Marantz SR8500 + B&W DM604 S3 = SANT?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz SR8500 + B&W DM604 S3 = SANT?

Jeg skal kjøpe meg et par DM604 S3 i nærmere fremtid, har allerede et par DM602 S3 og lurer litt på Marantz SR8500. Jeg skal ikke bruke høytalerne kun til hjemmekino, musikk lytting også. Jeg setter også pris på å spille høyt. Vil det lønne seg for meg å investere i denne receiveren?

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reciveren ligger vel foran disse høyttalerene i lydkvalitet eller? :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tviler jeg ikke et sekund på, har hørt noen som har receivere som gir seg når man spiller høyt, men det var en DENON da. Jeg spør dere, jeg er ikke den med mest peiling. Jeg vil bare være sikker på om receiveren er kraftig nok til å holde kontrol på såppas store høytalere. Det sykt mye spenn det er snakk om her.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er vitsen med å oppgradere fra 602 til 604, bare bassen?
    er vel mer morro å bytte til nytt merke da..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke bytte ut, men bygge ut til sorround :wink:, bare forsterkeren som skal byttes ut.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel Marantz aldri vært kjent for å være den mest høytspillende eller strømsterke, og tilsvarende Denon er ihvertfall etter min erfaring hakket kraftigere. Låter ikke like pent, men man får ikke i pose og sekk osv...
    Nå skal det også sies at Marantz har skjerpet seg de siste årene, ihvertfall med recieverne,men om 8500 er på ønsket nivå for bli din sak. Problemet er vel her egentlig høyttalerne som trenger dugelig med krefter for å våkne til live. Ikke at jeg har så voldsomt med erfaring med dem selv, men jeg også vurderte dem en gang. problemet da var at de var aldeles horrible på recievere(meget grovt sett), åpenbart som følge av effektmangel, for det bedret seg kraftig når en 2x200watt NAD ble koblet på. Ikke at jeg likte høyttalerne da heller,men det virker åpenbart at de trenger godt over 100 strømsterke watt for å fungere skikkelig. Så Da kan du f.eks. gå ned på recieveren, til SR7500, eller enda bedre; H/K AVR635, og legge til effektforsterker?
    Men jeg skjønner ikke helt valgene dine! B&W og Marantz! Og du sier du liker å spille høyt...I så måte burde NAD,Rotel eller H/K forsterker og Klipsch, Proson, Dali eller Audiovector høyttalere være en letter vei å gå!

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 3805 er iallefall en reciver som gir seg når man gir på litt....En 80 watter arcam stereo forsterker har mye bedre kontroll på høye volum.

Med denon ble det bare forvrengt og tynnt...

Effektforsterker og en litt billigere reciver som Marantz SR - 7500 (kontra 8500 altså) kunne vel kanskje funke?

Om du i det hele tatt har lyst å legge i så mange penger på forsterker til de høyttalerene da :roll:

Uansett vil jeg tro Marantz sr 8500 er mer enn god nok for B&W høyttalerene dine, og har potensial til å spille bedre på høyt volum enn f.eks Denon 3805...

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer b&w 604 å spille skikkelig høyt i det hele tatt? Du sier du vil spille høyt. Da må jeg bare si at jeg har b&w 604 og de spiller ganske høyt, men hvis jeg drar på skikkelig med musikk som har mye bass så må de faktisk gi seg. Jeg drar de med en rotel RB1080 så det er nok ikke den som er problemet.
    I 90% av tilfellene spiller de høyt nok for meg, men f.eks på noe dance musikk med mye bass så må de gi seg

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva har man klipsch til :roll: