Hvor bra er Rotel??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor bra er Rotel??

Hei på dere her...
    har etter lang søken funnet dette herlige forumet med masser av likesinnede "AV gale" =)
    Lette også lenge på sidene etter det jeg lurer på uten å finne noe svar...
    Rotel forsterkeren heter: RSX-1067.. men jeg har som sagt aldri hatt noen erfaring med Rotel... så bare lurer på hvordan de er iforhold til Yamaha og H/K... på styrke og "overall"...
    Fant ingen innlegg her som omhandler akkurat den receiveren....

Blir veldig glad for alle erfaringer... gode som dårlige...eller alternativer..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen du.
    Å skifte fra Harman til Yamaha bare fordi feilraten skal være lavere er en noe mystisk grunn synes jeg.
    Men, du vil finde plenty folk her der roser H/K sin styrke og kraft og andre der roser Yamaha sin spillestil. Du vil også finde mange der har Rotel og er lykkelige med det.
    I bunn og grunn handler det om hvilken DU liker. Liker du spillestilen til Rotel´en, og den har de features du trenger, ja da kan jeg ikke se du har gått galt i byen med det.., hvilket vil sige du låner den med hjem og prøver....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hk har krefter å vel så det ,men kan bli skarpe i toppen med feilt matchede høyttalere.
    hvis du skal spille høyt og lenge så tar rotel kaka og vell så det!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei... takk skal du ha... men det med feil raten er faktisk etter egen erfaring... har forhandlet begge merker....og da var det ihvertfall de erfaringene vi gjorde oss.. men kan godt hende at vi bare hadde MYE uflaks...
    uansett så synes jeg Rotel høres ut som et veldig spennende merke, og ettersom jeg har fått pris på denne RSX-1067, så tenkte jeg kanskje at det var noen som hadde noen erfaringer

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel er ett robust og slitesterkt merke.
    Det er ett godt valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om Rotel har mulighet for å spille i 7 kanals stereo.
    .. har vært borti noen sony forsterkere blant annet som ikke har hatt denne muligheten.
    også har jeg funnet et lite aber med rsx-1067 forresten... til å koste såpass mye har den utrolig få optiske digital innganger... kun 2.. også trenger jeg selvfølgelig 3.... noen som har noen ideer?? evt. om det går ann å bruke noen sammenkoblere eller noe..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle nye Rotel receivere og flerkanals forforsterkere spiller 2, 5 og 7 kanals musikk i tillegg til en haug med DSP modus (inkludert ProLogic IIx musikk)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RSX 1067 er knallbra. Den er berre så "engasjert " i filmmodus.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alex.mk
    "check speaker cables" og nekter å gi lyd i frontene uansett hvilken modus jeg setter den i!!!
    anlegg jeg kjører på er 2 stk AudioPro Bravo FX-10 og Bravo center pluss Dali bak...
    Uansett..viste seg idag at service verkstedet ikke fant noen feil på Yamahaen...
    Har du sjekket at det ikke er feil på høyttalerne da?

Har en RXV 740 som viser "Check Speaker Cables" hver gang jeg feilkobler noe i delefilteret (selvbygger) - og det er en suveren egenskap, for da tar hverken receiver, filter elle elementer skade av mine feilkoblinger.

Mer trolig at noe har gått føyken i en av høyttalerne - hvis du ikke har testet de da. Slå av. Koble til 1 stk høyttaler og test. Gjenta for hver av høyttalerne du har.

Noen ganger selv med feilkobling i delefilterene på høyttalerne mine så kreves det litt effekt før "Check speaker cables" kommer opp. Vil si at det er en robust og feiltolerant receiver utifra min erfaring.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •