Problemer med lyden på surround-anlegget ... når jeg bruker PCen som signalkilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med lyden på surround-anlegget ... når jeg bruker PCen som signalkilde

Hei
    Jeg har Pioneer VSX-D512 surround-receiver og 5.1 Pioneer surround-høyttalere.

Idag merket jeg at det kom en merkelig lyd fra høyttalerne da jeg spilte av sanger i winamp. Jeg eksperimenterte litt med ulike sanger og fant ut at bassen i sanger var det som forårsaket lyden. F.eks klassisk musikk med fioliner hadde nesten ingen slik lyd, mens basstrommen til Lars Ulrich i Metallica lagde mye ulyd.

Lyden er litt vanskelig å beskrive. Har dere noengang sett feriefilmer som pappa har filmet med sitt gamle videokamera (før digitale kom) og det blåste? Slik lyd er det.

Jeg prøvde å redusere bassen for å se om det hjalp, men det gjorde det ikke. Jeg har tatt ledningene inn og ut.

Det er også bare et problem når jeg bruker PCen som signalkilde.

Det er ikke noe tegn til ulyder når jeg spiller God of War på PS2 (og der er det mer enn nok med bass.)

Hva kan være galt? Jeg har sjekket ledningen mellom receiver og PC, og den virker OK. Søskenbarnet mitt (som jobber på HIFI-senteret i Bergen) var innom forrige uke. Det er mulig han har dillet med innstillingene og fucket noe opp. Jeg får spørre han om det.

Noen andre tips?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd noen andre musikkspillere, har hatt det samme probleme der det skurret i høytalerene, fikk helt hetta (3dager gamle :P hadde spillt litt høyt og fått opp en Overload melding på Forsterkern) Uansett så prøvde jeg en annen musikkavspiller på pcen og da var lyden ren.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig! Det funket! Har aldri vært ute for noe sånn før.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hos meg heller, men fy **** så glad jeg var når jeg fant det ut he

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men altså, hva må jeg gjøre for å fikse problemet? Jeg vil jo fortsette å bruke winamp når jeg spiller av musikk. Er det programmet det er noe feil med? Vil en reinstallering funke?

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Men altså, hva må jeg gjøre for å fikse problemet? Jeg vil jo fortsette å bruke winamp når jeg spiller av musikk. Er det programmet det er noe feil med? Vil en reinstallering funke?
    Prøv da vel, det tar vel toppen 2min å reinstalere. Kjappere det enn å vente på ett svar her som kanskje er galt. :wink:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ikke hjemme da jeg skrev det innlegget. Tenkte jeg kunne få svar før jeg kom hjem

Nå er jeg hjemme. Skal teste

edit: Det hjalp! Helt utrolig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •