Best og dårligst i klassen..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Best og dårligst i klassen..

Hva er de 3 dårligste og de 3 beste merkene innen forsterkere til hjemme kino?

Her er det 100% subjektivt, ingen riktige og ingen gale svar.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC, Technics og NAD er de som har skuffet meg..

Men det er veldig vanskelig å avgjøre kvaliteten når man ofte hører på forsterkere i helt forskjellige settinger; forskjellige rom og forskjellige høyttalere gjør ofte mye med resultatet ;-)

Men disse tre merkene har jeg opplevd som så dårlige at jeg ikke vil vurdere de engang... spesielt JVC er utrolig dårlig.

Når det gjelder bra opplevelser så er det bare yamaha og HK som jeg husker godt...
    Må det sies at det har også vært forskjellige prisklasser på det jeg har hørt.

Selv har jeg proton prosessor som mater fire denon forsterkere og en kenwood :razz: er godt fornøyd med denne løsningen, kenwood'en gjør en ålreit jobb på bakhøyttalerene og den lave prisen jeg betale rettferdig gjør lyden i den hehe

Dårlige merker som eltax, koda osv har jeg ikke engang tatt med fordi jeg anser det som leketøy og ikke et seriøst forsøk på å lage akseptabel elektronikk...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    JVC, Technics og NAD er de som har skuffet meg..

Men det er veldig vanskelig å avgjøre kvaliteten når man ofte hører på forsterkere i helt forskjellige settinger; forskjellige rom og forskjellige høyttalere gjør ofte mye med resultatet ;-)

Men disse tre merkene har jeg opplevd som så dårlige at jeg ikke vil vurdere de engang... spesielt JVC er utrolig dårlig.

Når det gjelder bra opplevelser så er det bare yamaha og HK som jeg husker godt...
    Må det sies at det har også vært forskjellige prisklasser på det jeg har hørt.

Selv har jeg proton prosessor som mater fire denon forsterkere og en kenwood :razz: er godt fornøyd med denne løsningen, kenwood'en gjør en ålreit jobb på bakhøyttalerene og den lave prisen jeg betale rettferdig gjør lyden i den hehe

Dårlige merker som eltax, koda osv har jeg ikke engang tatt med fordi jeg anser det som leketøy og ikke et seriøst forsøk på å lage akseptabel elektronikk...
    Ser du også missliker Nad.
    Jeg har hatt et godt inntrykk av nad selv, og har lest i diverse blad og forum der folk skryter av Nad.
    Hva er du har hatt problemer med Nad? Hadde vært interessant å vist.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad lager gode produkter, det må jo de fleste være enige i? Hvor mye får man ikke for de integrerte forsterkerne deres? Men de er lite spennende. Jeg ville ikke vurdert nad på cv fordi bare når jeg ser de grå boksene så tenker jeg grå lyd. Når det gjerlder hjemmekino forsterkerne deres så levere de også, men hva er de i forhold til yamaha, HK og Denon? bare se på dem...De ser ikke bra ut!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Nad lager gode produkter, det må jo de fleste være enige i? Hvor mye får man ikke for de integrerte forsterkerne deres? Men de er lite spennende. Jeg ville ikke vurdert nad på cv fordi bare når jeg ser de grå boksene så tenker jeg grå lyd. Når det gjerlder hjemmekino forsterkerne deres så levere de også, men hva er de i forhold til yamaha, HK og Denon? bare se på dem...De ser ikke bra ut!
    Nad er minimalistiske, men det ser pent ut om man bare kjører nad.
    Grå flate, noen få knapper eller hjul og et enkelt lys.
    On-screen display er likevel bra på dem, så de er brukervennlige også.

Denon og Harman Kardon har jeg sansen for, men Yamaha har jeg ikke i den samme katagorien.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hørt et par recievere fra dem, hos kompiser og bekjente. Det var såpass ullen lyd at jeg kan ikke skjønne annet enn at forsterkeren har skylda.. eller kanskje det var CV høyttalerene som var synderen? :???:

Men jeg har selv eid et par NAD integrerte forsterkere for endel år siden, de rocka bra og hadde bra lyd... men etter å ha lest og sett og hørt litt på nad i forbindelse med at jeg vil ha ny prosessor så kan jeg si meg enig med mange andre; det er mye støy i surround produktene til NAD. Og siden støy er en av grunnene til at jeg vil bytte så gidder jeg ikke høre mer på dem ;-)

Men NAD er jo enormt mye bedre enn JVC... og det er småting som de kan fikse på for å komme seg oppover i markedet.

edit: må legge til at jeg ikke liker de grå boksene til NAD heller. den originale 3020 er den fineste hittil; jeg hadde en slik og en 3020i som var grå.
    Hadde de ikke vært så rasistiske og laget silverline i kun sølv så kunne de produktene vært aktuelle, men sølv finish er veldig ÆSJ .. hehe

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Are_E: Du sier du ikke har tatt med Koda, Eltax ol. med i sammenligningen, er det fordi disse kommer såpass langt under f.eks JVC, eller er det en annen grunn, f.eks fordi, som du sier selv, betrakter dem som leketøy?

Hadde vært interresant lesning å se en sammeligning av feks billigmodellene til en del av de kjente merkene opp mot Koda, Eltax osv. for virkelig ha et sammenligningsgrunnlag.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tZar
    Are_E: Du sier du ikke har tatt med Koda, Eltax ol. med i sammenligningen, er det fordi disse kommer såpass langt under f.eks JVC, eller er det en annen grunn, f.eks fordi, som du sier selv, betrakter dem som leketøy?

Hadde vært interresant lesning å se en sammeligning av feks billigmodellene til en del av de kjente merkene opp mot Koda, Eltax osv. for virkelig ha et sammenligningsgrunnlag.

Det er jeg enig i.
    Finnes det noen tråd der Eltax, koda, aiwa osv blir testet mot middelsklasse og topp klasse forsterkerene?
    Det hadde vært interessant å lese.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tZar

Har en eltax dvd reciever hjemme, noe jeg kjøpte til min samboer før vi ble samboere, hvis man tar prisen med i betraktningen så funker det jo greit men bra lyd er det absolutt ikke.
    Kan være at de litt dyrere eltax'ene er litt bedre, håper det for deres skyld...

Men jeg klarer ikke helt å ta disse merkene seriøst, alle produsenter som bruker pmpo i specs er ikke verdt å se på engang, langt mindre høre på :grin:

en kompis hadde noen eltax høyttalere med 2x10" i hver for noen år siden, makan til dritt er det lenge siden jeg har hørt... funker til fest med masse alkohol og ingenting annet..

edit: ja det hadde vært veldig interessant med en test av de billige nye merkene opp mot etablerte kjente merker...

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    en kompis hadde noen eltax høyttalere med 2x10" i hver for noen år siden, makan til dritt er det lenge siden jeg har hørt... funker til fest med masse alkohol og ingenting annet..
    Samme hadde en kammerat av meg, han var overlykkelig over disse høytalerene. Er utrolig hvor forskjellige preferanser man har.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolverin
    Hva er de 3 dårligste og de 3 beste merkene innen forsterkere til hjemme kino?

Her er det 100% subjektivt, ingen riktige og ingen gale svar.
    Har selv aldri likt recivere, og synes det i de fleste tilfeller er best å kombinere forforsterker og effektforsterkere. Har hørt på noen billige yamaha recivere, men synes det manglet mye lyd. Sammenlignet for noen år siden EAD Theatermaster + electrocompaniet mot H/K 8500, og ble overrasket over den store forskjellen. Spesiellt etter at H/K 8500 hadde gjort det så bra i tester. Men de beste forforsterkerne og effektforsterkerne tatt med hensyn til pris, synes jeg selv er Rotel, Parasound og Bob Carver. De beste reciverne synes jeg Pioneer, Yamaha og Denon har. Men det er bare toppmodellene jeg har hørt. Hva som er verst, blir litt vanskelig. For de fleste store merkene, lager mye dritt også. Med de laveste modellene til yamaha, onkyo og pioneer. Synes jeg låter veldig dårlig. Kan selvsagt nevne radionette, united osv. Men seriøst, det er ingen som er etter god lyd som kjøper noen av de merkene.

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nad får litt pepper pga design. Er heller ikke spesielt fan, men synes selv noe av det verst designmessig er HK. Ser jo ut som et tekno tivoli. Lydmessig vil jeg nok si HK overgår nad, så får vel kalle det uavgjort.
    Med tanke på lyd har jeg best erfaring med yamaha og denon, men nå er det lite hjemmekino utstyr jeg har hørt. Blir for det meste stereo produkter her hjemme.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomand3
    Ser nad får litt pepper pga design. Er heller ikke spesielt fan, men synes selv noe av det verst designmessig er HK. Ser jo ut som et tekno tivoli. Lydmessig vil jeg nok si HK overgår nad, så får vel kalle det uavgjort.
    Med tanke på lyd har jeg best erfaring med yamaha og denon, men nå er det lite hjemmekino utstyr jeg har hørt. Blir for det meste stereo produkter her hjemme.
    Det er ikke vanskelig å merke at folk er forskjellige.
    Harman Kardon, Rotel og Marantz er mine favoritter.

Av de dårligste, når jeg ser bort fra Aiwa, United, Eltax og de andre, men av vanlige forsterkere, så er Yamaha, JVC og Sony.
    Sony er med fordi man får så sinnsykt lite for pengene hos dem.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første walkmanen min var en Aiwa! Den gang var den helt vill. Kostet 600kr mener jeg å huske.

Aiwa er ikke noe å skimte av

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Den første walkmanen min var en Aiwa! Den gang var den helt vill. Kostet 600kr mener jeg å huske.

Aiwa er ikke noe å skimte av
    Jeg hadde en Akai som min første bærbare CD spiller (er bare sony som har Walkman, og det var de veldig obs på de som hadde sony).

Tror akai spilleren lever i dag også, men den er nok nærmere 3 kilo. Hehe

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke forstå at onkyo og yamaha som noen nevner her skal være så dårlig. en billig 5kanaler kan uansett ikke låte BRA, men i sine prisklasser tror jeg de har bra kontroll.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T+A er jo klart best.... :-) ..... hehe ....

Jeg har også gode erfaringer med Yamaha så jeg vil ikke si det er dårlig.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon all the way!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyokushinkai
    Denon all the way!
    Ja, Denon er bra.
    Mye for "lite" penger, det er alltid flott.

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig veldig godt fornøyd med Marantz, både lyd- og utseendemessig... Har ikke så lang fartstid på denne fronten men Denon har jeg hatt litt erfaring med og får begge tomlene opp, samt HK.. Kan si meg enig med at HK designmessig ikke er det peneste, men smak og behag, etter "ansiktsløften" syns jeg de ser bedre ut.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Høytalere i 5000-kroners klassen
    By janeirik in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 18
    Siste melding: 07-25-2005, 00:38
  2. 5.1 Høytaleroppsett til Yamaha RX-V750 i 10.000 kr klassen
    By wirrum in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 22
    Siste melding: 12-23-2004, 15:32
  3. Mitt hjemmekinoforsterker Valg 2004 (10k klassen)
    By sidenone in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 47
    Siste melding: 11-12-2004, 20:57
  4. Best subwoofer i ti tusen klassen
    By Tor med hammeren in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 6
    Siste melding: 10-18-2004, 09:01
  5. Receiver i 5000-kroners klassen
    By Nito in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 9
    Siste melding: 12-03-2003, 19:31

Stikkord for denne tråden