Denon 3805 å volum

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 3805 å volum

Hei !
    Har nå nettopp fått opp min 3805 i den nye stua men syntes at lyden er alt for dårlig ,muligens innstillinger ?.
    Er det noen sperre på volumstyringa den begynner på - 80 db å går til +6 på pure direckt ellers går den kunn til 00 på surround laget er det alt , tilfelle er eg veldig skuffa over denne forsterkeren men spiller klokkerent til bitter end da.Skal få skåret meg noen marmorplater å sette under høytalerene mulig det vil hjelpe værtfall på subbene der har eg 2 stk lukka kasser http://www.hifibitz.co.uk/product.asp?id=3117
    de slår jo direkte ned i parketten å det er vel ikke noe bra.
    Noen innspill her noen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at den stopper på 0db i surround modus, er at den da bruker alle kanaler slik at forsterkerdelen trekker mer belastning. I pure direct bruker den kun front høytaler mens de andre er koblet ut.

Om høytalerene står rett på på gulvet så får du mye forplantning som øddelegger lyden ja. Spesielt i dypere toner.

Edit: Bruker selv en 3805 og er rimelig godt fornøyd med den jeg. Kjører den mot B&W600 serien.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da dar eg den på fullt hm ,da prøver eg først å få tak i marmoren for å se hvordan det blir .
    Effekt trinn er jo en mulighet o vel så eg kan få enda mer på stereo laget, stua er 50 m2 så det er vel litt i det minste laget med bare 3805`n.
    Noen annbefalinger på en denon effekt forsterker eg kan kjøpe tilfelle det ikke blir som eg vil ha det.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av laffen
    ..............men syntes at lyden er alt for dårlig ,muligens innstillinger ?..............er eg veldig skuffa over denne forsterkeren men spiller klokkerent til bitter end da.
    Dette er en utrolig bra Receiver, men den forutsetter å bli behandlet av kyndige eiere:wink:

Det viser seg at noen ganger kan man "rote" seg helt vekk i innstillingene, og da er det enkleste å kjøre en "system reset" av Receiveren, og lese litt mer i manualen før man begynner med ny kalibrering.

PS! Sjekket en som hadde samme "symptomene", og det er nesten ikke til å tro hvordan det er mulig å få kanalene så sinnsykt ut av "balanse"......

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjørt autosettup og romkalibrering?

Husk også at receiveren ikke aktiverer romkalibrering selv om settup-prosessen er kjørt. Du må inn i menyen og "skru på" equalizeren etterpå.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe kan nok være den samme typen jeg å da ,ikke helt kyndig her nei mye å rote seg vekk i det er helt sikkert, eg skal ha en hifi kar til å gå gjennom oppsettet når alt er på plass .Er en del møbbler som er under bestilling så må få alt på plass før eg får han hjem til meg tenker eg .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt gjennom det ja ,men den er vel noe på bærtur .

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan "på bærtur"? Får du noen feilmelding?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det tok noen tester før erroren gikk vekk , sikker romklangen den slet med .
    Flyttet mic`n noen ganger før eg fikk det igjennom .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde netopp å skifte fra suround laget til pure direct med samme musikkvolum. Lyden var mye høyere å klarere på 5.1 , direct virket noe lukket å mye lavere db med samme volum styrke ,er ikke dette feil også da .
    Bruker monster coaxial + monster signal , vil ikke da forsterkeren bruke det beste signalet automatisk (digital suround å signal stereo) begge er aktivert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •