Krell HTS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Krell HTS

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Krell HTS

Ramlet over denne Krell prosessoren på Ebay. Noen som har noen erfaring med den, evt. hva som er verdt å betale for den ?.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betal minst mulig for gamle surroundprosessorer sa en til meg da jeg vurderte en TheaterMaster... Han mente jeg ville få mye mer for pengene ved å kjøpe nytt.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Betal minst mulig for gamle surroundprosessorer sa en til meg da jeg vurderte en TheaterMaster... Han mente jeg ville få mye mer for pengene ved å kjøpe nytt.
    Jeg er ikke helt enig. Du vil få en super surroundprosessor. Den vil kanskje mangle den nyeste teknologien, men 5.1 gjør den sikkert bedre enn det meste. De fleste av disse kostbare boksene er dessuten ypperlige forforsterkere dersom du skal bruke dem i et stereo-oppsett.

Du bør selvfølgelig få den så rimelig så mulig! Jeg kan desverre ikke si deg hva den er verd, men USD6000 Krell koster gjerne 50-100K i Norge. Det betyr at det i Norge er realistisk å få den brukt for 20K eller noe slikt. Om du får den godt under dette så vil jeg tro at du gjør et meget godt kjøp...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bør ha høyere prisfall enn en CDspiller da man må oppgradere den for at den skal kunne konkurrere med nyere produkter. Krell KPS 20i fra 99 ligger vel på rundt 20k for et bra eksemplar. De kostet 120-150 nye (om de hadde blitt solgt nye i Norge). Jeg vet ikke akkurat hvor gammel denne prosessoren er men jeg har mine tvil om at den låter vesentlig bedre enn selv en 1068 når alt kommer til alt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge hjemmesiden til Krell kom den prosessoren i 99.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes dette hørtes litt 'skummelt' ut:

This preamp is USA voltage 115V/60Hz only, but the well-connected audio pimp can arrange for it to be converted to 220V-240V/50Hz or 100V/50Hz at the Krell factory for $200 + $40 shipping (to Connecticut and back to me). Note that it will not work at 50Hz line without conversion (changing the microprocessor).

Du må vel i så fall få han fyren til å gjøre den om for deg, for selv det å skaffe en omformer ville ikke hjelpe ser det ut som ifølge det han skriver her(må bytte mikroprosessor uansett for å funke på 50Hz).

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nypris i Norge var 95000,- Forøvrig skal både software og hardware være oppgraderbart, men hvilke oppgraderingeringer som har kommet vet jeg ikke.

Lignende tråder

1. KRELL ROCKER!
    By buril2000 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 38
    Siste melding: 11-30-2004, 21:35
  2. Høttalere til Krell KAV-400xi?
    By EHD in forum Høyttalere
    Svar: 11
    Siste melding: 11-27-2003, 22:54

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder