HK AVR-330 i 2.0

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HK AVR-330 i 2.0

Nettopp gått til anskaffelsen av HK AVR-330. Måtte jo det når den var satt ned til 3995,-! Men til saken:

Har for øyeblikket bare fronthøyttalere. Kommer vel til å bli slik en god stund. jeg starta med å høre musikk på reciveren, og det låt jo bra. Og litt senere skulle jeg teste med film. Men synes det var litt tam lyd i forhold til det jeg var lovet av alle dere hk-frelsete.
    Jeg prøvde å skru av det meste stashet for å få bare ren stereo, men var ikke enkelt.

Testa og testa. Men så satte jeg i Final fantasy. Bare på disk-menyen der ble jeg imponert. For på menyen er lydsporet i stereo og passer perfekt til det jeg har nå. Men når jeg begynner å ser filmen, blir lyden litt tam igjen, siden den er orginalt 5.1.

Til å starte med brukte jeg en feit Monster coax.kabel, men bytta etterhvert til en helt ok Monster phonokabel. Da skal jo signalet gå kun i stereo, men det er ennå litt tamt.

Noen som har en ide om hvorfor lyden er så utrolig mye fetere i menyen enn på filmen. Eller noen andre smarte tips?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du satt alle høytalere til none utenom front og front på large?

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er riktig. Slet med det selv med min avr4550, går utifra at menysystemet er likt. Du må inn på speaker menyen, og sette alle de høytalerne i hjemmekinoen du ikke har, på NONE. Da skal det ordne seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jadda. gjort det og. men skal prøve med å sette på en egenmekkasub, og se hvordan det blir da.

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min på fredag Jeg er kjempefornøyd. Kvalitetsmessig et stort løft fra min gamle NAD. Har en mistanke om at denne ikke er like strømsterk som min gamle forsterker. Bedre kvalitet veier opp for at den ikke er like kraftig.
    Deilig kraftig lyd, og en kjellerdyp bass i forhold til NAD :?:

Har du prøvd å sette den på "surround off"?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt NAD T753 og HK AVR 330/430 hjemme på prøve. NAD'en var den kraftigste av de 3, men dørgende kjedelig å lytte til sammenlignet med HK.

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg har hatt NAD T753 og HK AVR 330/430 hjemme på prøve. NAD'en var den kraftigste av de 3, men dørgende kjedelig å lytte til sammenlignet med HK.
    Enig med deg der.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja. har prøvd å sette på surround off. men det er noen dvd'er der det ikke er 2.0 lydspor virker det som. Det gikk bare ikke ann å sette den til plain stereo når jeg spilte Final Fantacy: Spirit within.

Men har kobla på min egenlagde sub nå, og da ble det litt artigere å se film

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •