bi-ampe avr 3805 - kina import

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bi-ampe avr 3805 - kina import

I mangel på nok effekt til å drive mine fronthøytalere med riktig mengde anstentighet praktiserer jeg for tiden bi-amping. Jeg leste i ett innlegg her inne at det kan medføre fare for feedback. Jeg bruker oppsettet som blir beskrevet på audioholics sin side, med pre-out til VDP etc...

Noen andre som gjør det på en annen måte eller er dette eneste måte. Jeg plages litt av støy spesielt i bassen. Ser bare frem til å få på plass effekttrinn! blir nok kina-import til den jobben. Tester for øyeblikket en kineser, 5.1-effektforsterker jeg har brokoblet til solide 260 watt. Det ble da betraktelig mer trøkk og kontroll på evidenc`ene.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker også dette oppsettet som står beskrevet på Audioholics til min 3805, og må si jeg merket grei forskjell på det og vanlig oppsett; ble litt mer trøkk.
    Tror ikke det skal være noen fare for feedback i Denonen med dette oppsettet. Finnes vel også en annen metode som er beskrevet her på forumet, men denne er, så vidt jeg husker, litt mer komplisert.

Jeg leker også litt med tanken på å kjøpe en effektforsterker for å få maksimalt ut av Kappa'ene. Hvor mye koster den du prøvekjører? Merker du stor forskjell på Audioholics-oppsettet og "ordentlig" bi-amping?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: bi-ampe avr 3805 - kina import

Sitat Opprinnelig postet av hrezus
    I mangel på nok effekt til å drive mine fronthøytalere med riktig mengde anstentighet praktiserer jeg for tiden bi-amping. Jeg leste i ett innlegg her inne at det kan medføre fare for feedback. Jeg bruker oppsettet som blir beskrevet på audioholics sin side, med pre-out til VDP etc...
    Hei.
    Går ut fra at det er mitt (mine) innlegg du sikter til.
    Det er riktig at det er en risiko for feedback ved å benytte det oppsettet som Audioholics beskriver her:
    http://www.audioholics.com/productre...5_review04.php

Bare tenk over følgende: Hvis du velger VDP som kilde (for Zone 1) sendes signalet i en evig loop via pre-out. Spilles det samtidig veldig høyt, vil du få en kraftig feedback.
    Derfor er det viktig å være ekstra oppmerksom dersom man velger denne oppkoblingen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, synes å huske at det ikke var mulig å få feedback med denne metoden.
    Men jeg ville nok stolt mer på KES, jeg er vel ikke akkurat mannen å spørre når det gjelder 3805 og sikkerhet :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hej

Joda, var ok innlegget ditt jeg hadde i tankene.

Angående cayin-forsterker. Det ble betraktelig mer trøkk og kontroll, såvell i diskant som bass. Jeg brokoblet den på fronthøytalerne og hadde da en effekt på 2X320 watt. Det er skikkelige watt! Så resten av anlegget havnet jo litt i skyggen kan man vel si. Men stereo-lytting som jeg praktiserer vel like mye som film, var det helt kanon!

Dette er en surround-effektforsterker som kan importeres selv ganske rimelig etter det jeg forstår.Er ikke sikker på pris.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frister veldig å gjøre noe lignende da jeg savner litt futt i fronten. Hvordan er det egentlig man brokobler?
    Kan man gjøre det med en vanlig forsterker også, eller er man avhengig av effektforsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

brokobling

Det bruker å stå forklart i manual på forsterker. Er ikke alle dette er mulig på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •