Recievere med bra bass-styring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Recievere med bra bass-styring

Jeg er ute etter å bytte ut receiveren min med en som har bedre muligheter for å justere delinga mot subwoofer. Jeg trenger en rimelig receiver med justérbar delefrekvens og 12dB/24dB høypass/lavpass.

Har for tiden en Yamaha receiver, men på denne er delefrekvensen fast ved 90Hz og flankene er henholdsvis 12 og 18dB for høypass/lavpass.

Hvilke rimelige recievere har disse mulighetene? Jeg mener å huske at NAD receiverene fyller krava, men er det noen alternativer? Kraftig forsterkerseksjon er ikke et krav, da den kun skal drive bakhøyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var ikke dum - kanskje det blir en Denon på meg. Takk for tipset Jeg må ha sovet i timen som har oversett de rimelige Denon-modellene...

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye modellene til hk har veldig bra styring. Du kan sette egen frekvens på alle ht.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Jeg er ute etter å bytte ut receiveren min med en som har bedre muligheter for å justere delinga mot subwoofer. Jeg trenger en rimelig receiver med justérbar delefrekvens og 12dB/24dB høypass/lavpass.

Har for tiden en Yamaha receiver, men på denne er delefrekvensen fast ved 90Hz og flankene er henholdsvis 12 og 18dB for høypass/lavpass.
    Alle produkter med THX oppfyller kravet ditt til filtersteilhet.

Delefrekvensen bør ligge fast på 80 Hz.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge THX-standarden bør kanskje delefrekvensen ligge fast på 80Hz, men jeg har lyst til å ha muligheten til å dele f.eks ved 60Hz når jeg får bygd kraftigere fronthøyttalere.

Kikka på AVR135, men akkurat nå er 2105 mest interessant. Lurer på om målemikrofonen som er med på 2105 er god nok til å brukes til høyttalermålinger.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel AV-forsterkere gir deg mulighet til å sette individuell delefrekvens på de forskjellige høyttalerne. For eksempel slik jeg har gjort det; 40Hz front, 60Hz på senter og bakhøyttalere, og 80Hz på senter bak. Subwooferen deles ved 80Hz.

Delingen kan også settes individuelt for hvert lyttemodus, slik at når jeg spiller musikk er frontene large, mens jeg da kan velge om subben skal spille ved sidenav (fra 80Hz og nedover), eller å spille uten sub.

Rotel har uten tvil den beste løsningen på markedet, når det kommer til bassmanagement.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har veldig lyst på RSP-1066/68 men grunnet kjøp av leilighet er den slags litt utenfor budsjettet akkurat nå

Mulig jeg venter en liten stund til før jeg kjøper ny reciever - de nye høyttalerene må bygges først, før behovet er akutt. Men inntil videre virker 2105 som et veldig aktuelt valg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •