Philips DFR9000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips DFR9000

Litt nyskjerrig på denne nye reciveren DFR9000, med bl.a. HDMI switch
    DAB radio og UCD (klasse D) effekttrinn.

Er det noen som har hørt om denne låter brukbart? (mest opptatt
    av stereoegenskapene, i surround er det sikkert greit nok)

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke 40 watt per kanal litt lite? Særlig når den ikke har pre-out?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er jo oppgitt til å levere noe mer en 2 x 40W i Stereo, fra bruksanv.:
    Nominell RMS-effekt: 2 x 110 W (4 ohm, 1 kHz med 1 % total harmonisk forvrengning).
    Dette er kanskje ikke mer en ca 2 x 70 watt i 8ohm 20Hz-20KHz, men
    det er det vel ingen som vet før det eventuelt blir målt.

Bruksanv. oppgir også 6 x 65 W (4 ohm, 1 kHz med 1 % total harmonisk forvrengning) (dette blir jo kanskje 6x40 Watt 8ohm)

Mens brosjyren oppgir kun: Output power (RMS): 6 x 100W.

Jeg er selv også mest skeptisk til effektforsterkerdelen i DFR9000, men
    den kan låte bra selv om den ikke er oppgitt til å levere så mange watt,
    mye annet som frister med denne saken.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Bruksanv. oppgir også 6 x 65 W (4 ohm, 1 kHz med 1 % total harmonisk forvrengning) (dette blir jo kanskje 6x40 Watt 8ohm)

Mens brosjyren oppgir kun: Output power (RMS): 6 x 100W.
    Tror nok de siste tallene er "musikkeffekt" eller noe slikt.

Vanligvis er det ikke noe problem med en litt svak surroundforsterker, det er bare å koble pre-out for noen eller alle kanalene til separate effektforsterkere. Med denne receiveren er dette ikke mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva koster denne? uansett.. styr unna philips! det lukter bare trøbbel og dårlig lyd. Philips kino produkter er kjent for å være vannvittig træg og med høy feil prosent. DAB er kult det, men husk at det er "mp3" (192kbps) kvalitet på sendingene. Så analogt fungere minst like bra om signalene er der.

Det er full pris krig på yamaha, kjøp heller d.

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holterman
    Hva koster denne? uansett.. styr unna philips! det lukter bare trøbbel og dårlig lyd. Philips kino produkter er kjent for å være vannvittig træg og med høy feil prosent. DAB er kult det, men husk at det er "mp3" (192kbps) kvalitet på sendingene. Så analogt fungere minst like bra om signalene er der.

Den koster 7495,-
    Dette her lukter av fordommer/myter og mangel på kunnskap. Det er ikke en høy feilprosent på hjemmekinoproduktene til Philips. Kan du evt dokumentere påstandene? Jeg har solgt mye av dette og har ingen erfaring som bekrefter påstande du kommer med.
    Morsomt at du nevner Yamaha, siden DVD-spillerne deres produseres av Philips.
    Utover dette har jeg ingen formening om den nevnte forsterken, siden jeg ikke har rukket å teste den.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf

Den koster 7495,-
    Dette her lukter av fordommer/myter og mangel på kunnskap. Det er ikke en høy feilprosent på hjemmekinoproduktene til Philips. Kan du evt dokumentere påstandene? Jeg har bl.a. jobbet med Philips-produkter i flere år og har ingen erfaring som bekrefter påstandene du kommer med.
    Utover dette har jeg ingen formening om den nevnte forsterken, siden jeg ikke har rukket å teste den.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den koster 7495,-
    Dette her lukter av fordommer/myter og mangel på kunnskap. Det er ikke en høy feilprosent på hjemmekinoproduktene til Philips. Kan du evt dokumentere påstandene? Jeg har bl.a. jobbet med Philips-produkter i flere år og har ingen erfaring som bekrefter påstandene du kommer med, hverken angående dårlig i lyd i forhold til pris eller feilprosenten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den koster 7495,-
    Dette her lukter av fordommer/myter og mangel på kunnskap. Det er ikke en høy feilprosent på hjemmekinoproduktene til Philips. Kan du evt dokumentere påstandene? Jeg har bl.a. jobbet med Philips-produkter i flere år og har ingen erfaring som bekrefter påstandene du kommer med, hverken angående dårlig i lyd i forhold til pris eller feilprosenten.
    Yes kjøttulf..
    Det er kanskje dårlig gjort av meg å slenge drit om philips, men slik er det! (Og philips har ikke den største erfaringen innen hjemmekino recivere?)Denne forsterkerne er blant de dyrere så det er bare å håpe.. Det er vell du som skal selge den til denne stakkars kunden?

Yamaha modifiserer dvd spillere levert av philips. Du husker kanskje drivverk problemene med dvds520,530 og noe 540..?? Får håpe de nye modellen er blitt bedre!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den koster 7495,-
    Yes kjøttulf..
    Det er kanskje dårlig gjort av meg å slenge drit om philips, men slik er det! (Og philips har ikke den største erfaringen innen hjemmekino recivere?)Denne forsterkerne er blant de dyrere så det er bare å håpe.. Det er vell du som skal selge den til denne stakkars kunden?

Yamaha modifiserer dvd spillere levert av philips. Du husker kanskje drivverk problemene med dvds520,530 og noe 540..?? Får håpe de nye modellen er blitt bedre!
    Slik er det ja. Det eneste som er sikkert er at du kommer med påstandene overfor. Problemet er at de ikke holder vann.
    Jeg har aldri påstått at Philips har vært et stort merke innen hjemmekinoreceivere. Det er ikke sakens kjerne her. Min erfaring er at produktene deres har god lyd i forhold til den klassen til de er i. Se f.eks. DVD963SA og DVP9000S. Det er få som vil påstå at disse har dårlig lyd... En nå utgått receivermodell som f.eks. FR996, lager meget god lyd, men problemet er jo ryktet og folk som deg som ikke tester produktet før man gjør seg en mening. Uttrykk som "stakkars kunde" er jo bare vittig. Alle jeg har snakket med som kjøpte FR996 er meget fornøyd. DFR9000S har jeg som sagt ingen formening om ennå.
    Før du sier for mye om drivverkene til Philips kan du ta en sjekkerunde om hvilke merker som faktisk benytter drivverk(og en rekke andre komponenter) fra Philips. La meg f.eks. nevne Electrocompaniet. De bruker i alle fall drivverkene.
    Jeg kan ikke huske noe utbredt problem med drivverkene til DVDS520, 530 og 540.
    Igjen når det gjelder feilprosenten, sitter jeg i en posisjon hvor jeg har veldig god oversikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Philips DVP 9000S

Har prøvet DVP9000S (ca. 4500,-) fra Philips mot DVD HD945 fra Samsung (ca 3200,-)
    SACD lyd var litt bedre på P. men når det gjelder TV-bilder så er S. et par hakk bedre, spesielt via HDMI ! I tilleg tar Samsung så og si ALT av formater inkluder DVD-Audio,DivX m.m. !

Det er også litt "gameldags" på Philipsen å må bruke en "hardware" switch for å bytte mellom proggres. og interl. Video.

Men en ting som jeg absolutt ikke likte på P. var at den hang hvis den ble mattet med for eks. en wmv-fil disk - at en DVD spiller kan gå i stå har jeg ALDRI opplevt før, og jeg har nå kjøpt min 4. DVD spiller !

Men design er absolutt nydeling på P. og har lest mye bra om DFR9000 på tyske sider!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til topic: Reciveren, DFR 9000. Jeg var og hørte på den i dag. Var litt stress og dårlig tid til det stengte, så jeg må vel ta en tur til i morgen med egne plater, men jeg kan ikke si inntrykket av lyden var like bra som av DVP9000S-spilleren (som jeg har, har kjøpt Casle sin ).

Siste nr. av DVD og Hjemmekino var veldig positiv, særlig til musikkegenskapene men jeg synes det låt litt vel "spisst". Mye og skarp diskant. Det kan selvsagt være de høyttalerne den var satt opp på, som også i seg var ganske spisse, men likevel. Jeg er heller skeptisk til stereoegenskapene, altså.

Det står mellom denne reciveren og Denon 2105 (som er på vei ut, forsåvidt), og jeg må si jeg er ganske skeptisk til om den forsvarer prisdifferensen (4000 vs. 7500), selv om Phillipsen har DAB.

Andre som har synspunkter på forholdet mellom disse to receiverne? Den skal drive det nyeste satelitt-systemet til B&W.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er DFR9000 bestilt, så får jeg selv høre hvordan denne er,
    har i dag en gammel Yamaha DSP A 1092, som sikker er noe
    kraftigere, men den tar mye plass, har ikke innebygget radio
    som gjør at den tar enda mere plass.

Ang. pris på DFR9000 så er det fler som selger denne for rundt 6500 nå.
    bl.a. elgiganten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi en vurdering her 'a!

(Jeg venter heller en stund med dette.)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok DFR9000 i går. Først, dette er kun min subjektive mening,
    men her er mitt førsteinntrykk. Forsterker delen
    har kanskje ikke så mange watt på papiret, men det låter etter det jeg
    kan høre meget bra, og med mere kraft i bassen en mine 6,5" klarer
    uten å skrangle (jeg har noe selvbygg med 6,5" polykevlar og 1" titaniumoksid
    Focal) Jeg kan avkrefte at det låter tynt/spist, førsteinntrykket er at
    det låter meget uanstrengt med god kontroll over hele frekvensomr. helt
    til max uteffekt. Min tidligere Yamaha DSPA1092 (på 20Kg) låt også greit
    ved lave lydvolum, men den låt mer anstrengt særlig i mellomtonen ved
    høye volum. Jeg mener faktisk at effektforsterkerene i Philips'en er bedre!

Mange andre ting som er meget bra også, litt jålete med
    alle kontakter gullforgylt, ser ut som høyttalertilk. også tar
    banan jack (skal teste dette) Nesten alle innganger er
    virituelle slik at en kan bestemme vilke fysiske bilde og lyd inganger
    som skal knyttes til DVD, SACD, HDTV osv.
    Er også en av de veldig få som har RGB video switch (som er viktig
    for alle som ikke har HDMI eller component inngang på TV)
    Den konverterer også composit og S-video opp til RGB som sendes
    til TV slik at det holder med en kabel fra forsterker til TV.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en høykvalitets digitalreceiver som fikk kjempekritikk i siste DVD&Hjemmekino. En av de få som kan konvertere videosignalet til omtrent alle tenkelige oppløsninger, og det er vel verdens rimeligste receiver med HDMI-switching. Rett og slett en ny standard, dette.

Newcomer hammon sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv testet DFR9000 sammen med DVP9000S i en ukes tid nå og er strålende fornøyd. Har ikke noen problem med å dra mine søylehøytalere fra Hi-Fi Klubben. Kobler PS2 (komponent) og DVD (hdmi) til forsterker og sender bilde (720px60) ut via hdmi til projektor. Venter nå på dvd-opptaker som jeg også skal koble til den andre hdmi-inngangen. Meget genialt at man manuelt kan sette opp hvilke video-innganger og lyd-innganger som skal gjelde for hver enkelt kilde på forsterkeren.

Er tidligere "yamaha-mann", men har enda ikke angret meg for å ha konvertert til philips. Var veldig spent på hvordan det ville bli, men er nå overbevist om at jeg har gjort en god handel...

Newcomer Suspiria sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 18 års dårlig erfaring med Philips :-? Dette skyldes nok uflaks, eller det finnes noen der oppe (som jeg ikke tror på) som ikke liker meg. Husk bare på at du tar vare på kviteringen, og kos deg i 5 år (reklamasjonstiden)

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne tråden da jeg er ute etter en classe D forsterker til en rimelig pris, denne kan nå fåes til 2500. Sitter og søker igjennom diverse forum for denne nå og det ser ut til at den bruker UcD fra philips, altså noe ala hypex til effektrinn. Denne har jo også hdmi oppkonvertering med faroudja.

Ellers finne det også flere kompakte flerkanals klasse D jeg vurderer...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •