Er nyere Denon modeller dritt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er nyere Denon modeller dritt?

Min Denon AVR-2105 er defekt for andre gang. Bruker den på Clsc-10 som skulle funke greit ilag. Skal ringe til Hifiklubben på mandag og spørre hva de skal gjøre denne gangen fordi det er jo andre gangen det er feil på den.. Har jo bare brukt den en uke tilsammen!! :O Men den gamle Denon PMA-715R(sikkert 15 år gammel) som står på ungdomsklubben her på hjemplassen min funker fortsatt, men ikke min.. er Denon blitt dårligere med årene? Har ikke stor tro på at Denon er et kvalitetsmerke siden den streiker etter 3 dager når den er ny, men at den skal streike ett par dager etter at jeg har fått den tilbake fra service.. Best av alt er at det er brukt to forskjellige høyttalerpar på den!! :O Første gangen bare kuttet den all lyd og nektet å starte opp, men nå hørte jeg et klikk og så et lite lysglimt fra forsterkeren før det kom en lukt som lignet lukten av svidd elektronikk :O Den har vel en gåen utgangstransistor igjen?

Konklusjonen er at Denon er dårlig?
    HVa skal jeg gjøre denne gangen da??? Desperat etter hjelp...

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert samme problemet som eg hadde på mine gamle marantzer. (begge tok fyr)
    Dette er produksjonsfeil i ein kondensator.
    Ta forsterkaren med deg inn til hifiklubben og forlang ein heilt ny ein.
    Alle slike produkter har 14 dagers angrerett, så bruk denne om ikkje hifiklubben gjev deg eit nytt produkt.
    Deretter kan du jo alltids kjøpe ein ny, identisk forsterkar...

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Du har sikkert samme problemet som eg hadde på mine gamle marantzer. (begge tok fyr)
    Dette er produksjonsfeil i ein kondensator.
    Ta forsterkaren med deg inn til hifiklubben og forlang ein heilt ny ein.
    Alle slike produkter har 14 dagers angrerett, så bruk denne om ikkje hifiklubben gjev deg eit nytt produkt.
    Deretter kan du jo alltids kjøpe ein ny, identisk forsterkar...
    Bare det at restlageret med 2105 er litt tomt da... kunne fått en ny, men de hadde ingen

Newcomer Jsound sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er på grunn av at avr2106 er rett rundt hjørnet. Jeg vil si at denon har forbedret sine produkter med tanke på kavlitet/ pris enn for en tid tilbake. Kjipt at rececivern er ødelagt for andre gang :/

http://forbrukerportalen.no Dette er en bra side der du finner ut hvilke krav/rettigheter du har angående mangler eller feil på produkter.

Den loven du skal følge er forbrukerkjøpsloven. Den sier:

Forbrukerkjøpsloven gjelder:

Når privatpersoner kjøper noe fra en næringsdrivende (etter 1. juli 2002)
    Når en privatperson som skal selge noe, bruker en mellommann (kjøp av bruktbil er et typisk eksempel)
    Vannleveranser, kjøp av fordringer eller rettigheter
    Kjøpsloven gjelder:

Kjøp mellom privatpersoner og næringsdrivende som er foretatt før 1. juli 2002
    Kjøp mellom to privatpersoner uten bruk av mellommann
    Hvis det er opplyst at mellommannen ikke er selger og at mellommannen ikke har ansvar for mangler
    Et hovedprinsipp i den nye

Hva har du krav på hvis varen har en mangel?

Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner, klær osv.). Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret.

Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet.

Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %. Dersom mangelen ikke er uvesentlig, kan du i stedet for prisavslag kreve å heve kjøpet. Du må da levere varen tilbake til selgeren mens selgeren må betale tilbake kjøpesummen pluss forsinkelsesrente fra det tidspunktet du reklamerte på feilen.

Dersom du har lidd et økonomisk tap, kan du i tillegg i en del tilfeller kreve erstatning fra selgeren. Merk deg at du plikter å begrense tapet, og at du ikke får erstattet tap i næringsvirksomhet.

Når må du klage - klagefrister

Hvis du oppdager at noe er feil ved varen, må du melde fra til selger innen rimelig tid. Det vil alltid være tilstrekkelig at du klager innen to måneder etter at du oppdaget feilen, men i praksis vil både du og selger være tjent med så rask reaksjon som mulig.

I tillegg til at du må reklamere innen rimelig tid, må du overholde de absolutte klagefrister. Hovedregelen er at klagen må skje senest to år etter at du overtok tingen. Fristen er imidlertid fem år, hvis tingen er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Dette gjelder for eksempel kapitalvarer som møbler, biler, radio/tv-apparat og byggevarer. Vær også oppmerksom på at selger i garanti eller lignende kan ha gitt deg lengre klagefrister enn loven.

Vi anbefaler at du skaffer deg skriftlig dokumentasjon for når du reklamerte og hva det gjaldt, slik at man avskjærer tvil om klagen var fremført i tide.

Lykke til! håper det løser seg

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jah.. Hifiklubben har selv innrømt at det har vært en del feil på den modellen.. som at den plutselig slutter å funke.. siden de sikkert ikke har flere inne får jeg vel pengene tilbake eller en ny forsterker til samme pris hos dem.. hvis jeg får en ny forsterker til samme pris vet jeg ikke hva jeg skal velge
    Litt hjelp kanskje?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom det er andre gangen på kort tid forsterkeren ryker synes jeg at du skal be om få sendt en forsterker av den nye serien som erstatning (2106).

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er den da? bedre eller like bra? pre-out på alle kanaler? "sterkere"?
    Kanskje jeg får noen tilbud når jeg ringer imorra?

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er jo ikke akkurat den denonen laget for clsc10 da. det er absolutt i minste laget.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    nå er jo ikke akkurat den denonen laget for clsc10 da. det er absolutt i minste laget.
    Forsterkere skal vel ikke ta fyr selv om de settes på for tungdrevne høyttalere da
    --
    Thorbjørn

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan diskuteres om Clsv10 er tungdreven da. Følsomheten er ikke lav og den er ikke laget for å mates med for mye power heller. Men høres rart ut siden jeg har koblet på masse høytalere på denon sine mindre (og eldre modeller) uten at det har skjedd noe rart. Roer meg når den begynner å klippe ,men ligger ikke langt under grensen.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CERWIN-VEGA CLSC-10 er opgitt til 8 ohm en følsomhet på 90db, og uten for spesiellt vanskelige høytaler elementer eller delefilter å drive skulle jeg tro...

En forholdsvis avangsert Surround reciver som DENON AVR-2105 med en såpass lav pris, er nok oppbyggd med litt mer kompromisser når det gjelder komponent kvalitet osv og tåler nok generellt litt mindre røff behandling enn en mye enklere oppbyggd stereo forsterker fra 90 tallet, men den bør jo helt klart takle den jobben den er satt til i dette tilfellet du beskriver da90el.

Ville for sikkerhets skyld dobbelt sjekket og gått over høytaler kabler og kobblings punkter for å sjekke om det er noen over mistenkelig overledninger noen plass. Ville også benyttet et ohm meter og målt at motstanden er "fornuftig" eller i alle fall lik på høytaler terminalene for de to høytalerene. Ledninger som løsner og kommer sammen, er ikke et helt ukjent problem, jeg har selv hatt CV høytalere med kabelsko som har løsnet fra høytaler elementene og har hengt intill kobblingen for elementet under, for å si det sånn.

Det værste med slike mandags produkter som den AVR-2105 du virker som du har fått, er nettop alt tullet og all denne bortkastede tiden det tar med slike problemer. Håper du får et nytt og mer tillitsvekkende og holdbart Denon produkt neste gang da90el, det vet jeg at Denon og Hifiklubben også kan levere.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da90el
    Bare det at restlageret med 2105 er litt tomt da... kunne fått en ny, men de hadde ingen
    De har da igjen på lageret i Danmark, der de kjører denne kampanjen
    http://www.hifiklubben.com/no/Produk...r.htm?id=5532#

ER bare å kreve en ny derfra skulle jeg tro.

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolverin
    De har da igjen på lageret i Danmark, der de kjører denne kampanjen
    http://www.hifiklubben.com/no/Produk...r.htm?id=5532#

ER bare å kreve en ny derfra skulle jeg tro.
    De anbefalte en Nad istedenfor..
    Kan få stereoforsterker som er NAD c352 eller en hjemmekinoforsterker som er NAD T743v2.. men hvilken av dem er best?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er å gå fra asken til ilden, NAD receiverene ramler i fra hverandre for et godt ord. Jeg leser en del forskjellige fora, og NAD er det merket som går igjen med flest feil.

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    det er greit nok at den ikke er lagd for CV, men den skal ikke dø med to forskjellige høyttalerpar. Første gangen den døde hadde jeg ett par andre høyttalere. Nå har jeg clsc 10.. så du kan jo heller si at Denon ikke er lagd for høyttalere :P

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Det er å gå fra asken til ilden, NAD receiverene ramler i fra hverandre for et godt ord. Jeg leser en del forskjellige fora, og NAD er det merket som går igjen med flest feil.
    bedre med en ren stereo forsterker da?

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det ble visst en c352
    håper den ikke blir "defekt" da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett&slett vært uheldig m Denonen.. Mandags produkt.

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk selv en dvd 3910 som var produsert på en mandag. Lyden plutselig forsvant å aktet ikke komme tilbake! Men skaper bare mindre irritasjon pga god service og ny på stedet.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv er jeg nå ganske lykkelig med AVC-A1XV med komplett Dali Euphonia sett (MS5,CS4,RS3,AS2).

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Denon Link approved for SACD
    By Esp1 in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 5
    Siste melding: 05-23-2005, 21:58
  2. Detaljer om Denon DVD-A1XV er her!
    By Esp1 in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 1
    Siste melding: 01-01-2005, 20:21
  3. DENON AVC-A1D, Denon AVC-A10SE og Denon AVC-A11SR
    By PlayboyAndre in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 16
    Siste melding: 12-14-2004, 16:05
  4. DenonLink overlegent HDMI og Firewire?
    By Brummund in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 15
    Siste melding: 11-24-2004, 11:16
  5. Initielle inntrykk Denon 2910
    By lygren in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 8
    Siste melding: 11-22-2004, 01:54

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg