surround prosessor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

surround prosessor

Takk for gode tips og god lesning folkens på avforum. Jeg har nå bestemt meg for effektforsterker, det blir en Rotel RMB-1075.

Jeg trenger nå tips til surround prosessor, jeg har sett litt på rsp-1068 men er skeptisk da jeg ikke ser at denne har rom korreksjon med eq.
    Jeg har fått inntrykk av at automatisk romkorreksjon er et must.

TAkker for forhånd for tips og avklaringer i sammenheng med surround prosessor.

Ps: Det hadde vært greit med en surround prosessor som hadde oppgraderbar software.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De mest vellydende oppsettene jeg har hørt har uten unntak vært kjemisk renset for alt av EQ, tonekontroller, romkorreksjon og hva det måtte være. Spør du meg er det kjekkt for mor i huset som har bestemt seg for hvor høyttalerne skal stå, kjøper de hun liker utseendet på og lar receiveren rette opp i elendigheten...

Litt satt på spissen men du skjønner sikkert hvor jeg vil?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye har du tenkt at det skal koste da?
    Parasound halo C2 eller classics 7100 er jo gode valg. begge har oppgraderbar software og kommer med målemic for sinussveip, men ikke romkorreksjon. 7100 kommer også til å få HDMI switching etterhvert.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med min HK 7000 satte jeg delay basert på 3ms pr/m og brukte lydtrykksmåler for å få samme lydnivå på høyttalerne, hva mer kan en gjøre selv?
    Jeg har fått inntrykk av at romkorreksjon går mye lenger, da jeg har et svært akustisk ugunstig rom hadde jo dette vært greit...

Jeg hadde tenkt max 15k. Men i lys av det snickers her sier kan jeg jo gå for rsp-1068.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste prosessor som gjør det du ønsker er Meridian, og det er ikke billig.... men godt....

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en del gode surroundprosessorer på bruktbørsene. Disse er ofte litt eldre modeller, men er forholdvis rimelige. Eks. Parasound 2500, Primare P30 eller modeller fra EAD eller Meridian. Rotel er det også en del av. De fleste av disse har "kun" 5.1 og mangler det siste nye, som komponent eller HDMI switching. Dette er da også helt unødvendig (du trenger bare lyddelen), så lenge de takler DD, PL og DTS kommer du langt. De er også glimrende forforsterkere i stereo oppsett.

Flere av disse har forøvrig auto-kalibrering, selv om de ikke har romkorreksjon og slikt. Du bør ikke la deg lure av produsentene som hele tiden skal pushe noe nytt!

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar og tips. Jeg tror jeg skal se etter en brukt en. Evt kjøpe en 1068 ny.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •