Harman Kardon - Valg av forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman Kardon - Valg av forsterker

Hey.. Trodde jeg hadde bestemt meg for hvilken surround forsterker jeg ville kjøpe meg. Men plutstselig dukker det opp noe som får meg til å undre litt.

Jeg trodde jeg hadde bestemt meg for en Harman Kardon AVR 635. Jeg trodde dette var en av de sterkeste modellene H\K hadde laget. Så kommer jeg over den eldre modellen Harman Kardon AVR 7000. På papiret ser denne enda sterkere ut. Er det noen som kan hjelpe en fortvilet stakkar? Hvem av disse modellene gir mest/har best funksjoner? Er det andre modeller til under 13.000,- som gir enda mer en de jeg har nevnt?

Takker på forhånd for alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prossessor delen til 635 er jo av nyere tid, men effektdelen til AVR-7000 er nok ditto bedre.... Selger en AVR-7000 nå, så ikke legg altfor stor vekt på min mening, men tror det jeg sier er ganske gjengs oppfatning av forskjellene mellom de.

Lykke til uansett

Mvh

Krigs

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann , har en avr 7000 jeg også , den spiller hakke bedre enn avr 635,, ps : kameraten min han har avr 635, vi testet hvilken forsterker som drev best disse høytallerene ...
    patos l 502
    klipsch kg 5.5
    og høytallerene hans : jbl e-100
    avr 700 spilte hakke bedre enn avr 635,,
    hehe vi testet dette forbi han sa att hans forsterker var karftigere og hadde meg effekt, men han hadde feil der,,,
    men det er noge nyere teknologi me avr 635...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR 7000 er en "gammel" forsterker. Nå heter den AVR 7300 og er ca 80 amp og 7*110 Watt FCT tror jeg.
    Den er testet i et av de siste utgavene av DVD & Hjemmekino før sommerferien...
    Spør om lyttetest hos forhandler av harman/kardon.....

Power For The Digital Revolution

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avr 7000er: 5*100 w eller 2*110 w og 75 amp

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DPR 2005 er vel tingen å satse på. 7x120 digitale watt.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp et par acoustic reality effektrinn isteden, nad/yamaha selger vel billige forsteg...
    avr7000 har omtrent 50% feil og begynner å få en eldgammal dekoder og predel.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. Spørs nok om det ikke blir en Harman Kardon AVR 635. Regner med at den sparker i fra den også.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir sikkert fornøyd uansett. Har selv en AVR 5000 og har hørt mye på en kompis sin AVR7000. Den spiller svinbra på hans utstyr ihvertfall. Men klart, den er ikke nok til å drive hans Kappa 9.2i høyttalere, men disse krever MYE forsterkerkrefter.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronich
    Hey.. Trodde jeg hadde bestemt meg for hvilken surround forsterker jeg ville kjøpe meg. Men plutstselig dukker det opp noe som får meg til å undre litt.

Jeg trodde jeg hadde bestemt meg for en Harman Kardon AVR 635. Jeg trodde dette var en av de sterkeste modellene H\K hadde laget. Så kommer jeg over den eldre modellen Harman Kardon AVR 7000. På papiret ser denne enda sterkere ut. Er det noen som kan hjelpe en fortvilet stakkar? Hvem av disse modellene gir mest/har best funksjoner? Er det andre modeller til under 13.000,- som gir enda mer en de jeg har nevnt?

AVR 635 er testet i nyeste DVD & Hjemmekino. Les testen der....
    Du har oxo AVR 7300 nå, den er litt heftig, men ganske dyr enda...
    Tipper de kansje kommer med en ny 8000 modell oxo om det trengs he he.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurdrer å bytte min DPR 2005 i en AVR 7300. En av grunnene til dette er at jeg har lyst på video prosesseringen, men i manualen står det at dette bare gjelder 480i/480p. Da vil dette være uten interesse for oss i 576 delen av verden. Er det noen som har AVR7300 og kan bekrefte dette?

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se i gjennom funksjonslista til AVR 635! Sammenlign den med 235. Hvis 635 ikke har noen funksjoner som du vil savne (som ikke 235 har), så får du i følge mine ører best lyd ved å kjøpe 235 også effekt forsterker til frontene...

Da får du mer guffe til frontene dine enn du ville hatt med 635, og 235 har null problem med å drive center og bak ( så sant dette ikke er enorme monstre med 2x12" i hver høytaler )

Jeg ville uansett gått for en modell av den nye serien fremfor AVR7000. I den gamle serien var modellene VEL harde i toppen, og lite detaljerte. Alle utenom 8500. Den låt som den nye serien gjør.

Ved å gjøre dette får du mer effekt, mer strømreserver, og en "prossessor" løsning som duger i masse vis for 90% av oss...

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    ........ i følge mine ører best lyd ved å kjøpe 235 også effekt forsterker til frontene...

Da får du mer guffe til frontene dine enn du ville hatt med 635, og 235 har null problem med å drive center og bak ( så sant dette ikke er enorme monstre med 2x12" i hver høytaler )

Meget interesangt, har bare budsjett til en 235 nå, kan jo da smelle på mer effekt senere.

Høytalerene jeg har tenkt å kjøpe er Klipch RF/S/C 25 og en "liten" SVS, vil frontene ha behov for mer enn det en 235 kan by på?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men klart, den er ikke nok til å drive hans Kappa 9.2i høyttalere,
    Er det virkelig noe som driver de da

og en "liten" SVS
    Det finnes ikke, hehe.. Hvilken modell tenker du på? PB10-ISD er vel det eneste du kan gå for da etter at "noen" har fikset så man ikke får importert de selv lenger..

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronich

Man skal ikke se seg blind på spesifikasjonene.
    AVR635 er en kjempe bra og kraftig forsterker, den er betydelig nyere og har en masse forbedringer i forhold til 7000.
    AVR7000 er en glimrende forsterker, men jeg vil påstå at AVR650 er en enda bedre.
    Når det gjelder bare pondus, altså hvilken som er mest kraft i, så tror jeg nok AVR7000 trekker det lengste strået, men for mitt vedkommende ville akkurat den biten telt mindre når AVR635 er kraftig nok og har bedre funksjonalitet.

Jeg ville helt klart gått for AVR635.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hk7300

7 x 110 watt i 8 ohm er oppgitt. men når denna ampen blei testa i lab hadde den 7 x 139watt i 8 ohm.
    Skulle likt å sett andre topp reciever matche dette og til samme pris

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Se i gjennom funksjonslista til AVR 635! Sammenlign den med 235. Hvis 635 ikke har noen funksjoner som du vil savne (som ikke 235 har), så får du i følge mine ører best lyd ved å kjøpe 235 også effekt forsterker til frontene...

Jeg ville uansett gått for en modell av den nye serien fremfor AVR7000. I den gamle serien var modellene VEL harde i toppen, og lite detaljerte. Alle utenom 8500. Den låt som den nye serien gjør.

Ved å gjøre dette får du mer effekt, mer strømreserver, og en "prossessor" løsning som duger i masse vis for 90% av oss...
    635 har rom korreksjon/eq. det har ikke 235.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •