nad c372

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: nad c372

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nad c372

tenkte eg skulle kjøpe forsterker NAD 372 og senere kanse enn C272 til mine V12-F høytalere.. er det galskap ?

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke si så mye siden jeg aldri kommer til å skaffe cerwin vega, men alle vega fans der ute mener NAD passer bra, Ekte watt har 372'en nok av men lydkvalitet er en annen sak :roll:
    EDIT: hører at Harman/Kardon HK 970 er knall for pengene men den har desverre ingen preout

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 372 er helt kurrant, iallefall til CV, som ikke krever all verden av detaljer inn etc. Men seff, de blir også bedre om forsterkern presterer det. Men du skal lete lenge etter mer ytelse pr kr. 2x150watt RMS er det ikke alle i denne prisklassen som kan skryte av... Et godt valg til dine V15F.. Syns jeg da.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 372 er helt kurrant, iallefall til CV, som ikke krever all verden av detaljer inn etc. Men seff, de blir også bedre om forsterkern presterer det. Men du skal lete lenge etter mer ytelse pr kr. 2x150watt RMS er det ikke alle i denne prisklassen som kan skryte av... Et godt valg til dine V15F.. Syns jeg da.
    Ja er helt enig, så mye ekte watt får man ikke tak i til den prisen, er ikke en syngende engel men trance og hard trance slår kaka med CV+NAD

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må nok kjøpe NAD c372. har lånt ein 270 +forforstreker og den va konge huset rista jo hehe

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lol, skaff en cd med Yoji Biomechanica...da lover jeg deg huset ramler ned!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: nad c372

Sitat Opprinnelig postet av CVlover
    tenkte eg skulle kjøpe forsterker NAD 372 og senere kanse enn C272 til mine V12-F høytalere.. er det galskap ?
    Det er langt ifra galskap! :wink: De burde få så mye effekt for å yte bortimot max.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: nad c372

Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Det er langt ifra galskap! :wink: De burde få så mye effekt for å yte bortimot max.

då er planen klar må bare jobbe enn del nå da.. :-)

Newcomer Jsound sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert tipp topp!! Jeg er enig med cv-gunnar.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD C372 er en flott forsterker til en bra pris, her får du mye lyd for pengene og forholdsvis bra lyd.

Selv synes jeg NADen låter bra, og jeg fatter ikke hvorfor så mange snakker "negativt" om NAD. Er det erfaring som gjør at de forskjellige kan uttale seg, eller er det bare noe de fleste sier; da kan vel jeg og si det....?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    NAD C372 er en flott forsterker til en bra pris, her får du mye lyd for pengene og forholdsvis bra lyd.

Selv synes jeg NADen låter bra, og jeg fatter ikke hvorfor så mange snakker "negativt" om NAD. Er det erfaring som gjør at de forskjellige kan uttale seg, eller er det bare noe de fleste sier; da kan vel jeg og si det....?
    Det mange mener er nok at NAD ikke passer så godt til CV. Ellers er jo NAD gode forsterkere til en grei pris. Har jo vært en del diskusjoner her inne, NAD vs. PA på Cerwin-Vega. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dei som snakker negativt om NAD har nokk aldri hatt NAD eller prøvd NAD..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dei som snakker negativt om NAD har nokk aldri hatt NAD eller prøvd NAD..
    Haha..morsom du..:P Jeg hadde mye NAD før på CV å kommer aldri til å kjøpe det igjen. :P Snakker faktisk av erfaring.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har hatt NAD over lang tid.... 319, 370, 216 og 270. 319 og 216 hadde ikke noe særlig bra lydkvalitet, men mye effekt (låter litt skarpt etc, ikke min stil (litt PA skriking)), mens 370 og 270 er noe helt anna (ala samme lyd som på 372/370). Nå har jeg NAD silverline serien, og skal si mine AL1000 virkelig kom seg med de, slutt på skrikende diskant og diffus mellomtone(så langt det er mulig med en CV 8" ). Alt falt mer på plass, men så koster effekttrinnet her 16000kr nytt da, og er laget for mer "highend hifi" bruk. Og etter at silverline kom i hus, så kan jeg spille sinnsykt mye høyere uten av det vrenger (dvs. Du får ikke vondt i ørene, og tror det ikke er så høyt, helt til du skal snakke, og ikke hører din egen stemme ).

CV + NAD lever så absolutt, selv om mange har fått lyst på PA lyd i heimen. Men CV er IKKE en PA høyttaler! (altså, de lager PA og da, men de fleste her på forumet snakker om "hjemme" høyttalerene dems)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •