Nytt effektrinn

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt effektrinn

Hei,

er i planleggingsfasen på oppgradering av anlegget mitt. Begynner og bli noen år siden sist det ble gjort noen forandringer der og jeg føler behovet for et nytt effektrinn til frontkanalene.

Det består idag av bl.a Rotel RSP980 / RDA 980 og RB985 samt Patos Lyric 501 fronthøyttalere (Lyric 201c senter og Acoustic Research surround). Er det noen som har tips til effektrinn til frontkanalene som funker godt i dette oppsettet?

Tenker på et effektrinn med 2*200 eller noe deromkring.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nøyaktig samme forsterkeroppsett som du har. Da jeg var ute etter å få tak i en RSP-966/976/985 som har innebygd DD/DTS, fikk jeg tak i en RSX-972 receiver, som er en RSP-976 med 5x75 watt og radio. Da jeg brukte denne til å drive senter- og bakkanalene, og lot min RB-985 ta seg av kun frontene, fikk jeg merkbart mer guffe.

Jeg selger min RSX-972 fordi jeg fikk et kjempetilbud på en RSX-1055, så si fra hvis du er interessert. Pris 8000, kjøpt i april m/garanti.

Ellers ville jeg satset på et av Rotel sine 2x200 watts effekttrinn, gjerne av eldre modell, da kan du sikkert få tak i en rimelig brukt en. Eller en RB-985 til og kjøre bi-amping hvis du har mulighet til det.

-Audun

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte ikke på at det var mulig å kjøre bi amping med 985, men det er jo en mulighet.

Når det gjelder RSX972 så takker jeg for tilbudet men når jeg skal bytte ut forforsterkeren kommer jeg nok til å gå for RSP 1098 eller Parasound AVC2500 eller tilsvarende.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •