Marantz til Audio Pro?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Marantz til Audio Pro?

Jeg vurderer bl.a. Audio Pro Black Diamond/Pearl/Vector V.2 i et 7.1-oppsett. Hvilken receiver bør jeg gå for?

Har hørt Marantz skal være en treffer, men i tilfelle hvilken modell?

Hvis noen har andre forslag er det og interessant. Prisklassen jeg leter i er 5-8000.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har en nevø som sitter med dette systemet du beskriver. Han har forøverig også Audio Pro sin sub koblet inn i systemet. Receiveren han bruker er Marantz SR-7500 og etter hva jeg har hørt er dette et BRA oppsett. Selv har jeg Marantz SR-9200 med Audio Pro Bravo FX10. Jeg klager ikke på lyden, kino eller stereo. Det eneste jeg vil sette fingeren på i dette oppsettet er at receiveren blir fort varm ved høytspilling og går lett i protectionmodus. Vurderer effektforsterker. Med det oppsettet du tenker på tror jeg ikke du vil få samme problem. Lykke til!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Marantz SR7500 er litt dyr bare. Duger SR5500 til formålet?

Ellers er jeg interessert i å vite om RX-V1500 kan fungere med Audio Pro. Hadde passet bra ifht hvor jeg evt handler Audio Pro!

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å bryte inn her, Marantz er en mer allsidig forsterker enn Yamaha bare for å få sagt det. Dersom du liker musikk er marantz overlegen ( ihvertfall om du tenker på hjemmekino recievere). Har SR8500 selv, og har som sagt av en annen over, ingenting nevneverdig å putte fingeren på.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har problemer med å handle over grensen (Sverige) så bør du kanskje vurdere det? Pris på en SR-7500 ligger der på ca 8350,- SVE som betyr noen hundre kr over 7000,- NOK. Når det gjelder valget Yamaha (som jeg ikke har hørt) og Marantz (som jeg har litt erfaring fra) så virker det som om det er ganske stor enighet blant av-forumets medlemmer at Marantz spiller bedre i stereo, altså musikk. På kinofronten er jeg ikke sikker hva folk mener. Litt "off topic" og ser kun på min smak, men jeg synes faktisk Marantzen er penere og se på. Men det var nå min mening. Kan hende du liker Yamahaen bedre

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen! Jeg skal vurdere Marantz SR-7500.

Problemet mitt nå ser mere ut til å være Audio Pro Black Pearl V.2 som visstnok bør plasseres litt vekk fra veggen. Det passer meg dårlig med de plassbegrensningene jeg har.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Takk for hjelpen! Jeg skal vurdere Marantz SR-7500.

Problemet mitt nå ser mere ut til å være Audio Pro Black Pearl V.2 som visstnok bør plasseres litt vekk fra veggen. Det passer meg dårlig med de plassbegrensningene jeg har.
    Prøv å let etter høytalere med lukket bassport, de kan du kline opp etter veggene uten problem. Vet om Audio Pro Bravo FX1 men de er kanskje litt i dyreste laget. Tror prisen er 5000,-. Hvor mye er det for Black Pearl?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leter nå etter receiver til denne pakken: http://www.hificenter.no/shop_item.c...h=7,109&id=901

Har startet en ny tråd. Kan det holde med en SR5500?

Har ingen problemer med å handle i Sverige, men jeg fant ikke noen SR7500 der annet enn i web-butikker som ikke selger til Norge.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •