Anbefaling av monoblokker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer steinarj sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av monoblokker

Jeg har et par Sonus Faber Concerto som henger på en Harman Kardon AVR-230. Dette er sikkert ikke den optimale kombinasjonen.
    Synes lyden til tider kan bli litt for skarp, og hvis jeg drar på litt føler jeg at det blir litt anmasende i toppen og at bassen ikke får den fylde og punch jeg ønsker.

Jeg vet at Sonusa ikke er noen rock n'roll høytalere og at jeg ikke kan vente voldsom bass ut av de små kabinettene, men jeg har hørt concertoene bedre i butikken (da tilkoblet forsterkere til en mye høyere pris enn H/K'n).

Jeg har ikke lyst på å bytte ut H/K'n min da jeg synes denne fungerer glimrende til hjemmekino, men lurer på om jeg har noe å hente på å kjøpe et par egne monoblokker til Sonusa?

Er det noen som har noen formening om dette, og som evt kan anbefale et par monoblokker som kan fungere i dette oppsettet. Pris bør ikke ovestige 6-7000,-

Forslag tas imot med takk.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg så tråden tenkte jeg umiddelbart på en digital effektblokk. Vet ikke helt om dette kan fås indenfor denne prisen, og hvilke da, men kanskje det er verdt å sjekke ut ?
    Man kan aldrig få for mye effekt, og kontroll....

Kanksje denne ? : http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=75

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg bør nok kanskje oppgradere budsjettet mitt litt.

Jeg ser man får Embla Megera til 7990,- per par, og Vincent SP-996 til 5000,- per par.

Vil disse kunne gjøre jobben?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er galt med et stereotrinn?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikkeno' galt med et stereotrinn. Det er kun kosmetisk....

Jeg har bygd inn anlegget i veggen, og har egentlig ikke plass til flere komponenter der.
    Derfor hadde jeg tenkt å plassere en monoblokk ved siden av hver høytaler.

Evt så er det jo plass til å skjære ut flere hull i veggen selvfølgelig.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativ 1: Se etter eAR @ 202 (stereoamp) under: http://www.acoustic-reality.com/ear/earcontent.htm

Alternativ 2: http://www.audiokabel.dk/da-beast.htm

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og kunne du tenkt deg en "integrert" 7-kanals forsterker basert på 7x ICE moduler på 250W i 8 ohm pr. stk, er jo Medius' nye forsterkere kanskje noe å tenke på?

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php?product=457

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...og kunne du tenkt deg en "integrert" 7-kanals forsterker basert på 7x ICE moduler på 250W i 8 ohm pr. stk, er jo Medius' nye forsterkere kanskje noe å tenke på?

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php?product=457
    Hehe. Da jeg skrev at jeg kanskje burde oppgradere budsjettet, hadde jeg ikke tenkt å øke det til 30000,-

....men nå er det jo lottotrekning i morra da.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Alternativ 1: Se etter eAR @ 202 (stereoamp) under: http://www.acoustic-reality.com/ear/earcontent.htm

Alternativ 2: http://www.audiokabel.dk/da-beast.htm
    Ikke for å være vanskelig, men det hadde vært greit å kunne kjøpt produktet her hjemme i Norge.
    Fant forresten ikke pris på eAR forsterkerene.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner dette med huller i veggen, du har laget en kanon kino, det ser bare flott ut !
    Skulle jeg velge for dig, da ville jeg velge Embla da, men, jeg er desværre en type audiofil der ville velge TACT. Denne er jeg sikker på jeg ville ha i lang tid fremover, også selvom jeg skifter høyttalere. TACT´en ville jeg være stolt over å eie, det ville jeg desværre ikke med Embla, sånn er jeg bare...., men dette er jo sikkert bare fordi jeg ikke har hatt en Embla !

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinarj
    Fant forresten ikke pris på eAR forsterkerene.
    Se under "Order Info". Pris for eAR @ 202 er 3499 DKR (det er med dansk moms). Oppgir pris her da de ikke selges andre plasser og man kan da ikke starte en prisjakt.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er meget lekre disse eAR !
    Gå til frontsiden, der finder du ORDER INFO
    http://www.acoustic-reality.com

Nå fikk selv jeg noe å tenke på !

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Se under "Order Info". Pris for eAR @ 202 er 3499 DKR (det er med dansk moms). Oppgir pris her da de ikke selges andre plasser og man kan da ikke starte en prisjakt.
    Ahh, der var linken ja. Hadde forvillet meg inn i en "frame", men fant linken fra hovedsiden.
    Den ser unektlig lekker ut ja, og prisen er jo ikke avskrekkende heller.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TACT´en ville jeg være stolt over å eie, det ville jeg desværre ikke med Embla, sånn er jeg bare...., men dette er jo sikkert bare fordi jeg ikke har hatt en Embla !
    Hvorfor ikke det egentlig, Niels? Er mye jeg hadde vært stolt av å eie selv om jeg ikke har eid det.

Er det lenge til du skal kjøpe disse blokkene? Leste i Midgard Audio-tråden at kanskje Oberon kunne være klare i august.. Det blir kanskje noe over budsjettet ditt, men jeg vet ikke hvor mye du har tenkt å øke det med så det er verdt å nevne.

Ellers så er vel disse ICE-blokkene som nevnes her også noe du kan vurdere ja, det er ICE-moduler i de også. Men så var det dette med å handle innenlands som du nevnte da..

Kjører selv digitale ICE-blokker på mine Helicon, og er veldig fornøyd med den kombinasjonen. Testet også tact før jeg bestemte meg for disse.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en slik innstilling får du jo aldri utvidet horisonten din da Niels. Blir jo bare gående å tråkke i de merkene du "kjenner fra før". :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

effekt

heisann, hvordan synes du lyden på ice er i forhold til tact? jakter på effektforsterker til mine dali evidence 870se, har hørt at den rimeligste tact-modellen de har på hifiklubben (rundt ti lapper) ikke er helt imponerendes i forhold til prisen, spesielt i forhold "storebror" til doble prisen.

Noen som har eAR-forsterker som kan beskrive den litt? lyd etc. Det er jammen ikke enkelt å komme frem til noe, bor ikke i oslo så det er ikke så enkelt å få lyttet til mye av det som finnes.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Med en slik innstilling får du jo aldri utvidet horisonten din da Niels. Blir jo bare gående å tråkke i de merkene du "kjenner fra før". :wink:
    Har sittet og ventet, den måtte komme.
    Næh, det er bare slik at jeg aldrig synes Embla var attraktivt, slik har man det med noen ting. Dette gjelder jo først og fremst designet....
    Jeg sagde også i tråden at, pga det med han havde begrenset plass, da ville jeg velge Embla....
    Men ellers, der går sikkert ikke mange år før digitale forsterkere har fuldstendig tatt innersvingen på konvensjonelle, og dette er en god ting mener jeg, kunne vældig godt tenke mig å prøve en 250 watter digital på mine høyttalere. Må dog begrense mine investeringer, hus, bil og kona skal først ha hvad de skal ha......

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Er det lenge til du skal kjøpe disse blokkene? Leste i Midgard Audio-tråden at kanskje Oberon kunne være klare i august.. Det blir kanskje noe over budsjettet ditt, men jeg vet ikke hvor mye du har tenkt å øke det med så det er verdt å nevne.
    Takker for gode forslag.

Jeg hadde tenkt å vente til september/oktober med å kjøpe.

Slik jeg ser det heller jeg mest mot Embla Megera. Disse ligger i det prisleie jeg er villig til å betale.

Søkte litt på forumet om Vincent SP-996. Det virker som disse er litt spisse i lyden og slanke i bassen(?), og det er nettop dette jeg prøver å unngå.

Når det gjelder vegring mot å kjøpe produkter fra utlandet er jeg kanskje litt gammeldags, men jeg liker å kunne gå et sted hvis produktet skulle feile.

Et litt dumt spørsmål kanskje, men: Vil lyden bli farget av å bli sendt gjennom HK'n før de kommer til effektforsterkerne?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har da plass til et stereotrinn under forsterkern din, slik at den står på gulvet..

Fadern har Sonus Faber han og. Minima for å være pirkete. Har parret disse sammen med Holfi forsterkere. Både Integra 8 og 88SE, og dette er en helt sinnsvak god match. Høyttalerne forsvinner i lydbildet. Får du tak i en brukt Holfi effektforsterker, burde du slå til.

(Eller du kan kjøpe en av mine to... )

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midgard Audio-tråden at kanskje Oberon kunne være klare i august

Jeg fikk beskjed om at de kanskje kunne være klar for ombygging i mars/april.

Men nå har et lite å bety for min del, de låter like bra uansett kabinett. Min anbefaling er å satse på digitalt, jeg angrer ikke et sekund.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •