PA forsterkere og klipping

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer fsmidt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PA forsterkere og klipping

Jeg ser meg rundt etter forsterker til subbene mine for tiden og har derfor prøvd noen PA forsterkere. Jeg har kun prøvd 2 stykk hittil, men begge to lyser jo på klipp lampe veldig tidlig. Jeg har prøvd å finne ut om denne lampa viser om forsterkeren faktisk klipper eller om den bare mener det utifra linje signalet inn. Er det noen som har noen gode svar her? Subbene er forøvrig 2 kasser med 2 TC2+ 12" ihver. De skal ligge på ca 3-4ohm.
    Har ikke hørt noen ulyder selv om det lyser.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kamerat som driver med PA utleie, og klipping lampene på amp racket hans står som regel å blinker i takt med bassen uten at det bryr han stort. Han pleier bare å få et fornøyd smil om munnen... hehe.

PS! Han er ganske seriøs altså, selv om det ikke virka sånn kanskje..... :wink:

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør nok ikke la de lyse, kanskje ikke det påvirker lyden med det første, men plutselig sier de subbene natta, lenge før du har tenkt til å legge deg!

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fsmidt? har du aktiv eller passiv deling?
    Hva var specs'a på ampene?
    Hva er specs'a på basserne?

Newcomer fsmidt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt fattigmans aktiv deling for tiden. Bruker kX driveren på audigy2 og deler 12db på 80hz. Forsterkeren jeg har prøvd er en Harrison X-1000 som akkurat er reddet ifra dynga og en Crown K2. X-1000 er på 2x500 i 4ohm og K2 er på 800 i 4ohm. Har også prøvd med K2 brokoblet uten at de var fryktelig mye mer å gå på. Da skal den visstnok være på 2500watt.
    Subbene er hjemme lagd med 2xTC2+ 12" Ifølge frilufts målinger skal disse ligge på ca 3ohm hvis jeg ikke husker helt feil.
    Det er jo ikke no problem iogforseg, for på volumene det er snakk om så ville de fleste gått ett annet sted for lenge siden. Men jeg ville jo trodd at spesiellt K2 brokoblet skulle være mer enn nok til å få ei kasse til å knele.
    Nå har jeg brukt X-1000 en stund og den klarer seg jo fint selv om det lyser på klipp rimelig ofte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •