Forsterker til CV Classic 215- Qsc PLX2402? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja dette kan jo bli spennende

For det første, når det gjelder hifi lyd i pa forsterkere sjekk lyd og bildes test av Carver Zr1600 i fjort. topp karakterer. og når det gjelder utleie så er norge et veldig lite land. selv om det brukes mye i norge vil det ikke si at det er best.

4 stk qsc forsterkere ble kjøpt inn for å bruke på en b-52 russebuss rigg (bussen het Frost) det ble brukt 14 B-52 LX 18, som qsc selv sa at skulle funke bra på de forsterkene vi kjøpte. Mot slutten av russetia tok først en kvelden. den hadde ikke fått skade av noe slag, men ville plutselig ikke skru seg på igjen. så skjedde det samme med en til. Den tredje ble brukt på 4 LX-18 suber i en kino. der røyk inngangstrinnet så signalet ble ikke forsterket. så ble den 4. koblet opp i den samme kinoen. BANG sa det, så skjedde det samme som de 2 første. den ville ikke skru seg på. helt død, det fine var jo at dette så klart ikke var garanti sak, men de kunne ikke bevise at vi hadde påført dem noe skade. når da veil pris på disse er 17 lapper så synes jeg ikke det er så imponerende. disse kan sikkert funke bra som instalasjons forsterker, men ikke så mye på veien.

men dette kommer vi sikkert til å krangle fem og tilbake om. stiller gjerne opp for en liten testing mot hverandre, men da skal vi vel bruke noe som trenger litt mer power enn noen cv høyttalere. PS. sist gang jeg spurte om noen ville teste mot meg, var det ingen som stilte opp... Jeg har ihvertfall nok kunder som kan fortelle hva de synes om carver på cv, for dette er nok mer vanlig enn qsc på cv.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av la2ona
    Qsc plx har innebygd limiter som fungerer fint. Grunnen til at det går så mye av lab.gruppen er at avab-cac er importør av dette og bruker dette i sin utleie avdeling (avab-cac er norges største pa firma). d&b audiotechnic har drammenlyd import på, dette er litt sært da de som oftest har innebygd prossesor slik at d&b forsterkere og høyttalere må brukes sammen. Med andre ord ikke lett å få til å funke bra på CV el.l... Til alle som mener pa forsterker er lite audiofile greier, sjekk http://www.crownaudio.com/amp_htm/studref.htm eller http://www.crownaudio.com/amp_htm/k.htm. Samenlign spec med dyre hifi ting, legg spesiellt merke til signal-støy forhold og dempningsfaktor...

Må si du er flink til å reklamere for deg selv....

Bare fordi avab cac er importør av lab, og norges største pa firma er jo ikke det en bekreftelse på at lab er bra. Det er faktisk ikke bare avab som er importør heller, og grunnen til at flere utleie firmaer bruker lab er kanskje fordi lab er den forsterkeren som passer best med de høyttalerne som blir leid ut. Ta foreks en titt på L-Acuostics, de har merket lab forsterkerne med sin egen logo, for de har testet og mener at det er kunn lab som er bra nok til deres referanse rigger. SÅ de som leier ut L-acostics i norge bruker nok neppe lab pga avab, og slik er det nok også med andre firmaer også, de har sine egene grunner til å velge de forsterkerne de velger, de fleste tester ut og finner ut hva som passer best for dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reklamere

Synes ikke jeg reklamere noe til mine egen fordel jeg. Jeg har da ikke provisjon for salg av noen av nevnte merker. Jeg sier bare ting ut fra egen erfaring fra bransjen. Riktig som du sier at det ikke er bare pga av avab at lab blir brukt, går jo for å låte meget bra av de ampene. Avab bruker vel mest aktive meyer line array om dagen så de trenger vel ikke lab annet en til turbo riggene og til monitoring (der det ikke brukes aktivt)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •