eller hva den heter, så får du kremlyd, og en forsterker som holder tritt med høyttalerene, 703 blir nok her også for tung å drive. Husk de går helt ned til 3ohm når det baller på seg, og der kvelder de fleste recivere uansett.

Newcomer Raimond sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kjøper du BW 704, og Arcam AVR300 eller hva den heter, så får du kremlyd, og en forsterker som holder tritt med høyttalerene, 703 blir nok her også for tung å drive. Husk de går helt ned til 3ohm når det baller på seg, og der kvelder de fleste recivere uansett.
    Ikke for å hijacke, men hvordan vet man at en høyttaler går "ned til 3 ohm når det baller på seg"? Selv har jeg høyttalere med 4 ohm, hvordan vet jeg når forsterkeren er kraftig nok tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Blir vanskelig dette. Men hvordan blir det viss jeg nå legger endel penger i en integrert stereo forsterker og senere vil oppgrader til surround, kan jeg da koble til en femkanals receiver og bruke den integrerte stereo forsterkeren som en effekforsterker?

En annen ting som jeg har tenkt på er å kjøpe en 5kanals forforsterker og kombinere den med en 2kanals effektforsterker til jeg får surround.

Ser ut som det kommer til å koste endel dette her. Får se om budsjettet holder.

Takk for innlegg. Er ny på område så det er greit med litt tilbakemeldinger.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ch_select
    Kjøpte du denne hos Roald Mikkelsen på Audio Design JD?
    Ja, for et par år tilbake.

Newcomer nardi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har erfaring med EC 4,6 og EC 250 R
    på B&W 703

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv ett par B&W 703 og kan bekrefte at disse er knallhard kost for en reciver.
    Selv bruker jeg en Arcam AVR300 og er direkte skuffet rent kraftmessig. 2x120 Watt stereo burde låte bedre enn hva som her er tilfelle men noe av svaret er kanskje at AVR 300 knekker sammen ved tunge laster. Hos Miller Audio Research har de testet dette og de oppgir den til noe over 2x40 Watt i 4 ohm, kanskje ikke så rart det lyder ille.

Men nå har jeg akkurat startet på byggingen av en Zappulse på 2x290 Watt og håper det blir fart i sakene. 703 er en fantastisk høyttaler bare den får en god forsterker.

Jeg tror nok det er svært vanskelig og finne en reciver som kan temme disse høytalerne uten at det går kraftig utover lommeboken. En rent effekttrinn for frontene tror jeg personlig er den beste løsningen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ewiseth
    Har selv ett par B&W 703 og kan bekrefte at disse er knallhard kost for en reciver.
    Selv bruker jeg en Arcam AVR300 og er direkte skuffet rent kraftmessig. 2x120 Watt stereo burde låte bedre enn hva som her er tilfelle men noe av svaret er kanskje at AVR 300 knekker sammen ved tunge laster. Hos Miller Audio Research har de testet dette og de oppgir den til noe over 2x40 Watt i 4 ohm, kanskje ikke så rart det lyder ille.

Men nå har jeg akkurat startet på byggingen av en Zappulse på 2x290 Watt og håper det blir fart i sakene. 703 er en fantastisk høyttaler bare den får en god forsterker.

Jeg tror nok det er svært vanskelig og finne en reciver som kan temme disse høytalerne uten at det går kraftig utover lommeboken. En rent effekttrinn for frontene tror jeg personlig er den beste løsningen.
    Synes det høres rart ut at Arcam AVR300 ikke skal kunne dra B&W703 på et akseptabelt nivå. Selvfølgelig vil den få problemer med ekstreme belastninger den og, men til normal musikklytting finner jeg dette rart.

Men, du får selge den til meg da dersom du ikke er fornøyd, jeg har behov for en i sølv.....;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos Miller Audio Research har de testet dette og de oppgir den til noe over 2x40 Watt i 4 ohm
    Det var ikke småtteri heller det.. Var det AVR 300 de hadde testet da? Åssen har den testen foregått egentlig?

Bare lurer, fordi det høres jo kanskje noe spett ut.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker NAD S200 på mine 703, og den får iallefall ikke noe puseproblemer. Men en Parasound A21 er VELDIG fristende. Men får vente til sommern .

For all del S200 er en super forsterker.. Men jeg er sulten på mer .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt ned på denne siden finner dere den testen jeg henviser til.
    http://www.milleraudioresearch.com/avtech/index.html

Jeg vil si at min AVR300 ikke på noen måte spiller akseptabelt på mine 703. Den kan til en viss grad spille høyt men den mister fullstendig kontrollen. Bassen forsvinner og det hele blir bare leit. Jeg kjørte en Nad 763 (tror jeg det var) denne skal yte 2x210Watt i 8Ohm og sikkert enda mer i 4. Dette låt ufattelig mye bedre enn min AVR300 med tanke på bass og kontroll. Jeg har ikke sammenlignet lydbilde noe utover dette.

AVR300 er nok en glimrende reciver så lenge den ikke blir plassert sammen med krevende høytalere som rusler ned mot 3Ohm.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •