DENON AVC-A1XV Hjemmekinoforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DENON AVC-A1XV Hjemmekinoforsterker

Noen som har hørt og prøvde verdens største hjemmekino forsterker? Er den nesten 5ganger bedre enn 3805 (som prisen tilsier) eller er det bedre å satse på separate forforsterkere og effektforsterkere til denne prisen?

Bare leker litt med tanken om den 5 soner er ganske stilig.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en her på forumet som har den, husker ikke akkurat hvem nå, men søk litt, så finner du han nok. Han har sikkert noe å fortelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar.. får se hva jeg finner

edit: ehh.... glemte vist å søke først jeg, fant en tråd nå, bare slett denne tråden for min del moderatorer

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en slik liten sak...
    Om den er 5x bedre enn 3805? Tja, det er vel vanskelig å svare på...
    Kommer jo ann på hva man trenger. Når det gjelder hva man trenger, så mangler ihvertfall ikke denne noe av det...
    Hadde før en en Rotel RSp-985 surround forforsterker som ble defekt etterhvert med masse ymse feil. En Nad 218 (2x200watt), og en Rotel RB-993 (3x200 watt). I stereo står forsterkeren ikke noe tilbake for dette settet med de 4xDali 909 + Dali SC7 jeg har. Den slår dette gamle oppsettet ned i støvlene selvsagt. Skal man ha en like avansert og god forforsterker med surroundprosessor blir det veldig dyrt, fant selv ingen tilgjengelige forforsterkere med de featurene jeg trengte. Og man skal ha en del effektforsterkere for å matche mulighetene til denne.
    Mulighetene med denne er jo enorme!
    Får straks et komplett Euphonia sett som jeg har kjøpt demo. Med 10 valgfrie kanaler på 170w i 8 ohm som jeg kan bruke til hva jeg vil skal dette bli morro!
    Skal bruke 6 kanaler til å tri-ampe MS5 frontene, 2 kanaler til å bi-ampe senteren, og de 2 resterende til å kjøre bakhøytalerene (RS3).
    Den mangler et par småting som kommer som en snarlig oppgradering. SACD og DVD-audio vi Denon-link og noe på videokonvertering...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, sikler fært over denne jeg, men kanskje jeg venter et halvt år til oppgraderingene er gjort av denon eller hifiklubben sjøl (er ikke så trygg på sånt ). Har du prøvd multisone mulighetene? Isåfall er dette bra saker?

Et spørsmål til : hvor mange monitor utganger er det på denne?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo bare å levere den igjen når oppgraderingene kommer da. Personlig har jeg ingen behov for de per dags dato. Men kommer til å levere den inn for å oppdatere den uansett.
    Multisone har jeg ikke prøvd annet enn at jeg har en s-video kabel ut fra zone 2 inn i en tv. Kjører da lyden fra zone 1. (S-video og DVi er opptatt i zone en for å mate projektor).

Forsterkeren har alle dagens monitorutganger fra zone 1, en av hver. De andre zonene har bare s-video evt. composit mener jeg...
    (videokonvertering fra s-video til f.eks DVi/HDMi og vica versa kommer som oppgradering tror jeg).

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVC-A1XV aksepterer SACD via oppgradert DVD-3910 via 3rd gen DL link. Min forrige post var feil i det henseende. Videokonvertering til DVi og HDMi og mellom de er vel det viktigste av det som kommer i en oppgradering evt.
    Måtte bare rette opp min egen feil der... (nye kommer...)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •