Best Kinolyd - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52

Tråd: Best Kinolyd

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    I denne prisklassen er det vel helt uaktuelt å kjøpe ubalansert.
    T+A hevder at hvis en krets er godt konstruert skal ikke støy i den grad det er hørbart forekomme, og det er derfor ingen behov for balansering...

Så det er vel litt blandede meninger om om man "må" ha det, selv på high-end utstyr.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen du oppnår er jo at støy kablene plukker opp blir kansellert. En surroundprosessor kjører for øvrig ikke fullbalansert i alle kanaler, det ville vel i tilfelle blitt en størrelse på boksen som ville fått selv SVS skeptikere til å holde kjeft om størrelse. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Marantz/Klipsch

ser ingen som nevner Marantz her som faktisk dunker ut både pioneer,denon og Yamaha i mange land i europa,samt at klipsch jo er konge til film

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er veldig OT nå. Har ikke fått lest hele tråden ennå.

Men jeg vil vel si, at et Klipsch Ultra\2 THX godkjent anlegg, med f.eks 1 effektforsterker pr. høyttaler på X watt, spiller j*** bra i hjemmet. Mer en det tror jeg neppe du kan stappe inn i et "hjemme"kinorom!

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Hmf.. Jeg har en rimelig grei yamaha forsterker uten noen form for romkorreksjon eller no sånt, men får ofte skryt for hvordan det låter her alikevel. Vet ikke helt hvordan jeg gjorde det, men jeg brukte equalizeren og tidsforskinkelsen osv på forsterkeren og stilte inn etter hva ørene mine syntes var best. Og det funker..

Tørr påstå at best kinolyd får man ut i fra hva personen er villig til å legge i surround eller hva personen selv liker/syns er bra.
    Skal vi se...
    Det er som å sammenligne Lada og Mercedes...
    Og det er sikkert noen som mener Lada er like bra som Mercedes.

Jeg hadde en gang en billig JVC, og jeg fikk også skryt...
    Men vet i dag at den "lyden" sugde bigtime, men jeg var fornøyd den gang...

Du får hva du betaler for mener jeg.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spitfire
    Skal vi se...
    Det er som å sammenligne Lada og Mercedes...
    Og det er sikkert noen som mener Lada er like bra som Mercedes.

Jeg hadde en gang en billig JVC, og jeg fikk også skryt...
    Men vet i dag at den "lyden" sugde bigtime, men jeg var fornøyd den gang...

Du får hva du betaler for mener jeg.
    Enig med deg Spitfire...
    "Problemet" er vel ofte det du sier; folk har noe de selv er fornøyd med, og da er det plutselig akurat den kombinasjonen som gir best valuta for pengene, og det er ingen vits i å ha noe bedre/dyrere.

Minner meg litt om noe annet; en del av de som har båt.
    "Vi har 21 fot vi, og er kjempefornøyde! Trenger ikke noe større, passer fint for oss"
    Så får de seg en på 3 fot mer
    "Oi, oi... Det trengte vi! Skjønner ikke åssn vi klarte oss med BARE 21!"

Prøver man dyrere komponenter en den man allerede har vil folk flest merke at det er bedre. Ikke alltid, men som oftest.

Er slettes ikke ute etter å starte en krangel, men, det fines alltid (i 99,2547% av tilfellene) noe som er bedre en den en har - lev med det.

Tok meg en stund, men er rolig nå

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Er slettes ikke ute etter å starte en krangel, men, det fines alltid (i 99,2547% av tilfellene) noe som er bedre en den en har - lev med det.
    så konklusjonen er at det ikke er noe vits å oppgradere, fordi en blir ikke fornøyd på sikt likevel? :wink:
    Hehe, spøk tilside så er jeg faktisk enig med deg. Uansett hvor mye penger en bruker til elektronikk så er sulten på noe "grommere" alltid tilstede.

PS: Jeg er ikke rolig enda.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faren med å alltid ville ha noe grommere er at man til slutt sitter med noe som er så til de grader overdimensjonert for det rommet man har... ;-)

Ække allti' det er beste veien å gå, vet du...!

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så konklusjonen er at det ikke er noe vits å oppgradere, fordi en blir ikke fornøyd på sikt likevel? :wink:
    Hehe, spøk tilside så er jeg faktisk enig med deg. Uansett hvor mye penger en bruker til elektronikk så er sulten på noe "grommere" alltid tilstede.

PS: Jeg er ikke rolig enda.
    Hehe.
    Mulig jeg ikke var så klar i mine uttalelser....
    Det jeg mente;
    Det finnes alltid noe som er bedre. Det jeg mente med å leve med det er ikke at man ikke skal oppgradere. Absolutt ikke. Har selv gjort det i mange år.
    Det som er viktig er å teste før man kjøper, og å handle der en får bra service, og, ikke minst - bra priser.

Men, det jeg blir sliten av er de som sier de er fornøyde, og samtidig sier at demmes annlegg er perfekt overveid - og at de ikke vil høre noen forskjell på bedre annlegg uansett.
    "Det jeg har er bra, og jeg trenger ikke mer" - ref. båteksemplet.

Er og enig med deg om det med sulten Gorm, men man kan komme såpass høyt opp at man blir mer rolig. Desto høyere opp, jo mer rolig.
    Surroundreciever til under 10 lapper; ikke ro

Jeg er urolig om dagen, er fysen på Blueray spillern til Pioneer

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen du oppnår er jo at støy kablene plukker opp blir kansellert. En surroundprosessor kjører for øvrig ikke fullbalansert i alle kanaler, det ville vel i tilfelle blitt en størrelse på boksen som ville fått selv SVS skeptikere til å holde kjeft om størrelse. :wink:
    Hvis det var meg du hintet til med "SVS-skeptikere" så kan jeg fortelle deg med en gang at jeg er ikke skeptisk. De gir mye bass til prisen, men det gjør Cervin Vega også....

Nå er det ikke bare kablene som gjør at en high-end forsterker ofte kjører fullbalansert... Hvis du har bygget noen forsterkere så vet du litt mer om det...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les innlegget en gang til. Det med "SVS-skeptikere" ble kun brukt som en referanse til hvilken størrelse det hadde blitt på en fullbalansert surround-forforsterker (hvis det lar seg gjøre å bygge en).

Selvsagt vet jeg at det er andre momenter ved fullbalansert drift enn kablene, men poenget i innlegget var jo at det ikke er fullbalansert drift i alle kanaler på en 8 kanals forforsterker (7+1). Det ville jo medført minimum 8 fullstendig separerte kretsløp innvendig. Syns liksom jeg ser det, en strømforsyning til digitale kretser pluss en til hver av de 8 kanalene. Sånt blir det stort volum av (derav referansen mot SVS som jo er kjent for størrelse).

PS: Noen surround forforsterkere har bullbalansert drift på frontene (stereo). Man må altså se forskjell på XLR utganger og et fullbalansert produkt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt vet jeg at det er andre momenter ved fullbalansert drift enn kablene, men poenget i innlegget var jo at det ikke er fullbalansert drift i alle kanaler på en 8 kanals forforsterker (7+1). Det ville jo medført minimum 8 fullstendig separerte kretsløp innvendig. Syns liksom jeg ser det, en strømforsyning til digitale kretser pluss en til hver av de 8 kanalene. Sånt blir det stort volum av (derav referansen mot SVS som jo er kjent for størrelse).

PS: Noen surround forforsterkere har bullbalansert drift på frontene (stereo). Man må altså se forskjell på XLR utganger og et fullbalansert produkt.
    Jeg tror vi er enig her. Jeg har forøvrig hatt en EAD Theatermaster, i tillegg til at jeg har bygget forsterkere, så jeg vet godt hvordan å "se" forskjellen...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •