Receiver til System Audio-pakke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Receiver til System Audio-pakke

Etter mye frem og tilbake vurderer jeg nå denne pakken: http://www.hificenter.no/shop_item.c...h=7,109&id=901

SA505 har den flotte egenskapen at den kan veggmonteres. Dette blir hakket dyrere enn jeg først hadde tenkt, men der er det vel flere som kjenner seg igjen! ops:

Jeg får heller ønske meg et par SA505 til jul og spare penger til en SVS for å få 7.1.

Hvilke forsterkere kan passe bra til dette høyttalersettet? Jeg skal hovedsaklig se film.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen forslag? Budsjettet til receiver er på 7-9000.

Var og hørte 1550 her om dagen og ble imponert. Hadde ventet meg mindre bass, men de leverte jammen stram bass ganske så langt ned. Kan klare meg en liten stund uten sub faktisk, evt med en riktig billig en til å begynne med.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iom at du sier at du hovedsaklig skal se film er jeg fristet til å si en H/K-forsterker, men kan ikke helt se for meg H/K og SA sammen av en eller annen grunn. Mulig jeg tar feil her, men..

Pioneer 1015i er vel på trappene nå snart. Har selv 1014i nå for tiden, og liker lyden i kombinasjon med Energy e:XL25. Pioneeren har litt ekstra tyngde i bunn uten at det blir helt H/K

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er glad i musikk. Har lenge tenkt på Proson Reality MK2 fordi det trykker så godt til film, men når jeg lyttet til musikk fant jeg diskanten og mellomtonen litt innestengt. Jeg er nok gladere i musikk enn jeg først trodde, og det er også grunnen til at jeg vurderer System Audio nå.

La oss si at jeg vektlegger film/musikk like mye omtrent. Blir nok til at jeg feks kjøper meg en hel del DVD'er med konserter ol.

Jeg har vurdert H/K, men er svært usikker på hvordan musikk låter på dette. Må nesten høre på det først. Det er ikke så lett å få testet feks Yamaha eller Pioneer på hifihuset, men jeg skulle jo gjerne hørt høyttalerene sammen med forsterkeren før jeg eventuellt handler.

Jeg vurderer også JMLab 726s, Kef Q7 og Audio Pro Black/Blue Diamond V2, men er for øyeblikket svært interessert i System Audio. Hvis noen har erfaringer med receivere til SA1550 eller SA1750 er jeg interessert.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du velger musikkglade høytalere som System Audio vil jeg nok velge en receiver med gode musikkegenskaper. Disse vil også stort sett klare seg veldig godt til film.

Arcam AVR200 er på tilbud til ca 7k hos en av Oslos største HIFI-butikker, den vil jeg anbefale deg som en veldig god match til den pakka du har hørt på.......

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke nok erfaring med SA til at jeg vil begynne med å gi forsterker tips, men jeg har et forslag til deg hva høytalere angår. Dali Evidence er på vei til å bli erstattet av en ny serie, og de blir derfor nå solgt ut. Sjekk tilbudslistene hos HFK, kanskje kan det la seg gjøre å få satt sammen en Evidence pakke for en billig penge.

Et annet alternativ er DLS R55, det er en både pen, og velspillende høytaler

http://www.dls.se/homeaudio/homedefault.htm

De svenske veiledende prisene finner du her:

http://www.dls.se/english/homeaudio/cplista_home_05.pdf

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dersom du velger musikkglade høytalere som System Audio vil jeg nok velge en receiver med gode musikkegenskaper. Disse vil også stort sett klare seg veldig godt til film.

Arcam AVR200 er på tilbud til ca 7k hos en av Oslos største HIFI-butikker, den vil jeg anbefale deg som en veldig god match til den pakka du har hørt på.......
    Da må jeg se litt på Arcam AVR250 i så fall. Glemte å få med at jeg er interessert i 7 kanaler.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Da må jeg se litt på Arcam AVR250 i så fall. Glemte å få med at jeg er interessert i 7 kanaler.
    Pass da på at AVR250 ikke har pre-out. Forøvrig ganske merkelig... :-?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Onkyo TX-SR602E, Marantz SR5500 eller Denon AVR-2805?

Edit: Fjasing med tall.

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde først NAD i mitt oppsett, og gikk over til H/K. NAD hadde krefter i hopetall og knelte aldri. H/K går dypere i bassen og er mer oppløst, men ikke like kraftig til samme pris.
    Når det gjelder H/K ville jeg nok gå for AVR 635 for å få nok krefter. AVR 335 er egentlig for svak hvis du vil guffe på litt.
    Hvis du vil spare litt penger, faktisk koster den bare halvparten, kan du gå for en NAD T753v2. Den har nok krefter til å drive oppsettet, finnes i titaniumutførelse, er 7.1 kompatibel og ligger akkurat under budsjetter ditt.
    Deponer (betal, ta med hjem - full returrett med alle pengene tilbake) på forskjellige recivere og prøv deg fram til det du synes passe best. Hvis du ikke får deponere, gå til noen andre som er seriøse. Det mener jeg. Litt kundeservice må man kunne forlange!
    Det finnes sikkert bedre recivere, men budsjettet ditt er vel

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poda
    Jeg hadde først NAD i mitt oppsett, og gikk over til H/K. NAD hadde krefter i hopetall og knelte aldri. H/K går dypere i bassen og er mer oppløst, men ikke like kraftig til samme pris.
    Når det gjelder H/K ville jeg nok gå for AVR 635 for å få nok krefter. AVR 335 er egentlig for svak hvis du vil guffe på litt.
    Hvis du vil spare litt penger, faktisk koster den bare halvparten, kan du gå for en NAD T753v2. Den har nok krefter til å drive oppsettet, finnes i titaniumutførelse, er 7.1 kompatibel og ligger akkurat under budsjetter ditt.
    Deponer (betal, ta med hjem - full returrett med alle pengene tilbake) på forskjellige recivere og prøv deg fram til det du synes passe best. Hvis du ikke får deponere, gå til noen andre som er seriøse. Det mener jeg. Litt kundeservice må man kunne forlange!
    Det finnes sikkert bedre recivere, men budsjettet ditt er vel
    Det er ikke først og fremst krefter jeg er ute etter, men jeg kan jo dra og høre H/K AVR635 for å se om den duger også til musikk.

NAD T753v2 som du nevner har kun 6 kanaler selv om den kanskje har pre-out for 7.

Det finnes mange receivere innenfor rammene av mitt budsjett, men det kan jo se ut som om mange kanskje bruker mere penger på receiver til System Audio. På hificenter har de H/K og Marantz i alle fall. Får høre på de først.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H/K og System Audio

Jeg hørte på H/K AVR 635 og System Audio på Hi-Fi Center Kjeden, og var mektig imponert over hvor tydelig lydbildet var, synes det var mye detaljer og flott å høre på!

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan gå god for Marantz. Har selv en kjedelig SR5200 ,men med høytalerne på small med hjelp av en sub så blir det meget bra.Med dem satt til Large så blir bassen litt ukontrollert. Høytalerne er BEL.

SR5200 er jo ikke ny og det er nok endel forbedringer på de nye versjonene.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! Jeg skal lytte til både H/K AVR635 og Marantz SR7500. Blir litt i overkant av budsjettet, men jeg satser heller litt penger på forsterker og venter litt med 7.1.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Yamaha RX-V1500 på mine sa1280, er ivertfall fornøyd jeg. SA går dypt i bassen til å ha så små elementer.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv tenkt på RX-V1500. Den er jo adskillig billigere enn Marantz og H/K. Hvis flere har gode erfaringer med denne vil jeg svært gjerne høre om dem. Jeg har god tro på denne receivern i hjemmekino, men jeg har lest veldig lite om musikkegenskapene.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar opp denne tråden igjen. Vil gjerne vite om Marantz SR5500 holder til System Audio-pakken på HFCK eller om jeg bør satse på Marantz SR7500.

Hvis noen har denne høyttalerpakken vil jeg gjerne høre deres erfaringer med receiveren dere har valgt.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg nettopp vært på HFCK og hørt SA1550 nok en gang. Denne gangen var forsterker i fokus. Jeg har nå bestemt meg for å handle inn SA1550 + 5*SA510 + en SVS PB10-ISD. Edit: Hmmm... Skal i løpet av høsten høre på Audiovector K3 Super og besøke Andrè på Hifihuset. Ta alt jeg sier om "har nå bestemt meg" med en klype salt inntil jeg har handlet! ops: /edit.

Først hørte jeg på SA1550 med H/K AVR 635. Regnet med at jeg ville gå for denne hvis den låt bra til musikk i stereo. Bassen var på langt nær så stram som den jeg hørte med Hegel og Arcam Solo forrige gang jeg lyttet. Syntes rett og slett lyden ble litt tjukk. Dermed ville jeg høre noe annet for å se om det var forsterkeren jeg faktisk ikke likte.

Primare SPA21 ble koblet til, og lyden ble ikke fullt så tjukk lenger. Jeg er fremdeles usikker på om det var dette jeg hørte, men jeg innbiller meg det. Hadde vært lettere om byttet kunne gjøres raskere.

Marantz 7200 (stereogreie) ble koblet til, og jeg fikk inntrykk av at lyden åpnet seg litt. Det ble liksom mere rom i lyden. Dermed fikk jeg et godt inntrykk av Marantz, men fikk altså ikke høre SR7500 som jeg gjerne skulle.

Kan jeg stole på ørene mine, eller er det noe som ikke stemmer med deres erfaringer her?

Akkurat for øyeblikket var HFCK på Majorstuen utsolgt for SA510. Dermed fikk jeg ikke hørt høyttalerpakken jeg ønsket meg. Håper å høre disse med H/K AVR 635 og Marantz SR4500 neste lørdag. De hadde heller ikke SR7500 inne! :roll:

Noen andre forslag til receiver <11000?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •