Rotel RMB-1075

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel RMB-1075

Hei!
    Noen som vet noe om Rotel RMB-1075 5 kanals effektforsterker?
    Vil gjerne høre non meninger om denne før jeg eventuelt kjøper den.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en RB-985, som er en tidligere generasjons utgave. Masse krefter og flott lyd. Spiller akkurat like bra i stereo som i surround. Fordeler kreftene til de kanaler som til enhver tid er i bruk.

Men var jeg deg, ville jeg heller prøve å få tak i en brukt 985 enn å kjøpe en ny 1075. Bortsett fra 20W mer pr. kanal (eller 10W hvis du får tak i mkII-utgaven) og trigger-funksjon for av/på tror jeg ikke det er store forskjellen. RB-985 dukker opp på QXL fra tid til annen for rundt 4000 kr, så du kan spare noen tusen.

Ellers finner du mer info i dette Rotel-forumet:
    http://www.htguide.com/CFBoards/inde...forum=25&CFB=1

Du finner også mer info og linker til tester på Rotels hjemmesider, http://www.rotel.com .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RMB-1075 benytter komponenter av vesentlig bedre kvalitet en RB-985. Selve kretsløsningen er stort sett den samme. Hvis man sammenligner de så vil man oppdage at RMB-1075 er mindre anstrengt enn RB-985, den har bedre dynamikk og litt mer åpen diskant. Forskjellene det er snakk om er ikke kjempestore, men merkbare. Spesielt på høyttalere med mørk klang merker man dette.

Men så lenge man ikke har noe imot å handle brukt, så er det mye mer lønnsomt å kjøpe RB-985. Jeg har sett de blitt solg for så lite som 3000kr. Hvis du i tillegg har høyttalere som kan biampes, så kan du kjøpe to stykker. Da vil du få drastisk bedre lyd enn med en RMB-1075. Og det er fortsatt billigere enn en ny RMB-1075 .

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for svar!

Takk for tilbakemeldingene!
    Det ble til slutt RMB 1075 effekt og RSP 1066 forforsterker.
    Er meget godt fornøyd med disse og må si at de passer flott inntill mine Canton høyttalere.

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går og lurer på akkurat samme produkter, men er de virkelig gode nok i stereo??

Skal brukes med Audiovector C2 mkII (+ surround), men er redd for å velge feil produkt i jungelen! :cry:

Prisen var vel 27000,-?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel er kjent for nettopp det at hjemmekinoproduktene deres spiller svært godt i stereo. Søk litt på nettet så finner du nok noen tester.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med rotel både i surround og i stereo. Største forbedringen fra det andre utstyret jeg hadde var nok hvor bra Rotel var i stereo.
    Uansett gjør du nok ikke et dumt kjøp=)

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det smarteste er nok uansett aa beholde Densenanlegget rent stereomessig, men det er jo ikke stereo jeg oensker!

Har lest en haug av tester om det meste, men jeg irriterer meg stadig over alt testerne er saa utrolig objektive! De fleste ser selvfoelgelig paa dette som positivt, men jeg leser stadig tester av saakalte <billigprodukter> som blir rost opp i skyene. Ved selv aa lytte paa disse produktene kommer jeg fort frem til at de er <ubrukelige>. Da synes jeg det er vanskelig aa vite hva som er bra nok for mine egne krav hvis noen skjoenner? Og selgerne vil jo alltid vaere selgere, selv om de selvfoelgelig oensker faste kunder. :roll:

Noen som har Denon AVC A11SR? Synes kanskje A1SR blir litt <overkill> siden jeg ikke har midler til aa kjoere hoetalere i 5.1 i matchende kvalitet og pris.

NAD kommer med nye todelte loesninger med prosessor og effekt naa naermeste maaned, men disse blir nok litt for varme i klangen for Audiovectorene og smaken min tror jeg.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig betryggende å høre at dere er fornøyd med denne forsterkeren! Har bestilt den for en halvtime siden, mer eller mindre i blinde. (Har ikke hørt den, eller lest tester)

Skal bruke den i kombinasjon med HTPC!

DrErling

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir du ikke fornøyd med kombinasjonen B&W og Rotel så burde du få juling. :lol:
    Tror nok du blir fornøyd, ja!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •