Best Kinolyd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52

Tråd: Best Kinolyd

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Lexicon produktene har alt for dårlig bassmanagement til at de er brukbare i et litt avansert oppsett. Ser du etter noe skikkelig gromt (i den prisklassen) så kikk heller på Meridian, G68 for eksempel.

Hei Gorm!
    Hva er det du mener mangler mtp bass management på MC-12 ?

Tom

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt før er det kun produkter som f.eks Lexicon/EAD etc som hevder seg i toppen hvis man skal ha den råeste kinoen.

Bare å glemme typiske konsumerprodukter som for eks. Pioneer og Rotel.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Hei Gorm!
    Hva er det du mener mangler mtp bass management på MC-12 ?

Tom
    For det første er delefilteret i Lexicon forforsterkerene unøyaktig, i tillegg til at avrullingen er alt for slakk. Dette medførte at vi ikke fikk til noen god overgang mellom høyttalere og subber i jfinneru's hjemmekino (eksempel: når vi satte deling ved 80Hz, spilte høyttalerne likevel flatt ned til godt under 70Hz).

Sammenliknet med for eksempel Rotel har de heller ikke mulighet for individuell delefrekvens for front, senter og bakhøyttelere.

I rettferdighetens navn så er vel strengt tatt ikke Lexicon noe annet enn en "pimpet" Harman Kardon. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første er delefilteret i Lexicon forforsterkerene unøyaktig, i tillegg til at avrullingen er alt for slakk. Dette medførte at vi ikke fikk til noen god overgang mellom høyttalere og subber i jfinneru's hjemmekino (eksempel: når vi satte deling ved 80Hz, spilte høyttalerne likevel flatt ned til godt under 70Hz).

Sammenliknet med for eksempel Rotel har de heller ikke mulighet for individuell delefrekvens for front, senter og bakhøyttelere.

I rettferdighetens navn så er vel strengt tatt ikke Lexicon noe annet enn en "pimpet" Harman Kardon. :wink:
    Hvem lexicon brukte dere?

Passer ikke Lexicon, så finnes det mye annet snadder der ute som spiller ringer rundt produkter som Rotel...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvem lexicon brukte dere?

Passer ikke Lexicon, så finnes det mye annet snadder der ute som spiller ringer rundt produkter som Rotel...
    Det var en MC-8. Den nye MC-12 koster jo ca 170 tusen, og da finnes det alternativer fra blant annet Meridian som fremstår som langt bedre kjøp. Siden du nevner Rotel, så må jeg bare si at 1098 er et mye bedre kjøp enn MC-8. Jeg har testet begge i min egen hjemmekino, og 1098 fremsto desidert best i alle disipliner. Det var også sistnevnte som ble stående i hjemmekinoen (selv om den snart byttes ut). At det finnes mye snadder som overgår Rotel's produkter er det vel ingen som har tvilt på, men MC-8 er definitivt ikke en av dem.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en MC-8. Den nye MC-12 koster jo ca 170 tusen, og da finnes det alternativer fra blant annet Meridian som fremstår som langt bedre kjøp. Siden du nevner Rotel, så må jeg bare si at 1098 er et mye bedre kjøp enn MC-8. Jeg har testet begge i min egen hjemmekino, og 1098 fremsto desidert best i alle disipliner. Det var også sistnevnte som ble stående i hjemmekinoen (selv om den snart byttes ut). At det finnes mye snadder som overgår Rotel's produkter er det vel ingen som har tvilt på, men MC-8 er definitivt ikke en av dem.
    Ok.. Meridian er vel en av de produktene jeg setter i klassen som ultimat i denne forbindelsen. Jeg fikk bare inntrykket at Rotel ble fremstillt som det "ultimate" , noe vi er enig om at det ikke er...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi på bølgelengde
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD&H nr. 2 tester de en for meg ukjent "Halcro SSP100" til 90K. Ankepunktet
    er bl.a at den er følsom for forstyrrelser i strømnettet (støy). Noen som har noen
    erfaring med dette beistet ?

/L

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God morgen!

Ble litt forundret når jeg leste det du skrev.

Syntes dette var rart, så jeg sjekket manualen til Lexicons MC-12.
    Det går fint å sette frekvensen individuelt på Front/senter etc.
    Dette går og på sidehøytalerene om man velger å bruke 7.1.

Jeg kan tippe at det faktisk ikke var MC-12 dere testet, eller at det var en MC-12 med eldre software ?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    På den annen side; dersom du liker godt det du hører - da er jo lykken egentlig funnet, ikke sant?
    Når lykken endelig er funnet tar det vel et par måneder før man ønsker seg mer lykke, med andre ord: Nytt produkt :wink:

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morn igjen

Se har ja, det var ikke MC-12 dere testet... Tror det finnes 0 eller meget få MC-12 i Norge.
    "Lexicon produktene " skrev du. Ikke for å være frekk, men selv om MC-8 var vel slik at det ikke er 100% sikkert at den høyere modellen (MC-12) ville være lik...

Vel, vel.
    Som sagt går det fint med MC-12 å sette delefrekvensen individuelt.

Syntes dog det var litt rart det du skrev om at det ikke gikk å sette bassdelingen individuelt på MC-8.
    Kikket litt på brukerveiledningen til MC-8 (som dere testet).
    Det går fint å sette det individuelt!
    Kan driste meg til å tippe på at det var en eldre software dere brukte?

Ellers leser jeg det du sier om prisen på MC-12, ca. 170 000,-

Vanlig versjon av MC-12 (siste versjon med tanke på div. oppgraderinger) koster 88 700,00.

Det har og kommet en utgave med romkorrigering (eget "kit" hardware og software oppdatering http://www.ultimateavmag.com/surroun...rs/205lexicon/ og http://www.hometheaterhifi.com/volum...4-12-2004.html )
    Den koster 126 700,- Dette er mao den dyreste versjonen av MC-12.

Tom

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er harman Kardon så dårlig utgangspunkt da ?!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Morn igjen

Se har ja, det var ikke MC-12 dere testet... Tror det finnes 0 eller meget få MC-12 i Norge.
    "Lexicon produktene " skrev du. Ikke for å være frekk, men selv om MC-8 var vel slik at det ikke er 100% sikkert at den høyere modellen (MC-12) ville være lik...

Vel, vel.
    Som sagt går det fint med MC-12 å sette delefrekvensen individuelt.

Syntes dog det var litt rart det du skrev om at det ikke gikk å sette bassdelingen individuelt på MC-8.
    Kikket litt på brukerveiledningen til MC-8 (som dere testet).
    Det går fint å sette det individuelt!
    Kan driste meg til å tippe på at det var en eldre software dere brukte?

Ellers leser jeg det du sier om prisen på MC-12, ca. 170 000,-

Vanlig versjon av MC-12 (siste versjon med tanke på div. oppgraderinger) koster 88 700,00.

Det har og kommet en utgave med romkorrigering (eget "kit" hardware og software oppdatering http://www.ultimateavmag.com/surroun...rs/205lexicon/ og http://www.hometheaterhifi.com/volum...4-12-2004.html
    Den koster 126 700,- Dette er mao den dyreste versjonen av MC-12.

Tom
    Det er godt mulig det er kommet en software oppgradering til MC-8 som ikke var tilgjengelig når vi testet den, men løser den hovedproblemet med at delingen var så utrolig unøyaktig?
    Hvor fant du prisene på MC-12? De stemmer lite overens med det jeg har fått oppgitt?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått oppdatert prisliste (takk for e-posten Akto), og det er ikke vanskelig å se at jeg var feilinformert. Prisen er som du påpekte 126.700,-

EDIT: må også påpeke at det ikke var den balanserte utgaven av MC-8 jeg testet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt mulig det er kommet en software oppgradering til MC-8 som ikke var tilgjengelig når vi testet den, men løser den hovedproblemet med at delingen var så utrolig unøyaktig?
    Hvor fant du prisene på MC-12? De stemmer lite overens med det jeg har fått oppgitt?
    Det med unøyaktigheten vet jeg ikke. Det er mye som er ixet på, så jeg regner med det.
    Send en mail til Lexicon da vel ?
    Jeg vet Madrigal er glade for tilbakemeldinger, og de er flinke til å følge opp om det er noe som ikke er rett.

Prisene kommer fra vanlig prisliste, har den om du vil ha

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått oppdatert prisliste (takk for e-posten Akto), og det er ikke vanskelig å se at jeg var feilinformert. Prisen er som du påpekte 126.700,-

EDIT: må også påpeke at det ikke var den balanserte utgaven av MC-8 jeg testet.
    Hei!
    Vel, 126 700,- er for den beste versjonen - den som og inkluderer room eq kortet.
    Vanlig versjon av MC-12 (V5) koster 88 700,-

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den rimelige versjonen har vel ikke XLR utganger? I denne prisklassen er det vel helt uaktuelt å kjøpe ubalansert.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den rimelige versjonen har vel ikke XLR utganger? I denne prisklassen er det vel helt uaktuelt å kjøpe ubalansert.
    Den til 88 700,- har ikke balansert, nei.
    Mulig man får MC-12 i balansert utgave uten room-eq, er ikke sikker.

Hvor fikk du 170 000,- fra forøvrig ? Den har vel ikke kostet så mye ? Eller...

Balasert er bra det. Med tanke på feks støy er det jo superdupert. Bedre plugger er det jo også. RCA er vel ikke helt opptimalt...
    Men, man må jo seff ha det på komponentene da.

BTW, MC-12 har og balansert digital inn. Det er det ikke på den balanserte MC-8.

Ellers er det tilbud på pakken med Lexicon MC-4 Lexicon LX-7 og Lexicon RT-10 dvdspiler, koster mindre en MC-12 alene, hehe

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    170 fikk jeg fra en kollega (som jeg nå har mistet all tillit til :wink: ).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmf.. Jeg har en rimelig grei yamaha forsterker uten noen form for romkorreksjon eller no sånt, men får ofte skryt for hvordan det låter her alikevel. Vet ikke helt hvordan jeg gjorde det, men jeg brukte equalizeren og tidsforskinkelsen osv på forsterkeren og stilte inn etter hva ørene mine syntes var best. Og det funker..

Tørr påstå at best kinolyd får man ut i fra hva personen er villig til å legge i surround eller hva personen selv liker/syns er bra.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •