effektforsterker til JBL E-100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

effektforsterker til JBL E-100

er på jakt etter en effektforsterker til mine jbl e-100, har en h/k avr630 nå, men synes ikke denne spiller godt nok til musikk så vurderer da effektforsterker.
    derfor lurte jeg da på om dere smarte her på forumet har noen gode forslag til effekforsterker til rundt 10k.
    takker for all hjelp
    hilsen SpARxXx

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meinar du at din 630 er for liten? Du ønsker meir krefter? Gå for eit H/K effektrinn da vell? Eller kanskje nokon av Rotel sin vil fungere? Eg har ikkje høyrt Rotel på JBL.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener ikke at den er liten, men jeg synes den ikke spiller bra nok på musikk.. vil ha litt mer power der ja.. derfor effektforsterker.. har dere noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effekt...

Hvis du seriøst vurderer ett effekt trinn, burde du få til en demo av denne: http://www.lydrommet.no/artikkel/pro....html?id=15155 Jeg bruker K2 i samme serie sammen med en electrocompaniet ec 4.7 på ett par infinity kappa 100 og dette er den eneste forsterkeren som klarer å få det beste ut av mine høyttaler som jeg har testet (Både kvalitet og kvantitet) Dette er en vifte løs high end studio forsterker... 3000 i dempningsfaktor, slå den!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av la2ona
    Hvis du seriøst vurderer ett effekt trinn, burde du få til en demo av denne: http://www.lydrommet.no/artikkel/pro....html?id=15155 Jeg bruker K2 i samme serie sammen med en electrocompaniet ec 4.7 på ett par infinity kappa 100 og dette er den eneste forsterkeren som klarer å få det beste ut av mine høyttaler som jeg har testet (Både kvalitet og kvantitet) Dette er en vifte løs high end studio forsterker... 3000 i dempningsfaktor, slå den!

Kjøper man 2 monoblokker fra midgard audio for neste samme prisen får man 600w RMS og Faktisk mer Dempefaktor, hver leverer 2000.. så jeg slo den!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Crown K-series

Nå er dempnings faktoren 3000 pr kanal, så er nok fortsatt 1000 over...

Hvis du ser på K2 er dette verdens kraftigste forsterker uten vifte, og har high end specs! Slå den!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå spør jeg sikkert veldig dumt, men det får være. har du en stereo effektforsterker, hvordan koble denne til forsterker? og hvordan blir dette med monoblokker?
    har en avr630 hvis det hjelper..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kobling

Man kobler effektforsterkeren til utgang merket pre-out el.l på forforsterkeren eller surround reciever. (ikke alle har denne muligheten) Monoblokker blir på samme måte, bare at forsterkerene er i 2 bokser i stedet for at de er i 1 stereo boks.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •