Forsterker, høyttalere og kabler til gammel DVD-spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker, høyttalere og kabler til gammel DVD-spiller

Hei!
    Jeg har en gammel DVD-spiller (LG DVD-3200E) som jeg trenger forsterker, høyttalere og kabler til for å få litt lyd ut av. Jeg er ingen audiofil, så vi snakker ikke om det høyeste kvalitetssjiktet. Men det bør være mulig å se film og høre musikk på en skikkelig måte. Prismessig håper jeg å finne alt til under 10000,- totalt. Har strengt tatt ikke behov for surround, så to gode fronthøyttalere holder lenge. Men muligheter for eventuell påbygging senere er en bonus.

Hvilke alternativer kan være aktuelle? Ser altså etter 2 høyttalere, forsterker og kabler for DVD-spiller til under 10000,- samlet.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Og velkommen til forumet!

Om du ikke er opptatt av å kjøpe det aller nyeste så selger hificenter marantz recivere fra 2004 til en meget bra pris!
    Dette er "utgåtte" modeller, men låter veldig bra i stereo. Og da har du også sjansen til å bygge ut med flere høyttalere senere...

Marantz SR 5400 OSE kostet vel veil 8k i fjord, nå selges den for halvparten.

Da har du jo noen lapper igjen til høyttalere. Kabler ville jeg ikke fokusert så mye på, "gratis kabler" og 10 kroner meteren høyttaler kabler funker fint.
    Om du allikevel ønsker å bruke penger på det har eltek gode supra kabler til en grei pris.

Det finnes jo mange høyttalere i den prisklassen, dali har både suite og concept og om du er villig til å strekke deg litt i pris så er audio pro og QLN gode alternativer.

Lykke til

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5400 OSE, Audio Pro Black Diamond og kabler fra Biltema kan vel dyttes under 10k?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene! Har blitt anbefalt Marantz-forsterkeren av andre også, mens noen påstår den er for svak, og mener jeg heller burder gå for Harman Kardon 3380. Noen kommentarer til det? Volum er ikke noe poeng for meg, kommer neppe til å spille noe høyere enn moderat volumnivå.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz låter mye bedre enn HK. Du sier jo selv at du ikke kommer til å spille så enormt høyt så de ekstra kreftene trenger du vel kanskje ikke?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse? http://www.hificenter.no/shop_item.c...,22,70&id=1204

Sammen med Marantz 5400 OSE får du mye for penga tror jeg. Kabler kjøper du på Biltema eller Clas Ohlson til å begynne med.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hva med disse? http://www.hificenter.no/shop_item.c...,22,70&id=1204

Sammen med Marantz 5400 OSE får du mye for penga tror jeg. Kabler kjøper du på Biltema eller Clas Ohlson til å begynne med.
    Dette er et alternativ jeg vurderer sterkt, selv om noen altså har advart meg om at receiveren er i svakeste laget for disse høyttalerene. Er det noen som ellers vet hvordan disse spiller sammen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Kan informere om at jeg når har investert i et par System Audio SA1280 MK2 fra Hi-Fi-Center-kjeden. Men de var desverre utsolgt for Marantz-receiveren, så nå står det mellom Harman Kardon HK970 (stereo) og Yamaha RX-V650 (surround). Kommentarer/anbefalinger? HK-en virker mest fristende for øyeblikket, i og med at jeg foreløpig bare har to høyttalere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •