DENON AVC-A11XV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DENON AVC-A11XV og AVC-A1XV

Hei hei!

Vurderer sterkt en DENON AVC-A11XV når den kommer i sort i august. Ikke fått hørt den enda men har sterke spec både på lyd og bilde siden. Har denon 3910 dvd spiller og er storfornøyd. Denon stiller derfor (samt denon link) i utg so favoritt. Burde jeg gå for en annen i ca samme prisklasse? Eneste minus jeg har sett er fjernkontrollen og den har jeg ingenting i mot.

Som frontsett har jeg toppmodellen i Energy E:XL serien. Med aktive sidefire sub. Vurderer å bytte disse etterhvert (selv om jeg er meget fornøyd) til noen i prisklasse 10-20 tusen. Vurderer bla: Audiopro (blue dimond) , B&W (604 s3 vs CM6), Audio vector. Forslag/invendinger?

Bakhøytalere er B&W 601 S3. Disse skal uansett beholdes

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da dette er en forsterker som nesten ingen har hørt enda så er det vel litt vanskelig å uttale seg noe særlig om denne annet enn på generellt grunnlag.
    Denon har jo en ganske nøytral klangkarakter så de er ganske høytaler vennlige. A11XV har vel noe sånt som 7x170w så den burde drive det meste. B&W DM604, Kef Q11, JMlab cobal 826S, Canton karat S8DC/M90DC, Audiovector Mi3. Alle disse høytalerene vil sikker gå fint sammen med denon`en bare du matcher det med riktige høytalerkabler.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar!

Det er ikke så mye annet enn generelle svar å fa, lite fasiter når det kommer til lyd å bilde Den er på 7x140 men skal bruke den i et 5.1 system. Kan kjøre de 2 siste kanalene på frontene så kraften skulle ikke være noe problem. Prisen er et større problem...er det verdt å bruke 25.000 på en forsterker? Den er vel langt fra like tung i klangen som min gamle H/K Avr 7000? Den mangler endel rafinemet iallefall i når det kommer til musikkavspilling.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde heller gått for noe enklere:

ingen dekoderkort og annet tull som koster :wink:
    men du trenger da god kilde...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal nedom Hi-Fi Klubben å hente en AVC-A11XV for jfinneru senere i dag. Kanskje han kan komme med en liten tilbakemelding når han har testet den?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selv ute etter en stor surround forsterker i prisklassen 25-30k.

Har desverre ikke hørt Denon AVC-A11XV men den ser unektelig spennende ut.

Andre kandidater jeg også ser på som ligger i samme prisklasse er Yamaha DSP-Z9 og Pioneer VSA-AX10Ai.

Må si at for øyeblikket virker Pioneer sin receiver den som gir mest for pengene.

Fortell hva du handler og hvorfor....

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åh.. krem forsterker.. KREM FORSTERKER sier jeg.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal si hva det blir til! Pioneeren er helt klart mye for pengene. Spesielt siden det føres av el-kjøp....Alle har vel en venn der? Venneprisen eller den de får gjør ganske mye penger når det er snakk om så mye penger. Venter spendt på en test av Denonen. Hadde vært supert med en tilbakemelding her. Jeg skal si hav det blir til. Gjør det samme du da.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vega: Har du testet den? Jeg leste en gammel tråd her om at den Denon mangler skalering og kun har konvertering. Stemmer dette? Når jeg var innom hifi-klubben skrøt han av at den hadde det.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    jeg hadde heller gått for noe enklere:

ingen dekoderkort og annet tull som koster :wink:
    men du trenger da god kilde...
    einis, ingen er interesseret i kvalitetslyd jo.... 8)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på å fleske til med storebror DENON AVC-A1XV! funnet en brukt å tror jeg flesker til. 10x170w i 8ohm er jo spinnvillt! Dessuten har den innebygget forodja chip slik at den ikke bare konverterer men skalerer. Slipper å kjøpe en egen bildeprosessor. Noen som har noen innvendinger mot dette, eller er misunnelige?

Newcomer Jsound sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. slå på stor tromma du! kjøper du A1 tar du kaka eller med andre ord "hele bakeriet"

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen tvil om at AVC-A1XV er et råskinn. Du får ikke tak i noe råere integrert forsterker i den prisklassen. Når jeg tenker meg om er det vel ikke noen råere i det hele tatt, uansett pris.
    Spiller nydelig gjør den også, både når det gjelder film og musikk!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVC-A1xv en siste gang før jeg bestemmte meg i dag. Helt enig med Gorm. Drar til sverige å henter den til helgen. Gleder meg som en unge.....men det lukter høytaler oppgradering lang vei, og begynner allerede å irritere meg at jeg har en sort DVD 3910 leste den hadde kommet i Premium Silver

Farlig virus det som spres som bare det her!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!
    Du fikk den vel for omlag 36 000...?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAINboard
    AVC-A1xv en siste gang før jeg bestemmte meg i dag. Helt enig med Gorm. Drar til sverige å henter den til helgen. Gleder meg som en unge.....men det lukter høytaler oppgradering lang vei, og begynner allerede å irritere meg at jeg har en sort DVD 3910 leste den hadde kommet i Premium Silver

Farlig virus det som spres som bare det her!
    Fortell om dine erfaringer når du får satt den opp. Kunne veldig gjerne tenkt meg den selv.....

Du må nok investere i matchende dvd-spiller også vet du, Denon DVD-A1XV (19kg og 25k) hehehehe

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lar høre fra meg etter kalibrering og testing. Jeg fikk den for ca 30.000NOK. God kurs Litt dyr men du slipper jo å kjøpe varmovn. Er veldig fornøyd med 3910 egentlig. Men ville gjerne hatt den i primium silver som sagt! Litt for dyr kg pris på DVD-A1XV! Kan jeg forresten biampe LCR600 S3 senter eller er det ingen vits å kanskje til og med skadelig?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAINboard
    Lar høre fra meg etter kalibrering og testing. Jeg fikk den for ca 30.000NOK. God kurs Litt dyr men du slipper jo å kjøpe varmovn. Er veldig fornøyd med 3910 egentlig. Men ville gjerne hatt den i primium silver som sagt! Litt for dyr kg pris på DVD-A1XV! Kan jeg forresten biampe LCR600 S3 senter eller er det ingen vits å kanskje til og med skadelig?
    Hvis høytaleren er utstyrt med to sett terminaler så er det ingenting i veien å bi-ampe den. Tror nok at du da samtidig bør bi-ampe frontene også.

Bra pris på receiveren forresten, ble skikkelig misunnelig nå ja.

Hva hadde du for receiver før?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fikk du fatt i den forsterkeren så billig?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontene skal selvfølgelig bi-ampes. Dette er også min største oppgradering noen sinne, men ligger fortsatt lysår bak Gorm. Leste oppgraderings tråden..må gratulere og sikle! Får Dm-604, lcr 600 og ASW650 i dag. Gleder meg til det også! Før hadde jeg H/K avr7000. Den har hatt lang og tro tjeneste. Skal nå leve pensjonisttilværelsen sin hjemme hos mor å far. Hvis ikke jeg får solgt den for en god pris. Hvor mye kan den være verdt nå?

Prisen fikk jeg etter litt forhandlinger og veldig sterk NOK og svak svensk. Fant forsterkeren på hifi-klubbens brukt annonser. Bestemte meg derfor å legge til 5000kr istedet for å kjøpe AVC-A11XV ny.

Har verdt hjemme i helgen så ikke rukket å teste AVC-A1XV noe særlig. Gjorde noen grovinstillinger Men førsteinntrykket er sinnsykt bra...etter du ha fått den opp av esken selvfølgelig...må nesten være 2stk. Skal teste og kalibrere i kveld på to forskjellige høyttalersett. Skriver noen ord da!

så et par spørsmål: Noen som vet når oppgraderingen som gjør at du kan konvertere alle bildesignaler til HDMI/DVI kommer? Den finnes allerede i A11 så kan ikke være så lenge til. Er bare snakk om en software også. Er det mulig å oppgradere DVD 3910 til 3.genrasjons denonlink nå? Hvis ikke...noen som vet når det blir mulig. A1 er allerede utstyrt med det så kan umulig være lenge til det heller.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •